Ommer - Richard Hammond

  • Aner ik lige hva der gik galt i den oprindelige tråd om samme emne - men mon ikke vi ka slippe for det denne gang? ;)


    "At approximately 5:45pm BST on 20 September 2006, Hammond was seriously injured in a car crash while filming for Top Gear at the former RAF Elvington airfield near York. He was piloting a jet-powered Vampire car, which is theoretically capable of travelling at 370mph (592 km/h).


    According to some sources, he was not in an attempt to break the British Land Speed Record, however this contradicts a statement given by the owner of 'Event Fire Services' which was hired to provide safety cover. He was said to be travelling at 280mph (450 kmh) at the time of the crash."


    http://www.bbc.co.uk/topgear/richard_hammond.shtml
    http://en.wikipedia.org/wiki/R…#September_2006_car_crash


    "Top Gear's James May says he is convinced his fellow presenter Richard Hammond is 'perfectly intact' after a conversation at his hospital bedside. Mr Hammond suffered a 'significant brain injury' when he crashed a jet-powered car at a speed of up to 300mph during filming near York. Mr May said "I'm not a doctor but I am his mate and I believe that deep inside the Hammond I know is perfectly intact. Mr Clarkson told the Sun newspaper that he had insulted Mr Hammond's driving skills - prompting a smile from Mr Hammond."


    (Billede af ulykken her)

  • Quote

    Originally posted by xt0m
    Mr Clarkson told the Sun newspaper that he had insulted Mr Hammond's driving skills - prompting a smile from Mr Hammond."


    Hehe de er sgu sjove, håber at han bliver ok igen, ville være synd andet, de prøver jo kun på at underholde og informere os.

  • Quote

    Originally posted by Happy^
    Det er sådan noget man bare ikke fatter kan ske..


    Men hvad var det der skete? Var det noget med den skærm der skal bremse den igen?


    Hmjaerh, såvidt min opfattelse af artiklerne, er det bremseskærmen på den ene side der pludselig har revet sig løs mens han drøner derudaf med 450 km/t..(!), som så fik den til at ryge af banen..

  • Quote

    Originally posted by xt0m


    Hmjaerh, såvidt min opfattelse af artiklerne, er det bremseskærmen på den ene side der pludselig har revet sig løs mens han drøner derudaf med 450 km/t..(!), som så fik den til at ryge af banen..


    det er også sådan jeg har forstået det, men er jeg undrer mig nu alligevel lidt..


    sidder de 2 faldskærme fast på bilen, sådan at der sidder en i venstre side og en i højre side?, eller sidder de ud fra midten begge 2? - jeg har svært ved at tro at de sidder i hver sin side da det jo ikke ligefrem giver en optimal "nød-nedbremsning" i tilfælde af at den ene falskærm river sig løs - så derfor undrer det mig at bilen kommer ud af kontrol hvis begge faldskærme hænger fast til bilens bagende i midten og den ene så river sig løs, i mit hoved burde tabet den ene faldskærm bare resultere i en langsommere nedbremsning af bilen :boxed:

  • Der stod på BBC TXT her til morgen at han har været ved bevisthenden her i går og havde en kort samtale med James May. Dog ikke yderligere om hans tilstand, men hvis han kan føre en kort samtale er det et ok fremskridt vil jeg sige.


    lidt mere fra bbc siden her til morgen


    Quote


    Top Gear's Richard Hammond has taken his first steps since his high-speed car accident, according to Jeremy Clarkson.


    http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/5372890.stm

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

    Rettet 2 gange, sidst af dkwolf ().

  • Quote

    Originally posted by dkwolf
    Der stod på BBC TXT her til morgen at han har været ved bevisthenden her i går og havde en kort samtale med James May. Dog ikke yderligere om hans tilstand, men hvis han kan føre en kort samtale er det et ok fremskridt vil jeg sige.


    lidt mere fra bbc siden her til morgen



    http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/5372890.stm



    Quote

    Mr Hammond suffered a "significant" brain injury when he crashed in a jet-powered car on Wednesday.


    woot? :ohmy: fandme ærgeligt

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

  • Det er vandvittigt. Alle de timer de har holdt en fanget foran tv'et. Jeg håber virkelig at han kommer helt over det. Der er da heldigvis vild meget positiv info på topgear's hjemmeside, men den der "significant brain injury" kan da godt bekymre mig lidt. Jeg håber det er noget der går over igen. Er forhåbentlig bare en blødning der kan uskadeliggøres ved at lette trykket lidt.
    Men det må være fedt for ham at se hvor mange folk der bekymrer sig. Vild mange emails de får der ønsker ham god bedring.

  • en hjerne skade behøver ikke betyde at man bliver en grønssag :)


    det vil dog nok gøre det at han skal have bevægelses/tale træning i de næste måneder. hvor meget det er gået ud over ham er svært at sige, men han sætter sig i en bil lige så snart at han kan gå og styre arme/ben korret igen - det er jeg 100% sikker på at han vil. BBC vil nok ikke være super glade men de vil sikkert nok ikke lade ham lave noget "vildt" igen det næste lange stykke tid.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Jeg er rimelig sikker på Captain Slow (James May) og (Jeremy) Clarkson nok ska sørge for diverse jokes og spydigheder :D


    I øvrigt lettere interessant læsning, Jeremy's Wiki-profil.. :razz: - alle de folk han har trådt over tæerne med diverse udtalelser :D

  • Quote

    Originally posted by Boris
    Jeg håber virklig han kommer sig uden mén.....Top gear vil ikke blive det samme uden ham.


    NOPE ... men han skal nok komme tilbage, han skal bare have lidt :cheers: medicin med de to andre bilfreaks ;)

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

  • Quote

    Originally posted by Rafal Pyszko


    NOPE ... men han skal nok komme tilbage, han skal bare have lidt :cheers: medicin med de to andre bilfreaks ;)


    Nemli, så kan vi måske også få at vide om og hvad han har fået lavet ved sine tænder :-)


    Hvis det passer hvad de skriver her, så er han stået ud af sengen ved egen kraft og gået på toilettet, godt gået! :hb:
    http://www.thesun.co.uk/article/0,,2-2006440317,00.html

  • Quote

    Originally posted by John H


    Nemli, så kan vi måske også få at vide om og hvad han har fået lavet ved sine tænder :-)


    han har ikke fået dem bleget :D


    "Richard has not had his teeth whitened." Står nederst i hans profil her :P

  • Quote

    Originally posted by John H


    Nemli, så kan vi måske også få at vide om og hvad han har fået lavet ved sine tænder :-)


    Hvis det passer hvad de skriver her, så er han stået ud af sengen ved egen kraft og gået på toilettet, godt gået! :hb:
    http://www.thesun.co.uk/article/0,,2-2006440317,00.html


    Når en mand han skal, så skal han..... :D

  • tjaa når manden sætter sig op og siger "Hello C**kface" til James så fejler han ikke det store igen :o) (heldigvis)

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2