Hvordan udtaler du selvmord, og hvilket tastatur?

  • 2 spørgsmål.. Et plat, og et relateret til Tweak :) .


    Vi har en mindre diskussion om hvordan man udtaler SELVMORD.


    Kæresten og hendes forældre mener det udtales med "tydeligt" d, og jeg mener ikke man kan høre d'et overhovedet.


    Spørgsmålet relateret til Tweak.:
    Hva er det nu for et tastatur, hvor man kan lave om på tasterne, så man fx. kan lave dem om til det man skal bruge i spillene, hvor tastaturet lissom viser hvad tasten bruges til?

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet en gang, sidst af urbananen ().

  • Stumt d.

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Medmindre man har en meget mærkelig dialekt, så udtales d'et i selvmord ikke!

      i5 2500k @ 4.4GHz w/ Antec Kühler 620

      GIGABYTE GA-Z68AP-D3

      Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz

      XFX Radeon HD 5850 BE

      Corsair TX650 V2

      Creative SB Audigy SE

  • Jeg siger også mord uden d..


    Og mange tak Slammand.


    Det ender med at jeg kan sove som en lykkelig vinder af "diskussionen" alligevel.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Originally posted by kungfuis78
    Uden d'et, og til dit andet spørgsmål det er vist Logitech G5.


    Nope. Det var det Oled-tastatur jeg linker til. ;)

    Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

  • stumt og du må da ikke have kærester på under 8 år....alle over det ved hvordan det udtales

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    stumt og du må da ikke have kærester på under 8 år....alle over det ved hvordan det udtales


    Ha ha, pas du bare på, eller jeg henter svigermor"d" og viser hende hvad du skriver :crazyeyes: . Hun synes også det skulle udtales med et lidt hørtbart d

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet en gang, sidst af urbananen ().

  • Quote

    Originally posted by kungfuis78
    Uden d'et, og til dit andet spørgsmål det er vist Logitech G5.


    Det er da en mus.
    Det tastatur der nævnes må være artlebedev tastaturet ja. Og der er ikke kommet.

  • Quote

    Originally posted by KarGa
    Teknisk set kan du jo godt høre at der er et D, men det er stumt... det påvirker jo ordets udtale


    Men det er som sagt op til flere gange med stumt D


    jaja ok, man siger ikke selv-mor. Men altså det er jo bare selv-mord. Og mord er atlså ikke emd et d der er tryk på på NOGEN måde ;)

  • Quote

    Originally posted by Burger
    Selvom det er i Off Topic, må du en anden gang gerne lave en passende overskrift, og du kan jo passende starte med at redigere denne ;)


    Kan du ikke vente på, at Optimus tastaturet kommer i handlen, kan du jo altid kigge lidt på Optimus Mini Three.


    Således frk. :))


    Regnede med at en passende overskrift til denne ville blive så lang, at man ikke kunne få noget ud af den alligevel på forsiden, og at mange ville være ligeglade med overskriften med et emne som dette. ;) .


    -Men nu er det da gjort..


    Ang. det der mini-three, så er det liiiiiige småt nok til at spille på :D .
    -Med mindre det selvfølgelig er Tetris man spiller i store mængder.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • jeg ville umiddelbart tro at diskussion ville køre på om man udtalte v'et stumt - det gør jeg - [sellmor]... men d'et? - det kan være jyder gør det - er den eneste forklaring jeg kan finde umiddelbart - enlighten me plz!