angående en regel

  • Denne regel


    10. Billeder med copyright
    Det er ikke tilladt at indsætte billeder med copyright tilhørende 3. part uden dennes tilladelse.


    skal det tydes som om at, man absolut ik må indsætte et billede man har fundet fra en anden side og vise andre.


    eller


    At man ik må ligge et billede op som man kalder ens eget?


    Hvis det er det første synes jeg godt nok det er en ret langt ude regel, det ligger på nettet i forvejen jo 8o


    Please clarify this for me please


  • Nej man må ikke ligge billeder op som andre har copyright på. Det er fx ikke lovligt at benytte billeder fre eb.dk eller jp.dk andet end de har givet lov til det. Sådan er copyright loven, og medlemmerne af dansk pressenævn mf. sender fine breve via en advokat ved brud på deres ophavsret.


    Via copyright informationerne kan man godt give lov til at andre benytter ens materiale, eller benytter det hvis man angiver kilden.

  • Quote

    Originally posted by Martin


    Nej man må ikke ligge billeder op som andre har copyright på. Det er fx ikke lovligt at benytte billeder fre eb.dk eller jp.dk andet end de har givet lov til det. Sådan er copyright loven, og medlemmerne af dansk pressenævn mf. sender fine breve via en advokat ved brud på deres ophavsret.


    Via copyright informationerne kan man godt give lov til at andre benytter ens materiale, eller benytter det hvis man angiver kilden.


    hmm.. jeg har altid troet at man ik måtte bruge det og sige det var ens egen.

  • Quote

    Originally posted by Martin


    Nej man må ikke ligge billeder op som andre har copyright på. Det er fx ikke lovligt at benytte billeder fre eb.dk eller jp.dk andet end de har givet lov til det. Sådan er copyright loven, og medlemmerne af dansk pressenævn mf. sender fine breve via en advokat ved brud på deres ophavsret.


    Via copyright informationerne kan man godt give lov til at andre benytter ens materiale, eller benytter det hvis man angiver kilden.


    Ved du om billeder fra Google er beskyttet? for dem må jeg tilstå at ha' brugt nogle gange :$

  • Quote

    Originally posted by tAshDa
    Ved du om billeder fra Google er beskyttet? for dem må jeg tilstå at ha' brugt nogle gange :$


    Det er det så vidt jeg ved ikke! Google må ikke opbevare copyright beskyttet materiale... ved ikke om det var en and, men de har fået tiltale for det før - har jeg fået at vide

  • Quote

    Originally posted by KarGa


    Det er det så vidt jeg ved ikke! Google må ikke opbevare copyright beskyttet materiale... ved ikke om det var en and, men de har fået tiltale for det før - har jeg fået at vide


    Som der faktisk står på google:


    "Se billedet i fuld størrelse.


    http://www.suomenmusiikki.fi/img_user/john_mcgregor-...
    1008 x 672 pixels - 632k
    Billedet er muligvis formindsket og ophavsretligt beskyttet."


    Så jo, det kan de være. Den regel bliver brudt MANGE gange om dagen på tweak ;)

  • 99% af det du ser på google er der copyright på og det må dermed ikke bruges. Google gemmer ikke tingene de gemmer links til billeder på forskellige sider som de så linker ind.


    Prøv f.eks. at skrive tweak.dk i en google søgning efter billeder. Der vil komme flere ting op.. signaturer, tweaks gamle logo og mange andre ting.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Originally posted by _WHAT_
    99% af det du ser på google er der copyright på og det må dermed ikke bruges. Google gemmer ikke tingene de gemmer links til billeder på forskellige sider som de så linker ind.


    Prøv f.eks. at skrive tweak.dk i en google søgning efter billeder. Der vil komme flere ting op.. signaturer, tweaks gamle logo og mange andre ting.


    Hvordan forklarer du så at nogle billeder, som vises i søgningsoversigten, når siden giver en fejl 404 inkl. billedet?


    De gemmer jo caches af både billeder og sider

  • Quote

    Originally posted by KarGa


    Hvordan forklarer du så at nogle billeder, som vises i søgningsoversigten, når siden giver en fejl 404 inkl. billedet?


    De gemmer jo caches af både billeder og sider


    Ja de cacher nogen ting ingen tvivl om det og de gør det i stor stil det er ikke kun billeder men også hele sider og tekster.


    Om det er lovligt eller aj... tjaa hyr en advokat og tag kampen op med dem hvis du lyster :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Originally posted by _WHAT_


    Ja de cacher nogen ting ingen tvivl om det og de gør det i stor stil det er ikke kun billeder men også hele sider og tekster.


    Om det er lovligt eller aj... tjaa hyr en advokat og tag kampen op med dem hvis du lyster :)


    Ellers tak hehe... ville bare illustrere en pointe :)


    Syns det er en fantastisk service de yder, når man tænker på det er fuldstændig gratis for brugeren!

  • Quote

    Originally posted by KarGa


    Ellers tak hehe... ville bare illustrere en pointe :)


    Syns det er en fantastisk service de yder, når man tænker på det er fuldstændig gratis for brugeren!


    Ja det er jo godt hvis man skal se en ting men man kan jo som sagt ikke rigtig bruge billederne til noget andet end det.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Foresten er det heller ikke flinkt at linke direkte da mange webudbydere har trafik-limit, dvs. at man max kan have antal GB/MB downloadet/uploadet fra ens hjemmeside. Så er det nemlig lidt træls at der er en som har lavet et direkte link fra hans hjemmeside og derved stjæler hans trafik, men det har så intet med copyright at gøre, men tænk lidt over det! :D Hi hi.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe