Scooter snak ....

  • Hey alle,
    Da min anden cylle gik, måtte jeg ud og købe noget billigere (har ikke for mange penge pt) ...
    Mit spørgsmål er så, hvordan køre man det bedst og hurtigst til ;D?
    Jeg har købt 47mm fra DR Racing.
    Gider ikke at høre folk sige, "dårlig cylle, den bliver hurtigt smasket ovs."
    Ved godt det ikke er den bedste cylle, men har ikke alt for mange penge pt ;\ .


    Mvh
    Aqu.

  • øøhm... nu er det her et nørd forum, og det kan da godt være der er nogle knallertnørder imellem.. men jeg ville nu mene at du havde bedre held på diverse knallertsider istedet..;)

    Asus P5W DH DLX + E6600
    Gainward Golden Sample 7800 GTX 256 + LG Flatron L1980Q
    WD Raptor 74 GB + Seagate 250GB
    Corsair XMS2 2 x 1024 MB PC-6400
    Logitech G5 Laser + Logitech internet navigator SE
    Cooler Master CM Stacker - Black + 450W OCZ Modstream PSU
    Sennheiser HD 457 + Logitech Z-5500 Digital

  • Quote

    Originally posted by dx7r
    øøhm... nu er det her et nørd forum, og det kan da godt være der er nogle knallertnørder imellem.. men jeg ville nu mene at du havde bedre held på diverse knallertsider istedet..;)


    Sikkert, du kan bare lade være med at skrive hvis du intet forstand har på det ...Det står dig frit for.




    Artisan , jeg takker (:

  • Tjaaa.. Kør den hurtig til.. Har ikke gjort det før, men mon ikke man kan hæve baghjulet op, og putte noget strip-værk på håndtaget. Efter et par tank-fulde på den måde, så må den da være der :))


    -Miljøsvineri?
    Ja....
    Men det vel den hurtigeste måde.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Originally posted by urbananen
    Tjaaa.. Kør den hurtig til.. Har ikke gjort det før, men mon ikke man kan hæve baghjulet op, og putte noget strip-værk på håndtaget. Efter et par tank-fulde på den måde, så må den da være der :))


    -Miljøsvineri?
    Ja....
    Men det vel den hurtigeste måde.


    Er der ikke. Der kommer jo ikke noget belastning på scooteren. Scooteren skal også kører så den får frisk og kold luft konstant. Havde det værert en vandkølet scooter så var den cylinder hurtigt smadret.

    Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

  • Lad den stå i tomgang i en 30 time or so, sluk den. 30 minutter senere tag ud og tril 20-30 km med halv gas. Også skal du bare give den fuld gas, men ikke mere end 20 sekunder af gangen. Altså fuld gas i 20 sekunder, gas lidt ned i 20 sekunder også bare fuld skrue igen i 20 sekunder.



    Sådan blev jeg anbefalet da jeg skiftede karbu, cylle og udst på min. Men jeg fulgte det slet ikke, den fik bare fuld skrue med det samme, den lå på 120km/t. Det er vel snart 2 måneder siden, og den kører stadig ligeså godt. Men mit stempel sætter sig nok også snart :(

  • Quote

    Originally posted by Artisan


    Er der ikke. Der kommer jo ikke noget belastning på scooteren. Scooteren skal også kører så den får frisk og kold luft konstant. Havde det værert en vandkølet scooter så var den cylinder hurtigt smadret.


    Der er jo ikke nogen som har skrevet at den skal sættes på fuld knald..
    Den futter da vel forhåbentlig ikke af, hvis man sætter den til at futte en lille smule der ud af. Ellers var min tidligere Maxi da færdig..
    Ikke fordi jeg lod den køre en hel tank, men den stod da tit med baghjulet oppe og kørte, når der havde været noget kagemand med den.


    Ang. belastning, så er det vel ikke så vigtigt.. Når man kører den til, handler det jo bare om at det hele skal slides til. Toyota hænger da også deres motorer op, og kører dem til på den måde.
    I sin tid, så to jeg min cylinder, lagde den ned i en spand med 2-taksolie, og så kunne den ligge der og tænke over tingene..
    Sådan fik jeg anbefalet at starte op, hvis man skulle ha en cylinder der holdt lidt længere tid.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet 2 gange, sidst af urbananen ().

  • bare kør en 50km med halv gas. Derefter kan du give den fuld gas lidt af gangen. Du behøver sku ikke at lade den stå i 30minutter i tomgang.



    det tager lidt tid, men er bedst for din cylle.



    der er også nyt stempel med din nye cylle ikk?

  • Quote

    Originally posted by DXC
    Lad den stå i tomgang i en 30 time or so, sluk den. 30 minutter senere tag ud og tril 20-30 km med halv gas. Også skal du bare give den fuld gas, men ikke mere end 20 sekunder af gangen. Altså fuld gas i 20 sekunder, gas lidt ned i 20 sekunder også bare fuld skrue igen i 20 sekunder.



    Sådan blev jeg anbefalet da jeg skiftede karbu, cylle og udst på min. Men jeg fulgte det slet ikke, den fik bare fuld skrue med det samme, den lå på 120km/t. Det er vel snart 2 måneder siden, og den kører stadig ligeså godt. Men mit stempel sætter sig nok også snart :(


    :T

    Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

  • Yeah, også nyt stempel (:


    Doh, har ikke råd til at have den holdene i 30min og bruge benzin ;D!



    Men DXC, ellers alt det andet du nævner har jeg hørt fra mange skulle være godt (:

  • du skal bare køre sådan at motoren ikke skal sejtrække
    det er nemlig når den sejtrækker at motoren arbejder mest og blir mest varm
    det betyder så heller ikke at du skal sætte den på støttefoden og lad den få fuld omd lige med det samme

    Asus Rampage IV BE - EK-FB KIT ASUS R4BE
    E5 1660 v2 - XSPC Raystorm

    2x XFX R9 290 - EK-FC R9-290X (Rev.2.0)
    4x4gb Dominator 2133mhz
    Corsair AX1200
    2xDell 2410 WFP + 1x Dell 2407 WTF 5760x1200
    3x DD5. Dual loop
    3x Ocool 360 45mm 1 EK 360 Coolstream 45mm
    XSPC Cube


    Rettet 2 gange, sidst af Viking ().

  • Quote

    Originally posted by Viking
    du skal bare køre sådan at morten ikke skal sejtrække
    det er nemlig når den sejtrækker at motoren arbejder mest og blir mest varm
    det betyder så hekker ikke at du skal sætte den på støttefoden og lad den få fuld omd lige med det samme


    Okay ;D! Det godt at få lidt info xD..


    Men, tror jeg vil lade den stå i tomgang i like 10min...Slukke den 10-15min og så gøre hvad du nævnte tidligere :)

  • Quote

    Originally posted by Aqu


    Jeg har købt 47mm fra DR Racing.
    Tja, jeg synes ikke om polini (:


    når sorry, mate, læste ikke lige ordentligt igennem... men ja, jeg kørte min første til ved bare at køre 50-60 km 100 km... Det var dumt, den satte sig hurtigt, så følg den guide på moped gallery, og husk rigtig dyse!!