Meget træt af xploreit.dk

  • Først og fremmest svarer de ca. kun på halvdelen af de e-mails man sender til dem (det er den eneste måde du kan få fat i dem på, via e-mail).


    Derudover har de været snart 2 mdr om at ombytte mit defekte 6800GT, mandags i denne uge skrev de at de ville sende mig et 7600GS istedet, et kort som i mine øjne slet ikke kommer op på siden af mit gamle 6800GT. Det skrev jeg selvfølgelig tilbage at jeg ikke var tilfreds med, og har endnu ikke hørt fra dem, hvad de nu har tænkt sig at gøre.


    De bliver ved med at give Leadtek skylden for det trækker ud, men det er da butikkens opgave at skaffe mig et nyt grafikkort.


    Jeg synes jeg har ret til et grafikkort med samme ydelse som det jeg havde i forvejen, og jeg synes jeg har ventet længe nok nu! Hvad skal jeg stille op med dem?

  • Sig at du vil have hele købsbeløbet tilbage, da de langt har overskredet hvad man vil kalde "indenfor rimelig tid".


    Ang. tlf-nummer, så finder jeg dette via DK Hostmaster:


    Domænenavn: xploreit.dk
    DNS: xploreit.dk
    Registreret: 2003-09-16
    Status: Aktivt



    Registrant:

    Bruger-id: XA136-DK
    Navn: XploreIT ApS
    Adresse: Østergade 36
    Postnr. & by: 9400 Nørresundby
    Land: Danmark
    Telefon: +45 96 32 38 02



    Fuldmægtig:

    Bruger-id: XA137-DK
    Navn: XploreIT ApS
    Att.: Michael van der Graaf
    Adresse: Østergade 36
    Postnr. & by: 9400 Nørresundby
    Land: Danmark
    Telefon: +45 96 32 38 02



    Navneservere:

    ns.dandomain.dk DA49-DK
    ns2.dandomain.dk DA49-DK
    ns3.dandomain.dk DA49-DK

  • Kan jeg virkelig forlange det fulde beløb tilbage for et kort der mere end et år gammelt?


    Mener jeg gav omkring 3200,- (eller der omkring) den gang.

  • Ringer jeg på 96 32 38 02 får jeg denne besked: "Kontoret er lukket, ring igen i morgen", hvor efter jeg bliver afbrudt.


    Nu er der gået over 2 mdr. siden de modtog mit grafikkort, og det er over en uge siden jeg sidst hørte fra dem, hvor de tilbød mig et kort (7600GT psi-e) der koster langt under halvdelen af hvad jeg gav for mit 6800GT AGP.


    Jeg kan gå med til de sender mig et PCI-E kort da AGP kort åbenbart ikke er nemme at finde. Men jeg nægter at bytte mit 3000,- til et kort der ikke endgang koster halvdelen..



    Men nok om det, hvad er det næste skridt når de hverken svarer på emails, og ikke tager telefonen? Jeg er ved at være godt træt af at vente.

  • Quote

    Originally posted by Happy^
    Kan de ikke reperere, ombytte eller give en lige så god vare - så kan du forlange hele købssummen tilbage.. Mener jeg da..


    Lyder meget rigtig

      i5 2500k @ 4.4GHz w/ Antec Kühler 620

      GIGABYTE GA-Z68AP-D3

      Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz

      XFX Radeon HD 5850 BE

      Corsair TX650 V2

      Creative SB Audigy SE

  • Quote

    Originally posted by Happy^
    Kan de ikke reperere, ombytte eller give en lige så god vare - så kan du forlange hele købssummen tilbage.. Mener jeg da..


    Jo man kan , men hjælper ikke rigtigt når de ikke svarer på ens mail eller tager telefonen.
    Så send et anbefalet brev hvori du skriver at på grund af den lange sagsbehandlingstid så vil du have handlen gå tilbage og i modsat fald vil sagen overgå til en advokat med deraf yderlige omkostninger for ham.



    The_Unforgiven

  • Hvis det skal være helt korrekt, skal de give dig et kort magen til. Hvis de ikke har det skal de give dig et kort der ligger inden for købsprisen altså de 3200 kr.


    Mit tidligere grafikkort Leadtek 6800 GT som kostede 3000 kr. hos midtdata, blev defekt, long story short jeg fik istedet et XFX 7900 GT XT. Det burde du også minimum have krav på, altså at få et kort som ligger inden for den pris du købte det 6800 GT for.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Jeg takker mange gange, jeg giver dem endnu en uge hvor jeg sender en mail hver dag. Hvis det ikke giver respons skriver jeg et brev til dem og fortæller hvordan det hænger sammen, og hvad de kan forvente der vil ske.

  • Quote

    Originally posted by RAC
    Hvis det skal være helt korrekt, skal de give dig et kort magen til. Hvis de ikke har det skal de give dig et kort der ligger inden for købsprisen altså de 3200 kr.


    Mit tidligere grafikkort Leadtek 6800 GT som kostede 3000 kr. hos midtdata, blev defekt, long story short jeg fik istedet et XFX 7900 GT XT. Det burde du også minimum have krav på, altså at få et kort som ligger inden for den pris du købte det 6800 GT for.


    Du har ikke krav på noget der ligner den pris du gav , men et der ydelses mæssigt er magen til eller bedre.
    Og er 7600 ikke bedre end 6800?
    Jeg havde et 5950Ultra købt hos Exploreit som døde og fik et 6800GT , som er ydelsesmæssigt bedre.


    PS: Husk at sende det brev anbefalet.



    The_Unforgiven

  • Quote

    Originally posted by Deef
    7600GT ligger under 6800GT i ydelse.


    Nej.. Det er bedre!


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Ja ville også mene at det er bedre. Altså 7600 GT.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

    Rettet en gang, sidst af RAC ().