sportsgren til en med dårligt knæ?

  • Hey...


    jeg har et dårligt knæ, men vil geren til at dyrke noget sport igen, spillede badminton på højt plan før jeg blev kørt ned for 5 år siden.


    Nogle som har nogle gode ider til hvad for nogle sportsgrene der ikke belaster ens knæ vildt...


    og kan lige sige, at Bordtennis ikke er mig hehe, og man må godt lave noget i selve sporten, hvis i forstår :)

  • Quote

    Originally posted by fhqwhgad
    Svømning må være godt for knæet, om ikke andet.


    Tror jeg nu også du har ret i, men tror samtidig også det er virkeligt forkert og evt. farligt at spørge os om sådan noget... der er formentlig ingen af dem der svarer, der er uddannede kiropraktorer e.l.


    Så det ender med vi gør mere skade end gavn, fordi vi ikke VED, men gætter...


    Få dig hellere en snak med en ægte kiropraktor


  • Jeg har været gennem 6 operationer i mine knæ, så kender dit problem :D


    Du kan cykle, hvilket nok er det mest optimale for dig. Dete r vigtigt du styrker de muskler som omgiver dit knæ. På denne måde styrker og stabilisere du knæet. Det er VIGTIGT du ikke mister de muskler som gør dit knæ ikke har det stabile stilads omkring sig.


    Svøm også gerne, men undgå brystsvømning


    Her er også gode forslag
    http://www.ouh.dk/wm138006


    Cykling vil jeg klart anbefale!

  • Jeg vil anbefale cykling + svømning Da det, som det bli'r nævnt, er med til at styrke muskler og ledbånd ! (dog ikke for meget brystsvømning, da det belaster mere end det styrker)


    Hvis du har flair og interesse for det, så er billard måske en mulighed, da det ikke er så belastende igen og samtidig er en udfordring i teknik, øjemål, præcission - og i konkurrence også en hel del psyke og koncentration. Og så bli'r man ikke forpustet. :9xo

  • Ville egentlig til at foreslå Golf, men efter at tænke nærmere over det, så er det nok ikke så smart. Man vader trodsalt en del rundt på sådan en bane i forskelligt terræn (stavehat). Og når man bruger faktisk også knæene når man svinger løs (man bruger faktisk det meste af kroppen).


    Billard er et godt bud fra Bent. Det er skam også ganske hyggeligt med et slag pool eller nogle af de mange andre spil med kø og kugle :)

  • Ja, jeg er med på den med cyklingen.. Den styrker og smører knæet, så længe man sidder ned. Hvis man stiller sig op på pedalerne og okser løs, så belaster det dog også knæet alt for meget.


    Svømning som der bliver nævnt, er også helt ginialt.
    Det er nok det som du kommer bedst i form af, men det smører dog ikke knæet ligeså meget som cykling, men det styrker helt sikkert musklerne omkring.


    Om ikk andet, kan du jo altid mixe det med at cykle til svømmehallen ;)

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Originally posted by Macimuz
    Ville egentlig til at foreslå Golf, men efter at tænke nærmere over det, så er det nok ikke så smart. Man vader trodsalt en del rundt på sådan en bane i forskelligt terræn (stavehat). Og når man bruger faktisk også knæene når man svinger løs (man bruger faktisk det meste af kroppen).


    Billard er et godt bud fra Bent. Det er skam også ganske hyggeligt med et slag pool eller nogle af de mange andre spil med kø og kugle :)


    Skal selv ned og spille turnerings kamp i aften - forhåbentligt går det lidt bedre end sidste torsdag. Som var første turneringskamp efter 1½ år.
    Men bli'r nok ikke så nemt, da det ikke er så smart med min ryg og så det, at hænge ind over bordet, når der skal stødes. :rolleyes:
    Men der skal ske noget - det er træls, at sidde her foran "alteret" eller ligge dag efter dag.
    Så bider smerterne i mig og får så lidt hyggelige stunder med gutterne i stedet for. :9xo

  • Quote

    Originally posted by Macimuz
    Ville egentlig til at foreslå Golf, men efter at tænke nærmere over det, så er det nok ikke så smart. Man vader trodsalt en del rundt på sådan en bane i forskelligt terræn (stavehat). Og når man bruger faktisk også knæene når man svinger løs (man bruger faktisk det meste af kroppen).


    Billard er et godt bud fra Bent. Det er skam også ganske hyggeligt med et slag pool eller nogle af de mange andre spil med kø og kugle :)


    Ja ved golf kommer du til at få nogle uheldige dreje omkring knæet når du skal slå, som jeg tvivler på vil være godt for en med knæ-problemer :)


    Billard er cool idé, så kan du også tæve drankerne og vennerne når I tager på værtshus og spiller om omgange ;D

  • sport? de ting der i hvert fald er ved at gå sport i, og ikke belaster knæet er da poker og computerspil.


    men Bent kom da med en mega god ide.


    men altså en god svømmetur og derefter at gå en tur i sauna eller dampbad er da ren luksus, og vil da klart gavne dit knæ.
    efter lidt tid med det (og stærkere muskler) kan du så langsomt begynde at supplere med flere eller sværere øvelser og/eller andre sportsgrene.


    Jeg mener bestemt at du kan få fuld funktion i benet igen og spille badminton. tålmodighed er en dyd :D.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Begynd at fisk - det scorer bare hunkøn :boxed: ;)


    Fiskeri er legalt dovneri, giver mad på bordet og det er bare sjovt når man fanger noget ;)

  • Quote

    Originally posted by BukkeMand
    Begynd at fisk - det scorer bare hunkøn :boxed: ;)


    Fiskeri er legalt dovneri, giver mad på bordet og det er bare sjovt når man fanger noget ;)


    Og en god mode at fortærre en ramme øl på :)

  • Jeg døjer selv med problemer med mine knæ (kunne ikke blive med fodbold, så ondt gjorde det :( ), men jeg var til special læge i Herning(mener jeg) for at høre om der kunne gøres noget. Fik bare af vide at det nok går over med alderen og at det altid ville være godt at svømme og cykle.


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina