Pas lige på Compumail

  • Hej alle,


    bare lige en lille notits, som i skal være opmærksomme på.


    Jeg købte 2X512 Corsair XMS2 mb ram hos Compumail - det ene modul var i stykker. Og jeg sendte det retur til Compumail - i en boblekuvert, fint pakket ind.


    Politikken er bare at de ikke bytter sådan en - Bare ærgeligt - det er da dem der har sendt mig en defekt vare...


    HMM... :-(

    Asus P5Q Pro - Core 2 Duo E6600 2,4 Ghz @ 3,4 Ghz
    Water Cool: XSPC X2O Kit - X2O VGA Block - Innovatek Special 10/8mm - EnzoTech BMR-C1 - Scythe S-Flex SFF21D
    2 X 2GB Corsair XMS2-DHX PC2-6400 800 mhz - Asus 9600GT 1Gb
    Hauppage MCE 150 - NorthQ 500S Giant Thunder
    80Gb Samsung SATA (System) - 2X400Gb Samsung SATA Raid (Data)
    Cooler Master Centurion 590 - MS Vista Home Premium 64-bit

  • Mærkeligt, jeg har ellers altid været 100% tilfreds med deres service og reparationer. Har brugt dem i næsten 3 år og har aldrig nogensinde været utilfreds med dem

    - Core 2 Duo E6600 - Coolermaster V8
    - Asus P5K-E Wifi/AP - P35
    - Corsair XMS2-6400 - 4x1 Gb
    - Sapphire Radeon HD4850 - Standard Cooled
    - WD Raptor 36Gb - WD Caviar 320Gb
    - Antec p182 - Corsair HX520W
    - Samsung Syncmaster 2232BW
    - Logitech G15 - Razer Mamba


  • kan jeg squ da godt forstå de ikke vil dække , man sender altså ikke ram i en poble kuvert .



    Ram sender man som alt andet hardware i en hård papkasse og som pakke.
    længre er den ikke.

  • Ja, det var også deres begrundelse - men min tanke var ligesom, at det ikke var en bytter eller returnering fordi jeg ikke ville have varen - så var det noget andet.


    Pointen var ligesom at varen var defekt - så behøver man vel ikke behandle det som "glas"...

    Asus P5Q Pro - Core 2 Duo E6600 2,4 Ghz @ 3,4 Ghz
    Water Cool: XSPC X2O Kit - X2O VGA Block - Innovatek Special 10/8mm - EnzoTech BMR-C1 - Scythe S-Flex SFF21D
    2 X 2GB Corsair XMS2-DHX PC2-6400 800 mhz - Asus 9600GT 1Gb
    Hauppage MCE 150 - NorthQ 500S Giant Thunder
    80Gb Samsung SATA (System) - 2X400Gb Samsung SATA Raid (Data)
    Cooler Master Centurion 590 - MS Vista Home Premium 64-bit

  • Quote

    Originally posted by Fcbforever
    Ja, det var også deres begrundelse - men min tanke var ligesom, at det ikke var en bytter eller returnering fordi jeg ikke ville have varen - så var det noget andet.


    Pointen var ligesom at varen var defekt - så behøver man vel ikke behandle det som "glas"...


    selfølgelig skal man pakke tingene ordntlig selv om de er defekte det burde da være klart for alle.


    hvis nu stangen havde taget fysisk skade under transporten hvordan skal shoppen så få varen dækket ved derres imoprtør ?


    men du mener vel at de bare skal æde den for de tjæner jo en formue på salg af hardware :roller:

  • Quote

    Originally posted by DKsDEVIL


    men du mener vel at de bare skal æde den for de tjæner jo en formue på salg af hardware :roller:


    Nej, de skal jo ikke blindt æde alt, hvor meget de tjener på hardware aner jeg ikke - men kan i komme på en fornuftig grund til at hvorfor jeg skulle sende en vare retur der ikke var defekt?? Og det må da også strejfe dem, at det ikke giver mening...

    Asus P5Q Pro - Core 2 Duo E6600 2,4 Ghz @ 3,4 Ghz
    Water Cool: XSPC X2O Kit - X2O VGA Block - Innovatek Special 10/8mm - EnzoTech BMR-C1 - Scythe S-Flex SFF21D
    2 X 2GB Corsair XMS2-DHX PC2-6400 800 mhz - Asus 9600GT 1Gb
    Hauppage MCE 150 - NorthQ 500S Giant Thunder
    80Gb Samsung SATA (System) - 2X400Gb Samsung SATA Raid (Data)
    Cooler Master Centurion 590 - MS Vista Home Premium 64-bit

  • Quote

    Originally posted by Fcbforever
    Ja, det var også deres begrundelse - men min tanke var ligesom, at det ikke var en bytter eller returnering fordi jeg ikke ville have varen - så var det noget andet.


