32" LCD TV til 4000,- Mistænkeligt?!?

  • Hej.


    jeg faldt over et tilbud i på Gul og Gratis hvor der tilbydes Philips model 32pf5321 LCD TV - nye og ubrugte - til 4000,- incl. levering. Jeg var jo nysgerrig eftersom det TV ellers koster over 7000,- på hifipriser.


    Jeg får dette svar på min mail:


    Citat:
    Ja, der er stadig nogle få skærme endnu. Det drejer sig om Philips model 32pf5321 som kan ses specifikationer omkring på http://www.hifipriser.dk. Hvis du ønsker at købe bedes du på konto.
    XXXX-XXXXXXXXXX indbetale 4000 kr. per skærm du ønsker.( Husk navn ) Herefter til sender du mig leveringsadr....
    Du vil i løbet af de næste 24 timer modtage en ordrebekræftelse fra os på din betaling og bestilling. Efter max 14 dage vil du direkte til din adr. modtage dit nye Philips LCD tv. Husk ! Leveres med Kvittering og lovpligtig garanti.


    Mvh Lunddal
    Citat Slut.


    Er det noget man skal kaste sig ud i?
    Min eneste bekymring er at der er tale om bankoverførsel, med den betalingsmulighed kan jeg godt vinke farvel til mine penge hvis der ikke dukker et TV op.


    Kontakt personen på mailen hedder XXX, men han underskriver mailen med Lunddal.


    Er det ikke lidt mistænkeligt?


    /MadOnion

  • Tlf. nr. passer på en adresse i Odense, og har lige fundet ud af at Lunddal er hans mellemnavn i følge Krak.


    Men er stadig lidt nervøs siden der skal bruges penge overførsel. Ville gerne give det ekstra for at få det pr. efterkrav....

  • Quote

    Originally posted by Marquis
    Hm ja det er godtnok meget suspekt det der.. Jeg ville nok høre om det ikke var muligt at komme og betale kontant og selv hente.


    Præsis!


    Hvis jeg ku spare 3k på at købe et tv tog jeg glædeligt ned i landet efter dt....

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Originally posted by Marquis
    Hm ja det er godtnok meget suspekt det der.. Jeg ville nok høre om det ikke var muligt at komme og betale kontant og selv hente.


    Som der står så leveres TV'et føsrt i løbet af 14 dage, så min tanke er at det er nogen han på billig vis importerer fra Tyskland eller Usa, men jeg kan ikke selv finde nogen oplysninger på søgamaskiner hvor man kan skaffe netop det TV så billigt at han kan tjene penge på at sælge det videre for 4000,-


    Så det med at køre ned og hente TV'et selv tror jeg ikke er muligt.

  • Quote

    Originally posted by xenon
    prisen i sig selv er da ikke så mistænkelig - men du skal forlange en kvitteringen på varen hvis du vælger at købe - ellers er det sikkert varme varer


    Hvorfor synes du ikke prisen er mistænkelig? Det TV koster 7600+ fra nyt på hifipriser. Og her er tale om NYE TV - ikke brugte, til næsten halv pris.
    Desuden er der kvittering og lovpligtig garanti på TV'et.

  • Quote

    Originally posted by xt0m
    Ku måske være refurbished'e modeller.. ? :rolleyes:


    det er da en mulighed at de er refurbished. Jeg har for en sikkerheds skyld skrevet en mail ti lham for at høre hvordan han kan levere så billigt, samt om jeg ikke kan få en form for reference på kunder han har leveret til som kan bekræfte ægtheden af hans handel/varer.


    Han bliver nok sur nu, men jeg tager sgu ingen chancer....

  • Altså det giver da også god mening fra hans side af,


    hvis han skal bestille/ hente fra udlandet, så det jo klart at han gerne vil have det er en der har betalt, altså ikke bare annulerer handelen.


    Men dog, prisen virker rimelig, "sjov" :evil:

  • Jeg har kontaktet ham for at få uddybet yderligere hvordan han kan skaffe TV'et så billigt, og ligeledes for at forhøre mig om han ikke har mulighed for at give mig nogle referencer til folk der har handlet med ham, så jeg kan få deres positive reaktion på at han er god nok.
    Jeg spurgte ligeledes om der var mulighed for afhentning, eller forsendelse pr. efterkrav...



    Den mail har han efter 3 dage ikke svaret på...... :boxed: :pokey:


    Tror ikke jeg handler med ham.... :finger: