Brokoble 2 scooter batterier? Kan det lade sig gøre?

  • Hey skal til at lave anlæg i min NRG og vil gerne have et batteri der er dedikeret til anlægget så jeg ikk løber tør for strøm på scooteren.


    Altså 2 batterier: 1 til scooteren som normalt + 1 der skal levere strøm til anlægget.


    For at dette skal virke optimalt skal batteri nr. 2 kunne oplades når jeg køre lisom batteri 1 bliver ladet, men kan dette lade sig gøre uden at smadre el net og batterier?


    Nogen der ved noget om sådan noget?

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • du kan paralel forbinde dem , det eneste der sker ved er at det tager længere tid at få dem fuldt opladet
    evt købe et lade relæ der først lader start bateriet og når der er strøm nok på det så lader den på nr 2 bateri


    altså + til + og - til -

    Packard Bell blærebar, 1,8 dual core . Acer one netbook , begge 2 XP Home

  • Er, ihvertfald inden for elektronik af mange anset for dårlig praksis at parallelkoble batterier, da man vil få en masse af- og påladning af de enkelte enheder, hvilket øger risikoen for fejl.

  • Quote

    Originally posted by Slacker
    Er, ihvertfald inden for elektronik af mange anset for dårlig praksis at parallelkoble batterier, da man vil få en masse af- og påladning af de enkelte enheder, hvilket øger risikoen for fejl.


    Batteriet skal være i hjelmrummet sammen med selve anlægget ....det bliver et bly batteri så der ikk spildes syre over alt.


    Vi snakker ikke et setup med 2 batts 24/7 men kun når anlægget er i. Anlægget skal nemlig kunne tages nemt ud og ind :) Så det 2. batteri skal sættes til det 1. med multistik af en art.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Sorry for OT, men syns du ikke det er direkte støjforurening at ha et anlæg i en scooter? :boxed: er da godt nok ved at være træt af de gangsta-wannabes der altid hænger ud ved siden af, mens de tvinger alle og enhver til at høre på deres skod musik :rolleyes:


    No offence mod dig... spørger bare hva du mener om det


    Edit: Vidste ikke det var til et projekt... men vil nu stadig gerne høre din mening :)

  • Quote

    Originally posted by Niller
    du kan starte den med kickstarter jo..


    Hehe ja ved det godt:)


    Ideen med dette anlæg er at den ska bruges i et projekt på HTX - "Start din egen virksomhed"


    Vi laver så et scooter anlæg som skal kunne bruges udenfor scooteren ;) Derfor skal der stadig være strøm på selvom man fjerner det fra maskinen.



    EDIT TIL KARGA: Hehe har endnu ikk selv stødt på sådanne folk ;) Men er bestemt heller ikke det jeg selv vil bruge det til ...måske lidt :roller:
    Men det skal jo somsagt også kunne bruges udenfor scooteren så man f.eks. ku bruge det som en afspiller nede på stranden, haven etc. etc... :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

    Rettet en gang, sidst af JuiCe ().

  • Hvis du har lidt forstand på elektronik, så kan du lave et lille kredsløb som primært lader det batteri du skal bruge til at starte på, og derefter lader det som du hører musik med.


    Da det er HTX, så kan jeg ikke forestille mig andet, end at du har en lærer der kan hjælpe dig.


    En idé vil kunne være at bruge en Comporator - kan du jo foreslå din lærer.

  • Quote

    Originally posted by Happy^
    Hvis du har lidt forstand på elektronik, så kan du lave et lille kredsløb som primært lader det batteri du skal bruge til at starte på, og derefter lader det som du hører musik med.


    Da det er HTX, så kan jeg ikke forestille mig andet, end at du har en lærer der kan hjælpe dig.


    En idé vil kunne være at bruge en Comporator - kan du jo foreslå din lærer.


    Ja vi har et par ganske udemærkede lærere på stedet så dem vil jeg self. os li snakket med :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2