Schumacher og Alonso lige i VM stillingen

  • Jeg så det selvfølgelig og det var et fantastisk løb.
    Det var total selvforskyldt at Renault kun blev 2 og 3, men det er nok presset der begynder at sætte ind.
    Det var også ret tydeligt på presse konferencen bagefter, at schumacher ikke helt følte så stort et pres som alonso.
    Man kan vist ikke få det mere spændende som det er nu, selvom jeg er ret sikker på schummi tager den hjem uden de store problemer, bare vejret holder.


    Jeg syntes ikke så godt om alonso og de udtalelser han ofte kommer med, så håber virkelig at schummi kan slutte sin kariere med endnu en vm titel.

  • Ah men det var da et genialt løb, lige set "genudsendelsen"


    Schummi kørte jo fantastisk ellers ville han jo heller ikke kunne ha' udnyttet Alonsos problem som han gjorde, hvilket løb! Jeg glæder mig som et lille barn til de resterende to løb. Jeg er heller ikke voldsom stor fan af Alonso, selvom jeg synes han har gjort det rigtigt godt, og jeg håber selvfølgelig på Schummi hele vejen - det ville være en passende afslutning på en stor køres karriere

  • Quote

    Originally posted by WebT
    Ja jeg så ikke løbet 8o men kunne lige læse mig til at Schumacher vandt i Shanghai og at VM stillingen nu er 100% lige mellem de to før de sidste to løb, kunne det være mere spændende?


    Top ti for løbet
    [Blocked Image: http://www.uploadit.hotserv.dk/dl/?135]


    Borset fra det ikke er 100% lige.
    Schummi har en sejr mere end Alonso, og fører dermed:-):-) wuhuhu


    Schummi bliver verdensmester hvis det holder tørt i Japan

  • Skal ikke kunne sige hvem der tager den, men tror schummi tager den. Men syntes det er meget lige bliver i hvertfald spændende.


    BTW: hvad dato er løbet i henholdsvis Japan og Brasilien.

  • Quote

    Originally posted by Kolyzer
    Skal ikke kunne sige hvem der tager den, men tror schummi tager den. Men syntes det er meget lige bliver i hvertfald spændende.


    BTW: hvad dato er løbet i henholdsvis Japan og Brasilien.


    Det er også der er vigtigst for mig,


    Dato er:


    08 Oct 2006
    Japans Grand Prix
    Suzuka


    22 Oct 2006
    Brasiliens Grand Prix
    Interlagos


    Så vi får første slag allerede på Søndag :) glæder mig. Det kommer forresten på Zulu 06.55


  • Ja jeg glæder mig sgu godt nok, og ber til at det bliver tørvejr.
    Det er utroligt at Bridgestone har fejlet så brutalt med deres regnvejrsdæk i år, og syntes egentlig det er frygtelig at det overhovedet kan ske, specielt når de nu er den eneste dæk-leverandør næste år.
    Føj da.
    Men dejlig at vi allerede får næste løb på søndag, nu hvor spændingen er sådan i top. Pausen op til det kineske var frygtelig og det bliver pausen op til det brasillianske nok også.

  • Quote

    Originally posted by fhqwhgad
    Ja jeg glæder mig sgu godt nok, og ber til at det bliver tørvejr.
    Det er utroligt at Bridgestone har fejlet så brutalt med deres regnvejrsdæk i år, og syntes egentlig det er frygtelig at det overhovedet kan ske, specielt når de nu er den eneste dæk-leverandør næste år.
    Føj da.
    Men dejlig at vi allerede får næste løb på søndag, nu hvor spændingen er sådan i top. Pausen op til det kineske var frygtelig og det bliver pausen op til det brasillianske nok også.


    Er helt enig, det er utroligt at de ikke har gjort det bedre, og de er jo tidligere blevet beskyldt for at optimere alting så det passede til Ferrari - det må man så sige det ikke har gjort i år. Det beviser bare hvordan alt godt får en nedgang på et tidspunkt - i år var det så bridgestone med regnverjsdæk og et meget spøjst mellemniveau hvor regnvejrsdækkene kører helt genialt når banen er ved at tørre helt op - der skal da vist lidt mere test på til næste sæson.


    Vi må håbe på tørvejr, selvom Schummi jo godt kan selv med dårlige dæk og i regn - dog ikke som i "gamle" dage hvor manden kørte den F1 racer som var det en racerbåd gennem alt vand og vind.


    På en måde synes jeg det er lidt ærgeligt med kun en dækleverandør, men på den anden side tror jeg det er endnu en ting der vil øge konkurrencen og spændingen i sporten


  • Tak for det så må man jo tidlig op. :))


  • Jeg syntes det er vildt ærgeligt med kun en dæk leverandør. Det fede ved formel1 (for mig) er jo at det er en konkurrence på så mange forskellige planer. Det er ikke godt nok at have den bedste kører, man skal også have det konkurrence dygtigt udstyr. Jo mere man standardisere, jo flere aspekter mister man. Og alt sammen for at gøre det billigerer for holdene at være med, men hvis man ikke har penge, skal man nok bare holde sig ude af Formel1. Det er ihvertfald sådan jeg ser på det.


