teknologiprojekt

  • Nu er jeg den heldige vinder af at have teknologi på A-niveau på htx. Vi skal have fundet på et eller andet mærkeligt produkt som skal være let at masseproducere og simpelt, dog skal det jo helst være en rigtigt god idé :)
    Så hvis der er nogen der kan komme på et godt projekt ville jeg blive fantastisk glad :)
    For at komme med et eksempel var der nogen sidste år der vandt "young enterprice" med en engangsgummistøvle :)

    - Core 2 Duo E6600 - Coolermaster V8
    - Asus P5K-E Wifi/AP - P35
    - Corsair XMS2-6400 - 4x1 Gb
    - Sapphire Radeon HD4850 - Standard Cooled
    - WD Raptor 36Gb - WD Caviar 320Gb
    - Antec p182 - Corsair HX520W
    - Samsung Syncmaster 2232BW
    - Logitech G15 - Razer Mamba

  • Gør ligesom mig tilbage i 1997. Lav nogle genbrugsæggebakker. Du kan lave livscyklusanalyse og hvis du besøger, eller modtager materiale fra Brdr. Hartmann i Tønder, så kører du sikker stil. De var meget behjælpsomme da jeg var der, både med rundvisning, forklaring mht de kemikalier de anvendte osv osv.


    Et sikkert 10-tal, hvis du har dine sager i orden.

  • Vi lavede et kæmpe projekt om brugen af rapsolie i landbruget...


    Vi ville finde ud af om det var muligt at få et stort dansk landbrug til at være helt selvforsynende.


    Altså, ham vi tog udgangspunkt i havde en stor dieselmotor til at stå, den lavede strøm, og varmen fra den var nok til at varme stuehus og stalde op.


    Vi ville så finde ud af om det var muligt at ombygge hele skidtet + landbrugsmaskiner til at køre på raps, og så os om han selv kunne dyrke det.


    Projektet var til et rent 13-tal, men grundet een økonomisk regnefejl, og en glemt vedhæftet konklusion gjorde at vi endte på 9 :( ...

  • tak for svarene, men vi SKAL lave et fysisk produkt, da vi skal ud på teknikum og masseproducere det og finder andre måde at producere det på billigere. Men kom endeligt med flere ideer :)

    - Core 2 Duo E6600 - Coolermaster V8
    - Asus P5K-E Wifi/AP - P35
    - Corsair XMS2-6400 - 4x1 Gb
    - Sapphire Radeon HD4850 - Standard Cooled
    - WD Raptor 36Gb - WD Caviar 320Gb
    - Antec p182 - Corsair HX520W
    - Samsung Syncmaster 2232BW
    - Logitech G15 - Razer Mamba

  • kom endeligt med flere ideer :)

    - Core 2 Duo E6600 - Coolermaster V8
    - Asus P5K-E Wifi/AP - P35
    - Corsair XMS2-6400 - 4x1 Gb
    - Sapphire Radeon HD4850 - Standard Cooled
    - WD Raptor 36Gb - WD Caviar 320Gb
    - Antec p182 - Corsair HX520W
    - Samsung Syncmaster 2232BW
    - Logitech G15 - Razer Mamba

  • det skal være et fysisk produkt da vi skal masseroducere det ude på sådan en fabrisk agtigt noget

    - Core 2 Duo E6600 - Coolermaster V8
    - Asus P5K-E Wifi/AP - P35
    - Corsair XMS2-6400 - 4x1 Gb
    - Sapphire Radeon HD4850 - Standard Cooled
    - WD Raptor 36Gb - WD Caviar 320Gb
    - Antec p182 - Corsair HX520W
    - Samsung Syncmaster 2232BW
    - Logitech G15 - Razer Mamba

  • I vores teknologi projekt er min gruppe i øjeblikket i gang med at fremstille knagerækker (Dem til jakker, frakker osv)


    Kan praktisk talt laves ved at hamre et søm i et bræt :P

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

  • Det er egentligt forholdsvis frit, det skal som sagt bare være meget simpelt at lave så vi kan masse producerer det billigt og let

    - Core 2 Duo E6600 - Coolermaster V8
    - Asus P5K-E Wifi/AP - P35
    - Corsair XMS2-6400 - 4x1 Gb
    - Sapphire Radeon HD4850 - Standard Cooled
    - WD Raptor 36Gb - WD Caviar 320Gb
    - Antec p182 - Corsair HX520W
    - Samsung Syncmaster 2232BW
    - Logitech G15 - Razer Mamba

  • super køler til 1½l colaer.....noget peltier element baseret måske....gerne noget man kan have med til lan...evt lave så man bare hælder vædske i, og ud kommer der nedkølet drik...et krus ad gangen....det mangler man sq altid.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

    Rettet en gang, sidst af Fragman ().

  • Man kunne også lave en internet timer.
    Ligsom til normal strøm, man stiller hvornår det skal tænde og slukke.
    Hvis man fandt en måde at lave sådan en til netværks kabler, kunne det være der var noget i det. Til Kontor, virksomhedder, hjem..

  • Ting jeg lige kan komme i tanke om var forbi da jeg gik der for nogle år siden..


    Automatisk tavle afvasker. Noget med en stor svamp og nogle skinner og noget hvor man bare trykkede på en knap så fiksede den hele tavlen.


    Jeg lavede selv en postkasse alarm :) System der gjorde det muligt at se inde i huset om der var kommet post via trådløs overførsel.


    Havelampe på sol energi


    Vindmåler der skriver vindhastighed som m/s og sender til display i huset.


    Der er sgu mange muligheder... personligt tilhænger af fragmans ide noget der kan køle et stort glas væske på 1 min.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy