Zepto - SKOD Service

  • Jeg må indrømme, at Zeptos service skraber den dybeste bund. Den er under AL kritik. Jeg bruger i forbindelse med min skolegang min bærbar ca. 7 timer om dagen, og den er meget vigtig i forbindelse undervisningen. Jeg ringede derfor til Zepto INDEN jeg sendte min bærbar ind, for at forhøre mig om, hvor langt til det tog dem at reparere min computer. Det ville tage 7-10 dage at få den repareret, fik jeg at vide i telefonen.
    Sagen var den, at batteri-holder-tingen ikke fungerede ordentligt, der kom ofte blue screen of death, den blackede ofte ud og højttalerne fungerede heller ikke, så det var jo bare med at få det ordnet. Da jeg skulle en tur til Italien på dette tidspunkt var det jo perfekt, og jeg fik derfor den bærbare sendt afsted, således, at den kunne repareres imens jeg var i Italien..


    .. så let gik det bare ikke..


    Ifølge Zepto modtog de pakken med Post DK d. 29 august 2006, og der skulle herefter MAKSIMALT gå 10 arbejdsdage. Da de 10 arbejdsdage var gået, var der ikke kommet nogen bærbar. Jeg ringede derfor til dem for at høre, om der var nogle reservedele, der ikke kunne skaffes hjem, eller hvordan; for ellers måtte de bare sende den defekt tilbage - for jeg SKULLE BRUGE DEN...
    Jeg blev imidlertid informeret om, at maskinen ikke var blevet modtaget i teknikken endnu - dvs. de havde ikke pakket pakken op, da der var lidt travlt. Jeg forklarede manden i telefonen, hvordan det var for mig, og han lovede, at der ville blive kigget på den indenfor 2 dage..
    2 dage senere ringede jeg så igen til Zepto, som kunne oplyse mig om, at den stadig ikke var pakket ud, og at de nu ikke vidste, hvornår de lige havde tid..
    Jeg blev stiktosset og ilede ned i Labtech Data, hvor jeg arbejder, og hvor jeg i sin tid indførte Zepto som et kvalitetsmærke med en god service.. Her satte jeg butikschefen ind tingene, og han ringede straks til Zepto.. Vi kunne dog stadig ikke få noget at vide, og vi måtte derfor vente til vores kontakt hos Zepto (Philip) kom på arbejde..
    Da vi så ENDELIG fik fat i Philip undskyldte han meget, at vi skulle vente så længe, men idag ville de arbejde over, så de kunne få klaret de reparationer, de var bagud. Lars (butikschefen) spurgte så, om de havde alle reservedele på lager til Znote 6214W (den maskine jeg har), og det kunne han sige ja til. På dette grundlag lovede han at maskinen ville blive afsendt på dagen eller dagen efter.. - Endelig et lys i mørket!
    Men ak, der kom STADIG ingen bærbar, og jeg var efterhånden kommet noget bagefter; igen mulighed for at følge med i indlæring af programmer, og ingen organiserede notater..
    Vi ringede derfor IGEN til Zepto fra butikken (idag).. Denne gang kunne de let informerer om, hvorfor jeg ikke havde modtaget min bærbar.. De havde STADIG IKKE PAKKET DEN OP...


    Jeg anser mig ikke for at være en utaknemmelig, utålmodig sjæl, men NU bliver der bare FOR MEGET - det er ved at være 1 måned siden de registrerede pakken modtaget i deres system og de har ikke så meget som lukket den op!!


    - Er jeg emsig, eller er i enige i, at det bare er UNDER AL KRITIK...

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

    Rettet 2 gange, sidst af Dare_Devil ().

  • har tidl kritiseret deres service....og det ser ikke ud til de har lært noget...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Dang, det der havde jeg ikke fundet mig i, magen til svineri skal man da lede længe efter. Et eller andet sted er jeg da glad for at jeg ikke hoppede på en Zepto her for en måned siden.


    Syntes ikke det kan være rimeligt at de har din computer i over 3 uger, uden så meget som at skænke den én tanke. Som Macimuz siger, så har de sq nok rodet sig ud i noget de ikke kan bunde i, evt. kapacitets-problemer, trist.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Fandme en skam sådan et firma med så godt et rygte og omdømme ( har de hvertfald haft ? sådan umiddelbart synes jeg ), og på vej til, at sprede sig til europa, kan have så lousy en service. Det forstår man jo ikke. Vi kan jo kun håbe, at får styr på det der inden de får endnu flere kunder, endnu flere reparationer og endnu flere klager og utilfredse kunder.
    Det er dælme godtnok træls for dig Devil, når den spiller så stor rolle i skolesammenhæng kan du jo ikke rigtig tåle at undvære den så lang tid.

  • Quote

    Originally posted by Marquis
    Fandme en skam sådan et firma med så godt et rygte og omdømme, og på vej til, at sprede sig til europa, kan have så lousy en service. Det forstår man jo ikke. Vi kan jo kun håbe, at får styr på det der inden de får endnu flere kunder, endnu flere reparationer og endnu flere klager og utilfredse kunder.
    Det er dælme godtnok træls for dig Devil, når den spiller så stor rolle i skolesammenhæng kan du jo ikke rigtig tåle at undvære den så lang tid.


    Præcis.. :\..


