Orginale måne landings bånd forsvundet :D

  • hehe ja, det får mig i hvert fald ikke til at tro mere på det nogensinde er sket :D



    NASA can't find original tape of moon landing


    WASHINGTON (Reuters) - The U.S. government has misplaced the original recording of the first moon landing, including astronaut Neil Armstrong's famous "one small step for man, one giant leap for mankind," a NASA spokesman said on Monday.


    Armstrong's famous space walk, seen by millions of viewers on July 20, 1969, is among transmissions that NASA has failed to turn up in a year of searching, spokesman Grey Hautaloma said.


    they say :


    NASA has retained copies of the television broadcasts and offers several clips on its Web site.
    But those images are of lower quality than the originals stored on the missing magnetic tapes.



    That 700 boxes of material recording mankind's greatest "scientific achievement" have been "misplaced" by the same government who proudly claimed credit for that "scientific achievement". Read "misplaced" as missing, quite certainly, permanently.


    At a time when more and more people, even within America, are beginning to question the authenticity of the Moon landing, especially in the light of conspiracy theories and documentaries on the subject being highlighted by the media in recent years, the US government would certainly find it convenient to have their "original recordings" go missing.



    KILDE

  • den kan sikkert købes på ebay istedet :D

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    den kan sikkert købes på ebay istedet :D


    Garanteret :crazyeyes:

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Jeg kan bare overhovedet ikke se problemet i at de bånd er væk. Gad vide hvor store de ariver er? Der skal bare en enkelt dumhed til i løbet af en dag for at man intet kan finde. Og det eneste der er anderledes ved dem end det vi så i tv er at kvaliteten er bedre. Helt ærligt tror jeg også NASA har andet at tænke på end hvad folk tror om deres månelanding.
    FOX derimod skulle have spanks for den udsendelse de lige fik flikket sammen dengang.

  • Quote

    Originally posted by Slacker
    Jeg kan bare overhovedet ikke se problemet i at de bånd er væk. Gad vide hvor store de ariver er? Der skal bare en enkelt dumhed til i løbet af en dag for at man intet kan finde. Og det eneste der er anderledes ved dem end det vi så i tv er at kvaliteten er bedre. Helt ærligt tror jeg også NASA har andet at tænke på end hvad folk tror om deres månelanding.
    FOX derimod skulle have spanks for den udsendelse de lige fik flikket sammen dengang.


    Det må i hvertfald have givet en "fuld kasse"

  • Quote

    Originally posted by shahid_2dk


    Det må i hvertfald have givet en "fuld kasse"


    Måske nok. Hvilket jo blot gør det endnu værre at de tjener kassen på en udsendelse som den.

  • Quote

    Originally posted by Slacker
    Jeg kan bare overhovedet ikke se problemet i at de bånd er væk. Gad vide hvor store de ariver er? Der skal bare en enkelt dumhed til i løbet af en dag for at man intet kan finde. Og det eneste der er anderledes ved dem end det vi så i tv er at kvaliteten er bedre. Helt ærligt tror jeg også NASA har andet at tænke på end hvad folk tror om deres månelanding.
    FOX derimod skulle have spanks for den udsendelse de lige fik flikket sammen dengang.


    Arkiverne er nok pænt store, men kommer vel også an på hvor og hvordan de opbevarer de bånd. Egentlig ville jeg tro at de blev opbevaret hos Pentagon sammen med alverdens andre ting og sager. Den har jo en stor historisk værdi hvis den er ægte og hvis den er fake, så er der også en god grund til at passe godt på den. Uanset hvad, så er det jo rimelig usansynligt at sådanne ting bare kan blive væk.


    Den film er jo milepælen for NASA som USA´s afhængighedserklæring er for landet..... og DEN passer de jo godt på.


    Hvis de siger at der ikke findes en kopi, så er de enten fulde af lort eller også er der en grund til at der ikke er en kopi ... Hvad grunden er ... :$


    Gad vide hvor "høj" kvalitet den originale film egentlig har. Man skal jo lige tænke over alderen ... Teknologien fra dengang er jo ikke just noget der kan imponere folk nu om dage når de står med et digitalt videokamera i hånden som er langt bedre end et 20 KG professionelt kamera fra dengang :))


    PS ... Simpsons ... FOX .... *host* .... need i say more ? :$

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten
    Den film er jo milepælen for NASA som USA´s afhængighedserklæring er for landet..... og DEN passer de jo godt på.



    Ja den passer de virkelig godt på. De fleste ved slet ikke den eksisterer ;)

  • Quote

    Originally posted by Humpeligimp



    Ja den passer de virkelig godt på. De fleste ved slet ikke den eksisterer ;)


    LOL ... Det var sgu en af de sjovere tastefejl fordi det går en tand for hurtigt :)) ... Men i ved jo hvad jeg mener, så det går jo nok :))