Min dejlige hund.

  • Ja nu er det godt nok ved at være et stykke tid siden jeg fik min dejlige hund, men nu er det altså på tide at jeg får linket til min side på hundegalleriet.
    Så kan jeg jo rigtig prale med den overfor alle jer dyreelskere der er herinde.


    http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=15472


    Vi går til hvalpetrænning med ham og han er uden tvivl den bedste på holdet (men det mener man jo nok altid selv). Men han er ihvertfald en af de bedste og har ikke haft nogle problemer med nogle af øvelserne endnu, lige bortset fra dæk. Han er ikke så tosset med at ligge dæk særlig længe, så det er uden tvivl noget vi skal træne meget.
    Det mest fantastiske ved at han er så god til trænningen er at han er den aller yngste hund der er der og at trænerne var meget fordomsfulde overfor ham.
    De bliver ligeså stille omvendt og det er ofte os der skal ind og demonstrere øvelserne.


    Det er vild fedt når man kan få omvendt folk, for generelt er de her hundekendere ikke så vilde med vores søde lille Amstaff.


    Men nu kan i ihvertfald sidde og sukke over min dejlige hund bag jeres skærme :)

  • Quote

    Originally posted by Shak
    det er begge rigtig dejlige kærlige hunde, er ikke noget ondt gemt i dem ;)


    Ja sådan har jeg det også men da jeg meldte ham til trænningen fik vi kun lov fordi han kun var de her 8 uger gammel. Hvis vi skulle trænne videre efter hvalpetrænningen skulle han ha mundkurv på. Derudover skal han, som den eneste hund, altid være i snor (men det er de heldigvis gået fra igen).


    Der var desværre ikke andre steder vi kunne nå at komme med på et hold.


    Quote

    Originally posted by |Henrik|
    Nøj hvor ser den sød og nuttet ud :clap:


    Ja, det er altid en go ting at begynde med hunde træning så hurtigt som muligt. ;)


    Ja det er sgu rart at have styr på ham. Jeg har mine tvivl om jeg kan holde ham når han bliver stor, så det er jo rart at ha kontrol over ham der.
    Han har sine rebelske øjeblikke, hvor man godt nok skal have sine kampe med ham, men generelt er han faktisk blevet ret nem at håndtere.
    Selv om han ser en kat og begynder at hidse sig op, kan jeg sagtens få ham til at sætte sig ned og slappe af, bare ved kommandoer. Det er jo vild dejligt.



    Det pudsige er at han hader katte. Helt fra første gang han så en kat har han hadet dem, uden at have nogle dårlige oplevelser med dem. Det er det eneste dyr han reagerer sådan på så jeg syntes jo det er vild mærkeligt.
    Men hunde skal jo nok bare jagte katte.

  • Quote

    Originally posted by Don_Jabbe
    Den i sofaen er kanon god :D


    Tillykke med den lille hund ;)


    Ja han er en rigtig sofa hund. Han gider heller ikke ligge i sin kurv længere. Hver nat hopper han op i en af sofaerne og sover.

  • Ja, den ser da sød ud, men det synes jeg stort set alle dyreunger gør.. :crazyeyes: . Håber i kan styre hunden, for så kan der da kun komme glade mindre om den :) .


    -Amstaff er ikke lige min kop the, men som hvalp er de da nuser :D .
    Jeg og kæresten skal selv snart ha reserveret os en vovse..
    Godt nok af lidt større format. Vi går efter en Engelsk Mastiff.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Originally posted by DXC
    Sød hund da, men har den ikke mærkelige øre? Eller er det normalt for den type race?


    Ørene står ikke helt korrekt endnu, men det kommer jo nok når han får lidt mere brusk i dem. Det ses tit at en amstaff har kuperede ører, men det er ulovligt at få gjort i danmark, og så syntes jeg sgu også det er synd for hunden, og får nemmere hunden til at se ond ud.


    Men han retter dem altid fremad, hvilket overlegne hunde tit gør, og han har et kæmpe ego.
    Han leger engang imellem med en 1 år gammel rottweiler, og der må rottweileren altså underkaste sig.
    Han er lige lidt for selvsikker.

  • Quote

    Originally posted by fhqwhgad
    [quote]Originally posted by Shak
    det er begge rigtig dejlige kærlige hunde, er ikke noget ondt gemt i dem ;)


    Ja sådan har jeg det også men da jeg meldte ham til trænningen fik vi kun lov fordi han kun var de her 8 uger gammel. Hvis vi skulle trænne videre efter hvalpetrænningen skulle han ha mundkurv på. Derudover skal han, som den eneste hund, altid være i snor (men det er de heldigvis gået fra igen).


    Der var desværre ikke andre steder vi kunne nå at komme med på et hold.


    Ja jeg havde samme problem med min Rottweiler/amstaff blanding. Blev nødt til at sige at han er ægte Rottweiler.
    Synd at folk har de fordomme. For det hele ligger jo i opdragelsen 99% af gangene.

    CPU: Athlon xp 64 3700+ San Diego@2750
    KØLER: Thermal Take Big Typhoon
    MOBO: Asus A8N32-SLI Deluxe
    RAM: 2GB kingston KVR400X64C3AK2/2G Dual channel@229mhz
    GFX: Inno 7800GT Pci
    GFXKØLER: Artic Cooling NV Silencer Rev 3
    SKÆRM: Medion 20.1 Widescreen TFT
    KABINET:Raidmax scorpio 668

  • Quote

    Originally posted by skaaning


    .... det hele ligger jo i opdragelsen 99% af gangene.


    Og det er ikke engang løgn, lige meget hvor vilde hundene er "from nature" altså hvor meget vildskab der er gemt i generne, så god træning bringe alle hunde ned på familie niveau.


    hvor anvendelige alle hunde er som familiehunde kan så diskuteres.


    Men alt i alt ser det ud til at være en rigtig dejlig hund du har fået der. Men det kræver hele hundens liv at holde hundens vildskab stangen. Men kan du det har du en super dejlig hund :)