Lysende ting i vandet på stranden

  • Da jeg var på stranden for en lille uges tid siden, for at gå en aftenstur med kæresten, da så vi noget grønt-lysende et eller andet i vandet.
    Det var ikke bare et sted, men på hele den strækning vi gik.


    Mest af alt mindede det om noget atomaffald, men det var det selvfølgelig ikke.. :crazyeyes: .
    Det viste sig som lysende små prikker i strandkanten, og man kunne lissom tvære det ud i sandet, så man fik en 10cm lang selvlysende streg, men det stoppede så efter nogle sekunder..
    Man kunne også samle det op og tære det af i tøjet, osv..


    Nogen som har en formodning om hvad det kan være?


    Vejret var utrolig stjerneklart, temperaturen lå på 16 grader cirka, og der var lidt vind. (I tilfælde af vejret kan spille ind i det hele)


    Jeg kunne desværre ikke tage et billede, da mobilos er ganske elendig til nat-billeder.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Det er som KLS siger morild. Det er en algeder ved bevægelse i vandet udsender nogle blålige glimt.


    Det er rimlig normalt at se i Danmark, men ikke så tit at det er så koncenteret som du beskriver, så du har været heldig at se det så tydeligt :D


    Da jeg var i Thailand var det helt utroligt at svømme i havet om aftenen, da de lyste enormt kraftigt.

  • Quote

    Originally posted by mojn
    Det er som KLS siger morild. Det er en algeder ved bevægelse i vandet udsender nogle blålige glimt.


    Det er rimlig normalt at se i Danmark, men ikke så tit at det er så koncenteret som du beskriver, så du har været heldig at se det så tydeligt :D


    Da jeg var i Thailand var det helt utroligt at svømme i havet om aftenen, da de lyste enormt kraftigt.



    Flashback til The Beach :D mangler bare lige en haj eller sådan noget :D

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Ahh.. Tusinde tak.. Det var lige det gyldne ord jeg skulle google for at finde frem til noget god info :D . Det er sådan nogle furealger som laver det.


    -Og ja, vi har sikkert været heldige, men håber da godt nok på at opleve det igen, for det var virkelig et flot syn.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb


  • Du lyder ret skråsikker. Morild er et godt bud, men atomaffald ville afgjort være sejere.

  • Ku jeg godt tænke mig at se. ... :D


    Hehe ku forestille mig at kæresten sys det var vildt romantisk? :razz:

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Originally posted by JuiCe
    Ku jeg godt tænke mig at se. ... :D


    Hehe ku forestille mig at kæresten sys det var vildt romantisk? :razz:


    Helt bestemt..
    -Og da jeg også til tider er lidt af en romantiker, synes jeg nu også det var prikken over i'et.. :dance: .
    En helt blank stjernehimmel, hvor enhver stjerne så ligeså tydelig ud som den er i planetariet, og så de glimtende dimser i vandet.. Den er hjemme..


    Og til Slacker
    -Ved ikke hvor sejt det ville være med tanken om at ha smurt sig ind i det.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet en gang, sidst af urbananen ().


  • Atomaffald er ALTID sejt. lidt ligesom benzin, ninjaer og kamphelikoptere.

  • Hvis man sårn vader ud en aften for at fiske, kan man ofte oplever morild, det lyset sandbunden op når man går rundt derude. Det dårlige er at havørreden bliver bange når man laver "lysshow", men flot er det. Det er kun om sommeren og især ved lavvandede kyster som det kan opleves. 8o

    [SIZE=7]MOBO: ASUS M2N-E
    4Gb. GEIL DDR2 ram * AMD Dual 3800+
    ASUS EN9600 GT
    MAXTOR 120 Gb / SAMSUNG SP 120 Gb SP1213C
    Logitech G5.10 optical laser inputs
    NEC DVD Writer
    1.32G/532 LAN[/SIZE]