Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

21

tirsdag, 29. august 2006, 19:04

Han kunne da sagtens være fra et privta firma. Og det er da tilladt at holde pauser. Det gør I måske ikke selv.
Og bare fordi nogle kommunalarbejdere ikke laver noget, betyder jo ikke at de allesammen er sådan:-)

22

tirsdag, 29. august 2006, 19:13

Kommunalarbejderne har jo også den ulempe at deres arbejdsplads er
gader og stræder, så man kan holde øje med dem.

De fleste andre dovner den bare inde bag lukkede døre.

Jeg tror ikke der er nogen her der ikke fattede den.
Den var bare ikke sjov :rolleyes:

23

tirsdag, 29. august 2006, 19:56

Citeret

Originally posted by KarGa
Ret mig hvis jeg tager fejl, men er det ikke en af de sidste valgmuligheder at blive kommunalarbejder? :)

Der er nok en grund til det er dem der ligesom er så sløve - ellers ville de sikkert være direktører istedet :))

Sjovt ser det ihvertfald ud :D

tror faktisk du tager fejl - et job hvor man ikke behøver at have det store kørende i hovedet hele dagen er meget ustessende og derfor appelerende for mange - til dels inklusiv mig - jeg kommer aldrig til at være i et job hvor der er fuld tryk på - penge betyder ikke alverden for mig

24

tirsdag, 29. august 2006, 20:56

den nye gratisavis "24timer" ville give folk fuldtids arbejde og de fik 22-25 tusinde for det.. men det gad de arbejdsløse ikke engang!
Det er UFAGLÆRT work! Ka I så komme igang!!

F.eks. en skolelære der har taget uddannelse osv.. får 20-22tusinde som startløn.. og så vil DE ikke gå med aviser!!

Mvh Mads :T

25

tirsdag, 29. august 2006, 21:59

Det minder mig også om en dag inde på Boulevarden (Aalborg), hvor de lagde vejen om. Kl. 7.30 en mandag morgen. Der hørte jeg to vejarbejdere snakke om at det snart var fyraften :crazyeyes:

De har det for nemt :roller:

Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
Dell 2007FP || Vandkølet
DD || HW Labs || Laing

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Slammand" (29.08.2006, 21:59)

26

onsdag, 30. august 2006, 20:50

Citeret

Originally posted by Slammand
Det minder mig også om en dag inde på Boulevarden (Aalborg), hvor de lagde vejen om. Kl. 7.30 en mandag morgen. Der hørte jeg to vejarbejdere snakke om at det snart var fyraften :crazyeyes:

De har det for nemt :roller:

tror altså det komme an på hvilken kommune man bor i.
ved at her i højetaastrup kommune er de blevet rigtig strikse...
kender mange som ikke gider og arbejde og forventer kontanthjælp, hvor kommunen siger nej hvis man ikke dukker op i aktivering..!! bliver du væk bliver du trukket i kontanthjælp efter de nye love.

hvis du går hjemme af gode årsager (fx. jeg går på barsel) bliver der sendt en nogle "vuderings" papir ud, som du skal udfylde og så melder de tilbage om det er ok, eller du skal ud i arbejde..

du får ikke lov at dovne der oppe... ikke det fede arbejde men de prøver at sætte skub i at du finder dig et arbejde osv.

så tror det er meget forskelligt.

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=15807&sid=[/IMG]

27

onsdag, 30. august 2006, 20:54

Var lige et smut i Aalborg idag ude omkring Gug, er det ik deromkring du bor FlexQ ? Så et skilt jeg synes der sagde mig noget fra den her tråd hehe. Men anyways, der var de også ved at grave rør til fiber ned på en vej, men de arbejde nu fint nok, selvom det dog var i deres tempo hehe. Men solen var så også slem lige på det tidspunkt må jeg indrømme.
Men mange kommunalarbejdere gør sku et hæderligt stykke arbejde på skal i tænke på. Mange gør det jo fordi de kan lide det, altså gå rundt og holde de offentlige steder rene ved at feje og klippe hække og rydde op osv. De folk skal sku bare have skulderklap, for mange nedgører dem bare... :pokey:

28

torsdag, 31. august 2006, 01:39

Citeret

Originally posted by Sensation
den nye gratisavis "24timer" ville give folk fuldtids arbejde og de fik 22-25 tusinde for det.. men det gad de arbejdsløse ikke engang!
Det er UFAGLÆRT work! Ka I så komme igang!!

F.eks. en skolelære der har taget uddannelse osv.. får 20-22tusinde som startløn.. og så vil DE ikke gå med aviser!!

Var det for sjov eller seriøst du skrev det?

Skal lige sige at der kan være mange grunde til at man ikke tager sådan en.. Hvis man har nogle problemer som gør at man ikke kan.

Jeg syntes der er for mange der rækker folk ned som er bistands modtagere, og det forstår jeg ikke.. Det er ikke jeres problem har i set nogen af dem der står og hænger hele dagen uden at lave noget samtidigt med at få sin fulde bistand?
Hvis ja, er der en grund..
Bistands modtagere skal være aktive, dvs at de skal lave noget. Og hvis de holder flere pauser end andre er der nok nogle grunde..

Lad vær med at række de folk ned som er på bistand, man er ikke bedre bare fordi man ikke er i bistand. Til gængel kan det være at man fatter hat forholdt til mange af dem.

29

torsdag, 31. august 2006, 03:01

22-25 for ufaglært arbejde...da er godt en del mere end vi fx får ved posten...

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, Sapphire R9 270X 4GB OC.

30

torsdag, 31. august 2006, 08:13

Citeret

Originally posted by Fragman

JA! Og det er det de blev tilbudt!

31

torsdag, 31. august 2006, 10:58

Citeret

Ja, man bliver ikke millionær af at være post. Slet ikke af at være postbud. Men mit arbejde ved Vestjyllands Postcenter i sin tid, har dog været det bedste jeg har haft.

Citeret

Citeret

Troede ellers det var meningen Post DK skulle omdele dem. Eller min far har i hvertfald snakket om et eller andet på det område. Om det så lige er gratisavisen 24 timer, det ved jeg ikke.

Vil da gerne omdele den pokkers avis til de penge.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Macimuz" (31.08.2006, 11:00)

32

torsdag, 31. august 2006, 11:03

Citeret

Ja, men det skulle ikke holde en meter. De skal dele ret mange aviser ud for at få den løn.

33

torsdag, 31. august 2006, 11:07

Citeret

Originally posted by Burger

Citeret

Ja, men det skulle ikke holde en meter. De skal dele ret mange aviser ud for at få den løn.

Var det ikke omkring 450 pr. dag ham fra KBH uddelte og derved tjente ca. 30k før skat.

Et postbud har ofte langt flere stop og tjener så meget mindre. Og det job er så ofte skide utaknemmeligt.

Kunne nu godt uddele den avis, om jeg så skulle omdele 4-500 af dem nogle dage i ugen. I hvertfald indtil jeg fandt et ordentlig job.

34

torsdag, 31. august 2006, 12:03

Ja og dem jeg snakker om får bare pengene, og de GIDER ikke TJENE deres egne penge... hmm---

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.