ungdomsjob?!

  • ey folkens.... ville lige spørge om i ved hvad der er af reelle ungdomsjob... er selv 17 år, og vil gerne ha et forholdsvis normalt job (ikk noget med flaskedreng ol!).... har i nogen forslag?! :crazyeyes:

  • Hvad med "kassedame"? Du kunne evt. også søge i en butik. Arbejder selv lidt omme ved mine forældre(tøjbutik), hvor jeg er lidt altmulig mand, f.eks. vasker jeg op, står for IT, mærker tøj(og alt hvad det nu indebærer) osv. osv.


    Ca. alt hvad du også vil komme til i en butik, hvor man er udlært.


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

    Rettet en gang, sidst af Don_Jabbe ().

  • er der måske nogen hjemmesider hvor man ka finde ungdomsjob?! har prøvet på jobzonen og jobindex, men de tilbyder ikk det helt store...!

  • Quote

    Originally posted by Poco
    er der måske nogen hjemmesider hvor man ka finde ungdomsjob?! har prøvet på jobzonen og jobindex, men de tilbyder ikk det helt store...!


    Jamen hvilken by kommer du fra? For der er ikke andet end at komme ud af stolen og ud og søge efter et :)


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

  • bor storkbh.... men det ville være praktisk hvis jeg ku finde nogen jobannoncer på nettet først... har ikk LIGE tid til at rende rundt og finde et job (i hvert fald ikk for tiden!).... nogen forslag?!

  • Quote

    Originally posted by Don_Jabbe
    Hvad med "kassedame"? Du kunne evt. også søge i en butik. Arbejder selv lidt omme ved mine forældre(tøjbutik), hvor jeg er lidt altmulig mand, f.eks. vasker jeg op, står for IT, mærker tøj(og alt hvad det nu indebærer) osv. osv.


    Ca. alt hvad du også vil komme til i en butik, hvor man er udlært.


    Man skal være 18 for at være kasseassistent de fleste steder.

  • helst et arbejde hvor man ikk bevæger sig særlig meget... tror ikk jeg ka overskue at rende rundt og levere breve/aviser efter en hård uge på gymnasiet!

  • Quote

    Originally posted by Poco
    helst et arbejde hvor man ikk bevæger sig særlig meget... tror ikk jeg ka overskue at rende rundt og levere breve/aviser efter en hård uge på gymnasiet!


    Nu skal du heller ikke sætte for store krav! Det er begrænset hvad du kan få som 17-årig... og det er en svær alder at søge job i... for mange vil jo ikke have nogen over 18, og derfor gider de ikke ansætte dig for en kort periode.


    Og tro mig, jeg er utroligt doven anlagt, men synes faktisk at det er rart, at have et job hvor jeg bevæger mig, i modsætning til da jeg selv sad på gymnasiet på min flade røv hele dagen...


    nonsens1: Er du sikker? Altså når man decideret sidder ved en kasse? Også efter kl 18?

  • Quote

    Originally posted by nonsens1


    loven siger du skal være fyldt 16 for at betjene en kasse.


    og der er mange steder du godt må det, de fleste steder vil de helst have dem under 18 da de er billiger i løn :)


    Rigtigt. Kender mange supermarkeder osv., hvor de helt tager dem under 18 år ind, da de skal have mindre i løn. Men nu kommer jeg jo også fra en lille by med 1 Brugsen, 1 Fakta og 1 Rema og alle har "kassedamer" som er under 18.


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

  • Quote

    Originally posted by Zlinky


    nonsens1: Er du sikker? Altså når man decideret sidder ved en kasse? Også efter kl 18?


    I supermarkederne i min by er der mange af mine venner som gør det ;)


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

  • Quote

    Originally posted by Burger


    Det er jo op til butikken selv, så længe du overholder de regler der er mht. at blive ansat, og du ikke er der alene. Jeg startede i kassen i Fakta som 15 årig.


    Okay... for trro i hvert fald ikke at vi har nogen ved os... alle dem jeg kender som sidder / har siddet i kassen derude er i hvert fald over 18 - også på ansættelsestidspunktet..

  • Hvilken type job havde du forestillet dig?


    Nu ved jeg ikke hvorhenne du bor, da du ikke har opgivet din bopæls by, men i større byer er der nogle gange mulighed for at blive piccolo på et kontor. Dette kan også være en mulighed for et job, hvor man ikke bliver fysisk belastet i samme grad, som fx reklame/avis-omdeler.