• Jeg ved ikke om dette emne har været oppe og vende før, men jeg vil alligevel lige lave det.
    Jeg vil have at i kommenterer tråden med jeres erfaringer hvad angår stoffer. Det behøver ikke nødvendigvis være dårlige erfaringer, men også gode.


    Hvad jeg vil frem til er hvad stofferne gør ved dig. Altså, hvordan har man det når man har sniffet Kokain, taget ecstasy eller spist svampe.


    Beskriv hvordan i havde det, og hvad i følte da i havde taget stoffer, samt hvilket.


    Jeg har et mindre projekt om stoffer i skolen lige pt. derfor dette emne.
    På forhånd tak for hjælpen.

  • Quote

    Originally posted by Mikkel
    Måske kan du hente info her: http://tweak.dk/forum/thread.php?threadid=65788&sid=


    Det var en tråd jeg lavede om dette emne, engang i foråret, og som du kan se nåede tråden op på 260 indlæg, så jeg tror de fleste tweakere fik givet udtryk for sine meninger og erfaringer dér. ;)


    Ja det gjorde vi vist :D og en brand god debat til og med... helt sikkert god læsning...


    Fed7haS

  • Hej,


    Sidste år ved den her tid var jeg ved at gå til af stoffer efter et misbrug på 2 år (Startede da jeg var 16) . i den periode tog jeg kiks, Amfetamin, Kokain og Rohypnoler (Robber).



    Men prøver lige at beskrive det alligvel:


    Amfetamin:
    Ca. en 30 min efter indtagelse begynder du at være hyper, og der skal bare ske noget. man bliver mere følsom. Efter et par dage uden søvn begynder man at miste tidsfornemmelsen og bliver MEGET mærkelig, man kan fx ikke snakke ordentlig mere.


    Kiks (Ecstasy):
    Det kan jeg ikke forklare hvordan det føles.


    Kokain:


    minder meget om Amfetamin, men kokain er lidt vildere. Og det holder heller ikk så langt tid iforhold til amf.


    Rohypnoler:
    det er et nerve medicin så vidt jeg husker, som gør dig rolig. En normalt menneske må kun tage en halv til en hel om dagen, men jeg var helt oppe på de 20 på aften, det var det der fik mit hjerte til at stoppe.



    http://www.berlingske.dk/indland/tema:fid=100100916/ <- Chris = Mig.

    Now I want you to take a step back... and literally f*ck your own face! - Les Grossman, Trophic Thunder

  • En god ide er måske at skrive om de pårørende til stofmisbrugerne også..


    -Det fylder utrolig meget i en familie, hvis der er disse problemer. Både når personen/erne er i skidtet, og når de prøver at stoppe.


    mine halvbrødre var på stoffer da jeg lærte dem at kende, og først nu (efter 5 år), har jeg set hvordan de er som normale.. Der er en hel utrolig forskel, og deres personlighed har ændret sig helt extremt.


    Som pårørende kan man rent faktisk komme til samtale sammen med en masse andre pårørende, og lære hvordan man kan lære at forstå hvad det er som den på stoffer er ude i, og hvad det gør ved personens krop, både under stofmisbruget, og når de er på afvænding.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Amfetamin: Afhængig om du sniffer det, tager det som en bombe eller blander det op i en drink, tager det sin virkning efter nogen tid. Man bliver hyper, og der skaq bare ske noget. Man har det med at blive følsom som der bliver nævnt, og man kan nemt blive sentimental (stavebøf?!) Man kan ofte ikke sove på amfetamin, det kan holde en vågen i lang tid afhængig om man tager meget og om det er stærkt eller noget opblandet bæ! :S


    Coke/Cola/Kokain: Noget i samme stil med amfetamin, bare mere afslappet! Den store forskel er at på kokain kan du sove! Dog har jeg kun præøvet det her 2 gange og har ikk i sinde at tage det mere! Så kan kun sige begrænset!


    EDIT:
    Efter hvad jeg ved, så skulle det være farligt at tage rusmidler (amf, coke, xtc) sammen med beroligende midler (has, pot, råhygnoler osv)