Leder efter en cognac/whiskey et eller andet man kan købe her i danmark :P

  • Hey. Første gang da jeg var fuld med mine venner fandt vi en af mine venners fars cognac/whiskey. og den smagte himmelsk! leder efter et sted hvor man købe det. Cognac/whiskeyen hedder noget lignende Pascal Combeau


    Jeg ved bare ikk hvor man kan købe den :P. Anyone knows?

  • Der er meget forskel på Cognac og whiskey, det ene skal nydes lunkent og det andet køligt...


    Og så er det ikke en skide god idé at drikke sig fuld i cognac, er temmelig dyrt såfremt det er kvalitet.. Det er ikke urealistisk at en flaske koster over 500 kroner.. (og så er der selvfølgelig flasker til 40.000, men det er vidst ikke så aktuelt da din vens far havde revet jeres hoveder af hvis i havde rørt en sådanne)


    EDIT:
    sikker på det ikke bare var Cointreau i fik? - Det er noget billigt stads nogle kvinder kan li' at drikke når herrene får en cognac..

  • Den har vist bare kostet 200 kr. eller noget:P.. men der var minus tilbage i flasken og det var hans egen idé (min ven)..


    ANYWAYS! Ved du/i hvor man kan købe det!? husk lige at markere OT mate :P

  • Quote

    Originally posted by M.Beier
    Der er meget forskel på Cognac og whiskey, det ene skal nydes lunkent og det andet køligt...


    Og så er det ikke en skide god idé at drikke sig fuld i cognac, er temmelig dyrt såfremt det er kvalitet.. Det er ikke urealistisk at en flaske koster over 500 kroner.. (og så er der selvfølgelig flasker til 40.000, men det er vidst ikke så aktuelt da din vens far havde revet jeres hoveder af hvis i havde rørt en sådanne)


    EDIT:
    sikker på det ikke bare var Cointreau i fik? - Det er noget billigt stads nogle kvinder kan li' at drikke når herrene får en cognac..


    Whiskey kan nu også nydes lunkent, specielt hvis den er god. Jeg har en Glenfiddich 15 års Solera Reserve som er super god.


    Jeg var i New York i sommerferien og der så jeg en flaske cognac (kan ikke huske navnet) til lige omkring 200.000 kr. Flasken var et kunstværk i sig selv (til den pris er det vel også det mindste man kan forvente). Det skal lige siges at jeg ikke købte nogen. Jeg overvejede at købe en karton, men det blev ikke til noget :$


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • [quote]Originally posted by Burger
    Det er en cognac og kan åbenbart købes i Irma. Noget du også ville have fundet ud af ved at søge på Google [quote]
    Jeps, de har den på tilbud lige for tiden...
    Og cognac er stærkt i smagen og whisky(maltwhisky) har mere fyldig og nuanceret aroma i de forskellige varianter....

    [SIZE=7]MOBO: ASUS M2N-E
    4Gb. GEIL DDR2 ram * AMD Dual 3800+
    ASUS EN9600 GT
    MAXTOR 120 Gb / SAMSUNG SP 120 Gb SP1213C
    Logitech G5.10 optical laser inputs
    NEC DVD Writer
    1.32G/532 LAN[/SIZE]

  • Quote

    Originally posted by Maverick
    I skotland indtages whisky ved stuetemperatur. Det er helligbrøde at putte isterninger i.
    Man kan derimod bede om noget vand, og får så en fiks lille kande med noget lunkent vand i.


    Det er nemlig rigtigt. :9xo Mums - si'r jeg bare - kræs for kendere. :))

  • Quote

    Originally posted by Maverick
    I skotland indtages whisky ved stuetemperatur. Det er helligbrøde at putte isterninger i.
    Man kan derimod bede om noget vand, og får så en fiks lille kande med noget lunkent vand i.


    Præcis. Og det er meget forskelligt hvor meget vand der skal i. Nogle skal der næsten halv vand/whisky, hvor andre kun lige skal have en dråbe (og nogle skal slet ikke have noget). Vandet afrunder smagen.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Originally posted by Maverick
    I skotland indtages whisky ved stuetemperatur. Det er helligbrøde at putte isterninger i.
    Man kan derimod bede om noget vand, og får så en fiks lille kande med noget lunkent vand i.


    Jep, nogle whiskys skal der lige et par dråber vand, det åbner simpelthen op for hele smagsbarometeret i drikken. Har selv smagt sån en halv pebret sag min storebror har, lige et par dråber vand i. Huha den var genial, og krads. Man kunne ligefrem mærke det brændte i øjnene når man løftede glasset op, men den smagte nu genialt! Tror der var noget honning islæt og jeg ved ikke hvad. Genialt var det hvertfald.
    Jack D. og cola er bare nice også..

  • Så det godt man skal på studietur i skotland i morgen i seks uger ! :T
    Der skal drikkes whiskey i mængder! :hb:


    Så slipper i også lidt for mig! :))

  • Quote

    Originally posted by Ramaskriget
    Så det godt man skal på studietur i skotland i morgen i seks uger ! :T
    Der skal drikkes whiskey i mængder! :hb:


    Så slipper i også lidt for mig! :))


    Det var sq da godt nok en lang studietur. Hvilket studie er det? Skotland er et af de steder jeg ihvertfald skal opleve inden min tid her på denne planet er forbi. Både pga. naturen og ikke mindst pga whisky'en.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Originally posted by Ramaskriget
    Så det godt man skal på studietur i skotland i morgen i seks uger ! :T
    Der skal drikkes whiskey i mængder! :hb:


    Så slipper i også lidt for mig! :))


    Husk at spise godt med haggis.

  • Dejligt at høre, at der er flere som værdsætter god maltwhisky, fidusen med vandet er der desværre ikke så mange danskere som kender til, for det er helt rigtigt; vandet åbner for indholdet i smagen..
    God rejse til det forjættede gamle danske land. :cheers:

    [SIZE=7]MOBO: ASUS M2N-E
    4Gb. GEIL DDR2 ram * AMD Dual 3800+
    ASUS EN9600 GT
    MAXTOR 120 Gb / SAMSUNG SP 120 Gb SP1213C
    Logitech G5.10 optical laser inputs
    NEC DVD Writer
    1.32G/532 LAN[/SIZE]