Anbefaling af bærbar forhandler.

  • I stedet for at spørge til gode råd mht. indkøb af bærbar, så vil jeg i stedet anbefale http://www.headway-it.dk - jeg vil gerne skrive under på at jeg intet har med firmaet at gøre, jeg har derimod lige handlet der.


    Jeg stod i den situation at jeg skulle bruge en bærbar til mit studie, og jeg havde længe haft mine øjne på Zepto, men efter bl.a. Dare Devils erfaringer med dem, så fandt jeg hurtigt noget andet. Jeg blev derfor anbefalet headway-it specielt pga. deres service, og der blev ikke lagt fingre imellem.


    Jeg bestilte en 8258D med en 1.66GHz Core Duo 2, 1GB RAM, X1600 256MB, 80GB disk i tirsdags og ringede ham derefter op for at høre mht. størrelsen på den for at høre om den passede ti min gamle taske, men det var ikke opgivet på siden. Han havde ikke målene ved hånden, men sagde han bare ville smide en taske med gratis oveni. Bonus, helt sikkert.


    I dag forhører jeg så status på leveringen, og der skete det der bare ikke måtte ske - maskinen var klar, bortset fra CPU'en som var i restordre hos Intel på ukendt tid... skidt skidt. Nå, men vi snakker lidt frem og tilbage, og han foreslår at han smider en 2GHz Core Duo 2 i i stedet som vil blive skiftet ud på deres regning når de får 1.66GHz'eren på lager igen.


    Synes jeg ville dele solstrålehistorien med jer, og nu må vi håbe det ikke går i sort som det har en tendens til med landets andre forhandlere.

  • Lyder da rigtig godt. Men det er vel også vejen frem for mindre kendte forhandlere. Altså, at man smider lidt godter efter deres kunder.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Originally posted by Alaza
    Vil lige bumpe og sige at der i min maskine som jeg netop har modtaget er 2GB RAM i i stedet for de 1GB RAM som jeg betalte for... meget imponerende.


    Well...hvis det er imponerende, at forhandleren har sendt et stykke hardware du ikke har købt/bestilt, så er det vel.


    Det er vel stadig en fejl.


    De kunne vel egentlig også have sendt en 512 slot i stedet. Eller hva'?

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Efter at have snakket med ham tyder alt på at det var overlagt, nok bl.a. fordi jeg skaffede ham en til kunde dagen efter jeg selv købte den. Har også lige opdaget at der er 512MB RAM på GFX i stedet for 256MB som jeg bestilte. Derudover, så har han lånt mig en 2.16GHz Conroe et par dage indtil 1.66GHz kommer på lager og så kommer han til Amager for at skifte den ud - han bor på Fyn.. og jeg kender ham ikke personligt.

  • Det er da godt nok. Men ærligt talt bryder jeg mig ikke vildt om den slags. Det er selvfølgelig godt for dig osv. Men jeg vil gerne vide, om denne form for forkæling af kunderne er konsekvent? Eller om det skyldes at din kontakt i butikken lige har fået et barn og bare behandler alle omkring sig med julelys i øjnene. Hvilket yderligere skræmmer mig, da man jo så ikke ved, om det også virker den anden vej, hvis han har en dårlig dag.


    Derfor fortrækker jeg personligt at forhandleren forholder sig til handlen 100% efter hvad aftalen går på, og ikke lader alt muligt andet indvirke.


    Altså er jeg nysgerrig efter, hvorfor du får så god behandling. Du nævner selv at du har skaffet en kunde eller noget. Well, så skal man vel bare sørge for at skaffe en kunde op til hver af sine egne handler derinde.


    Edit: Desuden er det dårlig firma-politik synes jeg. Altså det kan være der er en anden kunde der får nys om din success. Han fik måske ikke lige så god behandling og føler det måske unfair, da han af den ene eller anden grund også "fortjener" lige så god behandling. Jeg synes ikke en butik skal forholde sig "personligt" til en handel, men i stedet behandle eller kunderne helt ligeværdigt. Det er jo ikke det samme som en bank, hvor man især ønsker en personlig imødekommenhed. Det handler i dit tilfælde blot om, at du skal købe en vare helt konkret. En simpel handel.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

    Rettet en gang, sidst af Berleburg ().

  • Jeg forstår godt du vil hen, og jeg enig med dig et langt stykke af vejen, jeg tror så også det er fordi jeg er gode venner med en han kender godt. Kunne godt være jeg skulle have holdt ovenstående for mig selv, men jeg synes den første post viser at servicen er i top.

  • Quote

    Originally posted by Alaza
    Jeg forstår godt du vil hen, og jeg enig med dig et langt stykke af vejen, jeg tror så også det er fordi jeg er gode venner med en han kender godt. Kunne godt være jeg skulle have holdt ovenstående for mig selv, men jeg synes den første post viser at servicen er i top.


    Jeg vil gerne understrege at jeg stadig synes du har været rigtig godt heldig. Selv ønsker jeg da også at jeg vil opleve noget lignende engang. Det ville ikke være dårlig. I mine forrige indlæg prøver jeg dog blot at forholde mig fuldkommen objektivt til det.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Helt forståeligt, kan også sagtens se hvad du mener, men ikke desto mindre vil jeg gerne anbefale laptopen ud over det. Støjniveau er helt ekstremt lavt taget specsne i betragtning og performancen er rigtig god. Scorer 17k i 3DMark01 uden nogen tweaks og der er intet problem med hverken skærm, tastatur etc.