Fullrate

  • 'ey rødder :rules:


    Ville lige høre - nogen herinde der benytter Fullrate? Og hvad synes I?


    Vi er i min andelsboligforening her lige indenfor de sidste par dage skiftet fra en 4 Mbit FWA fra Song (var det vist?) over på en 10 Mbit (fiber/synkront) ved NESA, og altså, jo, downloads kan da afvikles tilnærmelsesvist hurtigere (knap nok mærkbart), mens svartider og pings er ekstremt lagged.
    Så jeg overvejer lidt en 10'er eller 20'er privat.. :cheers:

  • jeg bruger fullrate og har gjort det siden de begyndte.


    jeg havde problemer i starten med at min router mistede forbindelsen ind til centralen,men det blev løst af deres support afdeling.


    jeg har en 10mbit/1.5mbit og det kører helt optimalt


    kan hente med 1.04MB/sek og sender med 150-175 kb/sek


    min linie har ikke været nede siden de opdaterede firmwaren i routeren.


    så alt i alt, er jeg en fuldt ud tilfreds fullrate kunde ;)

    Intel Q6600@3600
    Asus P5K
    4 GB Corsair XMS2 PC-6400
    XFX HD5850
    Samsung T220
    Corsair HX 620W

  • Siger stort set det samme som Psykozen...startede med at bestille 20/1.5, men den var lidt ustabil. Havde fat i supporten og han kunne se at jeg maks ville kunne trække ca. 14 ned hvorefter vi ændrede til 10/1.5. Det var vist grunden til den ustabilitet.


    Den er meget hurtig, trækker ca. 9/1.35 hvilket må betegnes som tilfredsstillende :dance:


    En sjælden gang hopper den af, men er lynhurtig op igen. Jeg bruger den "trådløse" udgave af router uden at bruge trådløs. Den har flere porte hvorved man slipper for at bruge switch eller lignende hvis man vil have flere maskiner koblet på.


    Tror ikke der findes nyere firmware til den...

  • Quote

    Originally posted by Yilar
    Dit fibernet lagger?


    Så har man set / hørt det med...


    xt0m - Ville det ikke være smartere at høre noget support halløjsa først om problemet inden du render ud og skifter til noget helt andet.. Kunne jo også være din pc den var galt med ? Eller måske stedet du tester din fart fra ikke er særlig godt ?

  • Hvis du skal have noget andet end det boligforeningsnet, så vil jeg da anbefale CPH-metronet frem for Fullrate.


    24/1 Mbit koster 399,- pr måned.
    8/1 MBit koster 299,-


    Oprettelsen er lidt dyrere end de fleste andre steder, men det opvejes jo efterhånden.


    Jeg har en 8/1 og kører ofte med 1500 KBytes/s download ~ over 12 MBit/s.
    Upload (hos mig) ligger på 140-180 kBytes/s ~ ca 1,3 Mbit.


    Hvilke hastigheder du konkret kommer til at køre med kommer an på hvor langt du ligger fra centrale, hvor mange brugere, der er i dit område og hvor meget disse bruger nettet.

  • Quote

    Originally posted by Marquis
    Ville det ikke være smartere at høre noget support halløjsa først om problemet inden du render ud og skifter til noget helt andet.. Kunne jo også være din pc den var galt med ? Eller måske stedet du tester din fart fra ikke er særlig godt ?


    Hmnaerj, jeg kan ikke helt se hvor meget smartere det sku ku være, det er jo trods alt kun min forbindelse vi taler om her - ikke hele foreningens. Stedet? Tjo, jeg ku vel prøve ved switchen oppe på loftet eller ovre i serverrummet, men så langt er jeg altså ikke endnu.


    Og jeg tror nu næppe min PC fejler noget, tak for tilliden :rolleyes:

  • Quote

    Originally posted by Zulu
    Det lyder interessant. Hvad var problemet?


    Tilbuddet vi fik skræddersyet (med installation og alt) var bare ikke konkurrencemæssigt godt nok. Mener det var noget i den retning.

  • Quote

    Originally posted by xt0m


    Tilbuddet vi fik skræddersyet (med installation og alt) var bare ikke konkurrencemæssigt godt nok. Mener det var noget i den retning.


    Men hvis du bare selv skal have en forbindelse, vil det da være billigere end Fullrate i længden.

  • Quote

    Originally posted by xt0m


    Hmnaerj, jeg kan ikke helt se hvor meget smartere det sku ku være, det er jo trods alt kun min forbindelse vi taler om her - ikke hele foreningens. Stedet? Tjo, jeg ku vel prøve ved switchen oppe på loftet eller ovre i serverrummet, men så langt er jeg altså ikke endnu.


    Og jeg tror nu næppe min PC fejler noget, tak for tilliden :rolleyes:


    Jamen du skal skam ikke tage det personligt, jeg siger ikke at der faktisk er noget galt med den, men hvis det var mig ville jeg hvertfald lige tjekke igennem først, før jeg gjorde noget. Spy- og adware, virus, defragmentere og hvad man ellers kan finde på.
    Du kunne også prøve at lave en tracerout til http://www.google.com eller anden adresse, og så på den måde se om der skulle være noget lag undervejs.

  • Kan se at "The Dude" har oplevet Fullrate´s fantatisk support (Indsæt ironi her) på lige fod med en kollega jeg har :))


    http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=72211&sid=


    Kender dog en anden der har Fullrate som er godt tilfreds med dem. Det er jeg dog ikke når jeg ringer til ham fordi nogle gange er kvaliteten over telefonen dårlig IMO. Det tjener mit teleselskab dog godt på for hver gang jeg skal snakke med ham, så griber jeg mobilen :))


    Har en kollega der går og venter på at han får sin Fullrate-forbindelse op og køre. Håber det kommer til at gå godt for ham for han er handicappet uden internet. Hvem siger man ikke må grine af de handicappede folk ? :))

  • Quote

    Originally posted by Zulu
    Men hvis du bare selv skal have en forbindelse, vil det da være billigere end Fullrate i længden.


    Jup, men så vil jeg bare lige forhøre mig lidt om dem først hos venner og bekendte..