    Pointen var ligesom at varen var defekt - så behøver man vel ikke behandle det som "glas"...


    Man skal altid behandle returvare som glas - defekte eller ej.


    Virksomheden vil ellers til enhver tid kunne sige det er sket under transport pga dårlig indpakning - netop problemet. Det sker jo at brugere sender udefekte ting ind som brugeren tror er defekte - det skal virksomheden jo kunne teste uden tvivl om det kan være transporten der er skyld i det - jeg forstår dem udmærket, men kan da godt se det er træls

  • Jaja, jeg er jo hobbymekanier :-)


    Og en anden gang så ved andre "amatører" så bare det mere...send det antistatisk.


    Men jeg mener nu alligevel at der er noget fornuft i at stole på sine kunder - jeg er 100% sikker på at man dermed tjener mere på de gode, end man sætter til på dem med ond vilje...

    Asus P5Q Pro - Core 2 Duo E6600 2,4 Ghz @ 3,4 Ghz
    Water Cool: XSPC X2O Kit - X2O VGA Block - Innovatek Special 10/8mm - EnzoTech BMR-C1 - Scythe S-Flex SFF21D
    2 X 2GB Corsair XMS2-DHX PC2-6400 800 mhz - Asus 9600GT 1Gb
    Hauppage MCE 150 - NorthQ 500S Giant Thunder
    80Gb Samsung SATA (System) - 2X400Gb Samsung SATA Raid (Data)
    Cooler Master Centurion 590 - MS Vista Home Premium 64-bit

  • Jeg har så oplevet selvsamme fra SHG for et par år siden - fået HDD tilsendt i boblepapdims sendt som pakke (defekt fra jeg pakkede den ud) og returnerede i mage til emballage kun for at få at vide at det ikke var "tilstrækkeligt".. Forsøgte skam også at fortælle dem at jeg havde modtaget den i dén emballage, men det endte bare med et "bevis det?"


    Så sidenhen har jeg taget billeder af emballagerne (ved levering) hvis det er alt andet end solidt pakket ind =)

  • Quote

    Originally posted by Fcbforever
    Ja, det var også deres begrundelse - men min tanke var ligesom, at det ikke var en bytter eller returnering fordi jeg ikke ville have varen - så var det noget andet.


    Pointen var ligesom at varen var defekt - så behøver man vel ikke behandle det som "glas"...


    Kan du da være ligeglad med, det er dem der skal betale porto for din RMA-vare.


    Og giver de andre ret, man sender sgu ikke en vare i en boblekuvert.


    Og selvom jeg mener det, så synes jeg dog det er dårlig service af dem.


  • Jeg er fuldstændig enig med Happy^

  • man skal sende tingene i nogenlunde samme tilstand som man selv modtog det i....ganske enkelt.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • De sendte mig to harddiske i en bobleplastkurvert, det troede deres chef ikke på, så han fik tilsendt en billede :crazyeyes:.


    Jeg fik dog pengene for harddiskene igen, da de både var smadret og samtidig også af den forkerte model. :boxed:

  • Det er ikke fordi man hos posten står i hvid kittel og behandler hver pakke med yderste omhu. Er den sendt som Maxibrev, hvilket jeg formoder, så bliver den ikke behandlet særlig godt.

  • Quote

    Originally posted by Macimuz
    Det er ikke fordi man hos posten står i hvid kittel og behandler hver pakke med yderste omhu. Er den sendt som Maxibrev, hvilket jeg formoder, så bliver den ikke behandlet særlig godt.


    Kommer sikkert også lidt an på om personen der står der har en god eller dårlig dag kan jeg forestille mig :D


    Men alt i alt kommer det jo til at det er bedre at bruge de skide penge på at sende sådan noget ordenligt selvom det er defekt - end at miste hele værdien og ikke få en bytter

  • Quote

    Originally posted by WebT


    Kommer sikkert også lidt an på om personen der står der har en god eller dårlig dag kan jeg forestille mig :D


    Men alt i alt kommer det jo til at det er bedre at bruge de skide penge på at sende sådan noget ordenligt selvom det er defekt - end at miste hele værdien og ikke få en bytter


    God/dårlig dag, det kender jeg ikke noget til :$


    Men ja, mange tror desværre ikke de behøver pakke deres ting forsvarligt nok ind. Det gælder alle pakkefirmaer, da der ikke er tid til at bære forsigtigt rundt på samtlige pakker.