Projektuge - Emne?

  • Sidder i den sitiutation at jeg skal have projektuge i næste uge.
    Overemnet er "Livsstil" og skal selvfølgelig indholde både samfundsfag og historie.


    Jeg kunne derfor godt tænke mig at høres jeres forslag til hvad emnet kunne være, da jeg er lidt i tvivl om de emner jeg har fundet er gode nok:)
    Det skal siges at emnerne helst skal have noget at gøre med teknik og IT at gøre, da det er de ting jeg er bedst til at skrive om;)


    De emner jeg har fundet på er::
    Den digitale livsstil
    Den danske livsstil

  • Sæt dig ned og stil nogle spørgsmål til dine mulige emnevalg... den du kan lave de mest interessante spørgsmål (i forhold til opgaven) til er nok den du skal gå efter


    Men ellers ku et emne måske være Livsstil før og nu, hvor du undersøger hvad ordet livsstil betød før i tiden - det er jo et relativt moderne udtryk
    Du kunne også forklare begrebet luksus, da det nok har pænt meget at gøre med at kunne have en "livsstil"

  • Quote

    Originally posted by KarGa
    Sæt dig ned og stil nogle spørgsmål til dine mulige emnevalg... den du kan lave de mest interessante spørgsmål (i forhold til opgaven) til er nok den du skal gå efter


    Men ellers ku et emne måske være Livsstil før og nu, hvor du undersøger hvad ordet livsstil betød før i tiden - det er jo et relativt moderne udtryk
    Du kunne også forklare begrebet luksus, da det nok har pænt meget at gøre med at kunne have en "livsstil"


    Det var sq da nogle gode ideer, takker mange gange:)

  • Nåå nu har jeg lavet en kombination af ideerne:)


    "IT Samfundet"
    Hvor jeg kommer ind på samfundet før, nu og i fremtiden og hvad IT har betydet for samfundet:)
    Satser på 13!:D

  • Quote

    Originally posted by DeH
    Nåå nu har jeg lavet en kombination af ideerne:)


    "IT Samfundet"
    Hvor jeg kommer ind på samfundet før, nu og i fremtiden og hvad IT har betydet for samfundet:)
    Satser på 13!:D


    Det skrev jeg engang om, fik 9, ville have fået 10 hvis jeg ikke havde gået så meget i detaljer omkring det forskellige udstyr der gjorde livet nemmere...

  • Quote

    Originally posted by DXC


    Det skrev jeg engang om, fik 9, ville have fået 10 hvis jeg ikke havde gået så meget i detaljer omkring det forskellige udstyr der gjorde livet nemmere...


    Nu om dage kan man jo få 13 for ethvert emne, bare man er tilstrækkeligt opsat på bare at få tallet

  • Quote

    Originally posted by KarGa


    Nu om dage kan man jo få 13 for ethvert emne, bare man er tilstrækkeligt opsat på bare at få tallet


    Er ret opsat;)
    Fik 11 sidste gang vi havde projekt.. 2. Verdenskrig - aksemagterne.


    DXC:
    Tror ikk jeg kommer til at skrive om det samme som dig, skriver ikke så meget om udstyr, men mere om hvad IT har betydet for samfundet og dets udvikling:)

  • Quote

    Originally posted by DeH


    Er ret opsat;)
    Fik 11 sidste gang vi havde projekt.. 2. Verdenskrig - aksemagterne.


    Ikke for at ødelægge det for dig, men det er altså ikke noget man skal være stolt af at man kan score de store karakterer ;)


    Forsøg du bare på at lære noget, så er den i vinkel... den snak har flere vist også haft i en tidligere tråd