tysk handel

  • ja at handle på et tysk hw site.


    Det er noget med fragt,


    hvad betyder disse tre options:


    Bar-Nachnahme [EUR 4,00]
    Vorkasse
    Vorkasse (mit Reservierung)


    tak



    og hvad med :


    Gutschein einlösen

  • Den kan jeg klare, selvom mine karaterer i Tysk aldrig var noget at råbe hurra for. ;)


    "Bar-Nachnahme [EUR 4,00] "
    Pr. efterkrav


    "Vorkasse"
    Betaling forud


    "Vorkasse (mit Reservierung)"
    Betaling forud med reservering, hvad det så end skal betyde?


    "Gutschein einlösen"
    Indløs gavekort


    :9xo

  • Quote

    Originally posted by jst
    Og som i et hvert Lotto spil, er det "Ohne Gewähr" (Hvilket betyder Uden gevær) :$


    Lol whoat?
    :))


    Ich sprachen nein tysk :))

  • Quote

    Originally posted by xenon
    arh...så dårlige kan de vidst ikke ha været de tysk karakterer...


    jeg vidste slet ikke man kunne købe på efterkrva fra tyskland - troede det var et dansk fænomen...


    Det er lidt fedt hva ;)


    Men synes ikke jeg kunne finde en option med visa kort...

  • Hvis de overhovedet tager ímod kreditkort.
    En del tyske forhandlere er mildt sagt paranoide når snakken falder på betalingskort.
    Vist noget med at der har været en del store svindel sager dernede.


    Derfor sværger mange til den traditionelle bankoverførsel samt efterkrav.
    De tør simpelthen ikke andet.

  • bare husk at når posten skal have pengene skal der lægges 100kr oveni i gebyr...de penge går videre til overførsel til udenlandsk bank...hvilket det også koster hvis man vil forudbetale...så det er ikke noget man kan slippe udenom uden et visa.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    bare husk at når posten skal have pengene skal der lægges 100kr oveni i gebyr...de penge går videre til overførsel til udenlandsk bank...hvilket det også koster hvis man vil forudbetale...så det er ikke noget man kan slippe udenom uden et visa.


    Så plus 100 med efterkrav. Øv.

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    bare husk at når posten skal have pengene skal der lægges 100kr oveni i gebyr...de penge går videre til overførsel til udenlandsk bank...hvilket det også koster hvis man vil forudbetale...så det er ikke noget man kan slippe udenom uden et visa.


    Dårlig bank du har dig hvis de tager 100kr for en overførsel til udlandet. Mener jeg gav 35,- sidst jeg overførte til Holland. Og ved jeg kan overføre via netbank for 15,-.


    Omvendt syntes jeg ikke det er besværet værd at købe i udlandet, slet ikke når det kun kan foregå via penge-overførsler.


    Men det er korrekt hvad Fragman siger, at posten tager 100,- i gebyr for en postopkrævning fra udlandet, de regner simpelthen beløbet om til danske kroner via BG-banks valutakurser og lægger en 100-mand oveni som betaling for omvekslingen og overførslen.


    Jeg ville klart vælge Nachnahme-Betrag som betalingsmiddel, så er du i det mindste sikkert på at få et eller andet ;) (Én mursten evt. :D)

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • det er bare almindelig bgbank..skal jeg overføre til et firma i udlandet koster det 100kr .....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • nej det koster de 100kr du alligevel skulle have givet i banken for at overføre...men i forhold til den pris du har fået opgivet som totalpris skal der tilføjes 100 kr mere.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.