Skjule højttaler ledninger, hvordan?

  • Jeg har gået og kæmpet en kamp med mit surround sound her de seneste par dage og har nu endelig fået sat højttalerne op (murene i lejligheden smuldrer bare man kigger på dem :boxed: ). Men nu er de sat op og så møder jeg næste udfordring...


    Hvordan gemmer jeg ledningerne bedst muligt?


    Det jeg har tænkt på at gøre er at trække dem langs listerne hen til et hjørne i rummet og så ellers føre den op ad væggen inde i hjørnet og så langs loftet rundt til jeg når om til højttalerne, men mine højttalerledninger matcher ikke just farven på væggen og det kommer sq til at se lidt dumt ud hvis de bare hænger der.


    Det jeg selv har overvejet er noget hvidt tape (væggene er hvide), men ved ikke om det er optimalt, og ved egentlig heller ikke hvor man køber sådan noget tape?


    Nogen der har noget input? :D

  • Hvad med sådan nogle kabelskjulere eller hvad de nu hedder. De kan købes i bl.a. Silvan.


    Men det ser måske heller ikke så smart ud, hvis de sidder halvsynlig fremme på væggen.

  • Quote

    Originally posted by Try-this


    Sådan en her for eksempel?


    http://www.elvvs.dk/category.1750.article.17038


    Nej! Det tape holder ikke til en skid, og falder hurtigt af. Taler af erfaring (TDC har bare ikke fattet det endnu..).


    Kør i Jem&Fix, de har nogle bakker du skruer fast, og de koster ikke specielt meget. Og så kan du jo altid male de i den farve din væg har.

  • Quote

    Originally posted by Happy^


    Nej! Det tape holder ikke til en skid, og falder hurtigt af. Taler af erfaring (TDC har bare ikke fattet det endnu..).


    Kør i Jem&Fix, de har nogle bakker du skruer fast, og de koster ikke specielt meget. Og så kan du jo altid male de i den farve din væg har.


    Vil faktisk helst udenom alt hvad der indebærer skruer og søm i væggene, da de jo som sagt smuldrer bare man kigger på dem...


    Min far snakker om at han har hørt om noget tape der skulle være rigtig godt til det (altså bare tape uden en bakke på), men han kan ikke lige finde noget om det nogen steder, og det kan jeg heller ikke rigtig, men et eller andet siger mig at jeg måske skal kigge lidt på http://www.tape.dk for de har pænt meget forskelligt tape :S

  • Quote

    Originally posted by Try-this


    Sådan en her for eksempel?


    http://www.elvvs.dk/category.1750.article.17038


    Det er klister ja, men de holder ikke særlig godt IMO! En alt for hurtig løsning, men hvis du vælger den, så klap lige et par stifter i indeni.


    Jeg bruger selv noget i den her stil, som skrues fast;


    http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=6092&n=10


    (6092 den lille)


    :cheers:

  • Det lyder måske dumt, men mal dine ledninger og køb sådan nogle ledningsholdere med tape på. De holder i hvertfald mere end fint. Bruger selv disse holdere i min lejlighed, hvor væggen er i hård beton.

  • Quote

    Originally posted by Macimuz
    Det lyder måske dumt, men mal dine ledninger og køb sådan nogle ledningsholdere med tape på. De holder i hvertfald mere end fint. Bruger selv disse holdere i min lejlighed, hvor væggen er i hård beton.


    Lyder bestemt ikke dumt, kan godt lide at resultatet bliver lidt mindre iøjnfaldende, for de der kabelbakker tror jeg der vil blive for tydelige :cheers:

  • Quote

    Originally posted by Try-this


    Lyder bestemt ikke dumt, kan godt lide at resultatet bliver lidt mindre iøjnfaldende, for de der kabelbakker tror jeg der vil blive for tydelige :cheers:


    Yes, de egner sig efter min mening best langs fodlister.

  • Hvorfor bare ikke skifte ledningen ud med en hvid ledning? Det har jeg gjort

    Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

  • Quote

    Originally posted by Artisan
    Hvorfor bare ikke skifte ledningen ud med en hvid ledning? Det har jeg gjort


    Nok fordi han har et højtaler system af en god kvalitet, så nytter det ikke noget at man bare går ud og tager en god gammeldags hvidledning.


    Hvis du køber højtaler-ledninger i en lidt højere prisklasse er de aldrig hvide(jeg har aldrig set dem hvide)

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Jeg ved at denne løsning er alternativ, men hvad med de der bokse der sender lyd trådløst ?


    Har så ikke undersøgt om hvor meget kvaliteten forringes, og det bliver nok en lidt mere dyr affære ;)

  • Quote

    Originally posted by Happy^


    Nej! Det tape holder ikke til en skid, og falder hurtigt af. Taler af erfaring (TDC har bare ikke fattet det endnu..).


    Kør i Jem&Fix, de har nogle bakker du skruer fast, og de koster ikke specielt meget. Og så kan du jo altid male de i den farve din væg har.


    enig - har lige brugt sådan nogle fætre i loftet, og der skal noget kontaktlim til at fixe det sidste - uden falder de af efter 2 dage :(

  • Quote

    Originally posted by celfa


    Nok fordi han har et højtaler system af en god kvalitet, så nytter det ikke noget at man bare går ud og tager en god gammeldags hvidledning.


    Hvis du køber højtaler-ledninger i en lidt højere prisklasse er de aldrig hvide(jeg har aldrig set dem hvide)


    Det jo ikke sikkert han har :T

    Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

  • Quote

    Originally posted by Artisan
    Hvorfor bare ikke skifte ledningen ud med en hvid ledning? Det har jeg gjort


    Well, det var faktisk heller ikke en helt tosset ide, hvad koster hvid højttaler ledning?


    Og nej, har desværre ikke et anlæg af høj kvalitet, vil bare gerne gemme ledningerne væk da det ikke just pynter på rummet som de hænger lige nu :D

  • Quote

    Originally posted by Try-this


    Well, det var faktisk heller ikke en helt tosset ide, hvad koster hvid højttaler ledning?


    Og nej, har desværre ikke et anlæg af høj kvalitet, vil bare gerne gemme ledningerne væk da det ikke just pynter på rummet som de hænger lige nu :D


    Du går bare en tur i Silvan eller en lignende forretning.


    Ellers kan alm. ledning egentlig også godt bruges, og det kan man i hvertfald få i hvid :)

  • Der er tonsvis af hvide højttalerkabler.. Både i god og dårlig kvalitet..


    Rigtig god Kvali (Voldsomt dyrt)


    Ganske godt (79,-)


    Godt kabel til prisen (35,-)


    Brugbart (20,-)


    Ultra tynde og lette at gemme (30,-)


    Det aller billigeste ville selvfølgelig været noget ganske normalt strømkabel.


    Her er 100m hvid ledning til lige under 300..
    3kr meteren.. Det da til at overkomme.. :)
    Ledning


    Og endnu billigere..
    Harald Nyborg
    100m for under 200

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet 5 gange, sidst af urbananen ().