    Kunne de bare fra starten sige, at det tog fx 2 måneder - så var det en anden sag... Så kunne jeg jo beholde den defekte bærbar indtil "køen" var væk.. Men det her er bare trælst :(

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Øv - Det er sku altid dødsygt at blive røvrendt på den måde. Det er lige til at blive frustreret over, især hvis det er noget man virkelig har brug for.


    Men jeg flytter altså din tråd, for det handler jo om Zepto som forhandler, og ikke om Zepto-Hardware. ;)

  • Det e rjeg bare rigtig glad for at høre, for så ved jeg godt at jeg ikke skal gå igennem zepto's rma service, men pc-direct.dk.


    Skriver straks til dem i stedet og får dem til at ordne formaliteterne. :)

  • Quote

    Originally posted by FlexQ
    Det e rjeg bare rigtig glad for at høre, for så ved jeg godt at jeg ikke skal gå igennem zepto's rma service, men pc-direct.dk.


    Skriver straks til dem i stedet og får dem til at ordne formaliteterne. :)


    Desværre skulle det ikke være en mulighed.. :(.. Har også handlet gennem PC-Direct, men da jeg skrev til Gerner henviste han mig bare til Zepto - han var kun forhandler..

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Originally posted by Carlsen


    *host* IBM.


    *host* Acer.


    Har heller aldrig haft andet end problemer med zepto, så når folk køber bærbare igennem mig kan jeg kun anbefale Acer PCer, da deres service er så genial, til trods for at man ikke engang skal betale ekstra for servicen

    - Core 2 Duo E6600 - Coolermaster V8
    - Asus P5K-E Wifi/AP - P35
    - Corsair XMS2-6400 - 4x1 Gb
    - Sapphire Radeon HD4850 - Standard Cooled
    - WD Raptor 36Gb - WD Caviar 320Gb
    - Antec p182 - Corsair HX520W
    - Samsung Syncmaster 2232BW
    - Logitech G15 - Razer Mamba

  • Quote

    Originally posted by lokkedue


    *host* Acer.


    Har heller aldrig haft andet end problemer med zepto, så når folk køber bærbare igennem mig kan jeg kun anbefale Acer PCer, da deres service er så genial, til trods for at man ikke engang skal betale ekstra for servicen


    Jeg har aldrig haft med en Acer at gøre hvor jeg ikke var skuffet over samlekvaliteten. De knirker og giver sig, malingen går let af, generelt virker mange dele som nobet billigt plasticpis.
    Dette gælder også Ferrari 3200. Temmeligt skuffende for en topmodel til en pris af 14.000 dengang.
    Jeg hopper altså med på IBM-toget her - selvom det er dyrt ;)

  • Quote

    Originally posted by Slacker


    Jeg har aldrig haft med en Acer at gøre hvor jeg ikke var skuffet over samlekvaliteten. De knirker og giver sig, malingen går let af, generelt virker mange dele som nobet billigt plasticpis.
    Dette gælder også Ferrari 3200. Temmeligt skuffende for en topmodel til en pris af 14.000 dengang.
    Jeg hopper altså med på IBM-toget her - selvom det er dyrt ;)


    Har aldrig rigtigt haft med deres topmodeller at gøre, dem jeg har købt PCer til har været til skoleforbrug og de har givet opmkring små 6-8k. Der må jeg indrømme at jeg aldrig har haft nogle klager eller utilfredse folk

    - Core 2 Duo E6600 - Coolermaster V8
    - Asus P5K-E Wifi/AP - P35
    - Corsair XMS2-6400 - 4x1 Gb
    - Sapphire Radeon HD4850 - Standard Cooled
    - WD Raptor 36Gb - WD Caviar 320Gb
    - Antec p182 - Corsair HX520W
    - Samsung Syncmaster 2232BW
    - Logitech G15 - Razer Mamba

  • Som vi også har skrevet i den tråd du har oprettet på HardwareOnline:


    Dare_Devil, vi har valgt at producere en helt ny maskine til dig, og har også kontaktet dig via email omkring dette.


    Vi har på nuværende tidspunkt valgt at flytte folk fra produktionen over til vores reparationsafdeling for at få vores reparationstid nedsat til et mere normalt niveau igen. Det skal med det samme siges at vi heller ikke er tilfredse med situationen som den er på nuværende tidspunkt. Vores målsætning er at komme ned på 1-5 arbejdsdages reparationstid.

  • Sådan går det desværre ofte for firmaer, som er ved at blive kvalt i deres egen success.
    Jeg ved at de har rygende travlt dernede hos Zepto, men det skal selvfølgelig ikke undskylde dem for det nummer de har lavet.

  • Quote

    Originally posted by Zulu
    Sådan går det desværre ofte for firmaer, som er ved at blive kvalt i deres egen success.
    Jeg ved at de har rygende travlt dernede hos Zepto, men det skal selvfølgelig ikke undskylde dem for det nummer de har lavet.


    Det er vel klart at de har så rygende travlt med den mængde defekte bærbare de sender ud

    - Core 2 Duo E6600 - Coolermaster V8
    - Asus P5K-E Wifi/AP - P35
    - Corsair XMS2-6400 - 4x1 Gb
    - Sapphire Radeon HD4850 - Standard Cooled
    - WD Raptor 36Gb - WD Caviar 320Gb
    - Antec p182 - Corsair HX520W
    - Samsung Syncmaster 2232BW
    - Logitech G15 - Razer Mamba