    Bare det her pjat med at de ikke må optimere motoren næste år, og kun bridgestone dæk, er forfærdeligt, selvom jeg jo nok overlever.
    Jeg er bare ikke altid helt enig med de ændringer FIA kommer med, og syntes f.eks. også hele sidste sæson var MEGET skadet af ingen dækskift. Godt det blev ændret tilbage igen.

  • Ja sådan kan man jo også se på det, og så bliver det straks en anden sag.


    Synes du har helt ret i at teams der ikke har råd bare skal holde sig ude, det er trods alt toppen af motorsport, og hvis man ikke kan være med, ja så må man trædde et skridt ned af rangstien.


    Men jeg tror nu stadig det kan være med til at give flere konkurrencedygtige biler, og at der bliver højere kamp om top 10.


    Hvad er det her lige "ikke må optimere motoren næste år"?? betyder det at alle skal køre med den standardmortor som bilen har ved sæssonens start eller hvordan? X( hvis det skal forstås sådan så synes jeg ikke særligt godt om FIA lige nu

  • Quote

    Originally posted by WebT
    Hvad er det her lige "ikke må optimere motoren næste år"?? betyder det at alle skal køre med den standardmortor som bilen har ved sæssonens start eller hvordan? X( hvis det skal forstås sådan så synes jeg ikke særligt godt om FIA lige nu


    Ja så godt som.
    Motoren bliver "låst" som den er når sæsonen starter (eller vist nok som den er når denne sæson slutter), og så må de kun udvikle stabilitet, ikke ydelse.
    Præcis hvordan der bliver holdt styr på det aner jeg ikke, men det betyder selvfølgelig at en masse af de små teams bedre kan være med.
    De har jo ikke de millioner der bliver brugt på at få 10 km/t extra ud af en motor, så det er jo godt for dem, men det er jo så nederen hvis man har en lorte motor når de bliver låst, og ellers havde mulighed for at forbedre den.

  • Hmm det grænser jo næsten det absurde , jeg håber da det er fra det første løb så der kan blive tid til at udvikle næste års model, ellers kan det jo komme til at gå hårdt udover nettop mange af de små hold som måske er blevet bedre men stadig ikke helt konkurrencedygtige.
    Hvis de virkelig har begrænsningen på fra når denne sæson slutter, så tror jeg vi får en sæson næste år hvor magtbalancen er nær den samme som i år – det ville være ærgerligt.


    Hmm gad vidde om der ikke er flere F1 fans her på Tweak end os – synes altid vi ender med at sidde og ha en god diskussion uden megen indblanding fra andre
    :cheers:

  • Quote

    Originally posted by WebT
    Hmm det grænser jo næsten det absurde , jeg håber da det er fra det første løb så der kan blive tid til at udvikle næste års model, ellers kan det jo komme til at gå hårdt udover nettop mange af de små hold som måske er blevet bedre men stadig ikke helt konkurrencedygtige.
    Hvis de virkelig har begrænsningen på fra når denne sæson slutter, så tror jeg vi får en sæson næste år hvor magtbalancen er nær den samme som i år – det ville være ærgerligt.


    Hmm gad vidde om der ikke er flere F1 fans her på Tweak end os – synes altid vi ender med at sidde og ha en god diskussion uden megen indblanding fra andre
    :cheers:


    Hehe, ja det er de få. Carlsen er selvlært F1 expert, og så ved jeg at |Henrik| også var forbandet og måtte holde med Kimi før i tiden, men nu er der nok kun tid til at heppe på datteren.

  • Quote

    Originally posted by fhqwhgad
    Hehe, ja det er de få. Carlsen er selvlært F1 expert, og så ved jeg at |Henrik| også var forbandet og måtte holde med Kimi før i tiden, men nu er der nok kun tid til at heppe på datteren.


    Sådan er det jo, har heller ikke haft tid til at se hvert løb som jeg ellers plejede lige gyldigt hvad tid på døgnet det blev sendt - med studier, kæreste osv så er der simpelthen ikke tid til det, ofte sidder jeg med live timing fra formula1.com mens jeg laver lektier :D - så kan man da følge lidt med

  • Quote

    Originally posted by WebT


    Sådan er det jo, har heller ikke haft tid til at se hvert løb som jeg ellers plejede lige gyldigt hvad tid på døgnet det blev sendt - med studier, kæreste osv så er der simpelthen ikke tid til det, ofte sidder jeg med live timing fra formula1.com mens jeg laver lektier :D - så kan man da følge lidt med


    Ja, det er et spørgsmål om prioritering:-)
    Bliver da også spændende at få Kimi over i et andet team. Det er ikke gået for godt med dem i år desværre

  • Så desværre ikke løbet :(


    Imorgen er næste løb, right?
    TV2 imorgen, sårn jeg har hørt det ihvertilfælde, skal se det, og mandag, uha, Schummi skal bare vinde !!! - Og så skal jeg hen og "håne" Alonso fans'ne på uni ;) (F1 er på fod med fodbold i omtale)

  • Quote

    Originally posted by fhqwhgad


    Hehe, ja det er de få. Carlsen er selvlært F1 expert, og så ved jeg at |Henrik| også var forbandet og måtte holde med Kimi før i tiden, men nu er der nok kun tid til at heppe på datteren.


    Jeg holder med Sverige. Forza sweden!


    Og vi skal have turbomotorer med i F1 igen. Ingen traction control eller andet pladder, eller riller i dækkene for den sags skyld.