Ny scooter/knallert

  • Ja..


    da min dejlige scooter blev stjålet her i weekenden i vores garage, så skal jeg jo ha en ny på et tidspunkt..


    Men denne gang gider jeg ikke gi så forfærdelig meget for en..
    Tænkte faktisk lidt på en Piaggio Ciao, eller en Puch Maxi, da de er nemme at skifte ting på, modsat min Sonic jeg havde fået, hvor man fanmer skulle ha alle skjolde af for at skifte et luftfilter.. Det var den der blev stjålet :(


    Men ville høre om i havde nogle forslag til nogle gamle knallerter som kunne være et alternativ, lidt ala de nævnte, og ikke pisse dyre.

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • Jeg er faktisk i samme situation... Har været det i et stykke tid nu, fordi DBA priserne på Puch Maxi, FZ-50' osv. er for syge imo. Og hvis man endelig har fundet noget ok, så skal man afhente i den anden ende af landet :-/


    Men har luret lidt på om jeg skulle begynde at ligge an på en PGO Comet, de sælges til iorden priser af og til. Men vil helst have fat i Maxi, da jeg allerede har tonvis af reservedele til dem. Jeg tror jeg vil til at lede i Gul & Gratis...


  • dækker dine forældres indboforsikring ikke ? det burde den i hvertfald.
    ellers så er en puch maxi jo en fin knallert, nem at lave og billige i dele.

  • Quote

    Originally posted by NiEn


    dækker dine forældres indboforsikring ikke ? det burde den i hvertfald.
    ellers så er en puch maxi jo en fin knallert, nem at lave og billige i dele.


    Nej, indbosforsikring dækker ikke motordrevne køretøjer, kun cykler(mener jeg)

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • Jeg sidder faktisk og brænder inde med min gilera stalker 03 sport.


    Den er til salg til omkring 6500 som den står nu, men jeg skal betale 1000 kr for opspartling. maling og larkering af den, så den står som ny.


    Den er forsøgt stjålet 2 gange, men det er ikke lykkedes endnu, da de ikke kunne ødelægge ratlåsen.


    Den har overholdt al service, og har bog og kvitt på den.


    Ringene er plukket, men du kan få dem med hvis det er, den render 80 på toppen, og ringene begrænser den ned til 40 km/t.


    Der er en sito plus monteret, som er en lovlig udstødning til den. (den koster 1000 kr ift. original udstød. som kostyer 2600 kr)


    Lige nu står den, ridset (blev kørt ned :S) og orange, men det ændres med larkeringen, med mindre du selv vil stå for det. (kan gøres for 600 kr hvis du selv sprayer osv).


    Er i aalborg.



    Quote

    Originally posted by AbeTis


    Nej, indbosforsikring dækker ikke motordrevne køretøjer, kun cykler(mener jeg)


    Den dækker hvis du f.eks. har haft den i et aflukket skur, men ikke hvis den bare står uden for huset.


  • Så burde den, da den stod inde i vores låste garage


    EDIT: læste lige forsikringspapirene, og den er ikke forsikret under indbo selvom den er aflåst

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

    Rettet en gang, sidst af AbeTis ().

  • Puch Maxi rykker!!!11etet :))


    Klart en griner maskine, og med andre tandhjul og en tunudstøning kan du fordoble svinets hastighed :D


    Jeg skiftede tandhjul og smed en tun-potte på, og steg fra 30km/t til 65km/t, så det holder.. Mælkekasse bag på, og derefter "Ab Getz!" :P

  • Quote

    Originally posted by Midlertidig
    Puch Maxi rykker!!!11etet :))


    Klart en griner maskine, og med andre tandhjul og en tunudstøning kan du fordoble svinets hastighed :D


    Jeg skiftede tandhjul og smed en tun-potte på, og steg fra 30km/t til 65km/t, så det holder.. Mælkekasse bag på, og derefter "Ab Getz!" :P


    Måske, men hvor i danmark kan du finde en maxi i god stand, til billige penge?
    Eller en eftersætter?

  • Quote

    Originally posted by FlexQ


    Måske, men hvor i danmark kan du finde en maxi i god stand, til billige penge?
    Eller en eftersætter?


    Well, jeg gav 1200,- for min, og stelnummeret er rent, og der er forsikring på svinet..


    Men 2000,- er da ikke helt usædvaneligt for en Maxi i det sydlige jydeland.. :)

  • Quote

    Originally posted by Midlertidig


    Well, jeg gav 1200,- for min, og stelnummeret er rent, og der er forsikring på svinet..


    Men 2000,- er da ikke helt usædvaneligt for en Maxi i det sydlige jydeland.. :)


    Hvis jeg gav 2000 for en maxi vil jeg godt nok os føle mig godt og grundig pulet til det bløder da.

  • Quote

    Originally posted by Midlertidig
    Puch Maxi rykker!!!11etet :))


    Klart en griner maskine, og med andre tandhjul og en tunudstøning kan du fordoble svinets hastighed :D


    Jeg skiftede tandhjul og smed en tun-potte på, og steg fra 30km/t til 65km/t, så det holder.. Mælkekasse bag på, og derefter "Ab Getz!" :P


    Lyder fanmer cool :) skal vidst også ha en lille rævehale i :) og en fernabranca i mælkekassen, så er den hjemme :D

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • Quote

    Originally posted by Midlertidig
    Det' sq iorden Stuart :))


    nu lyder du som en der kender "meget" til en puch, men er der noget jeg skal være opmærksom på? når jeg skal ud og kigge på en

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

    Rettet en gang, sidst af AbeTis ().

  • Overvejer også at købe mig noget lignende her til vinter ;)


    Vil sku ikke ha min Piaggio NRG ud og smage på salt og al muligt skidt når jeg har brugt 14k på den incl al gejl 8)



    Har så også haft puch inden scooteren og hvis i lyster ka i se dem begge her:
    http://www.scootergalleri.dk/html/gal_loggetind.asp

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

    Rettet en gang, sidst af JuiCe ().

  • Quote

    Originally posted by AbeTis


    nu lyder du som en der kender "meget" til en puch, men er der noget jeg skal være opmærksom på? når jeg skal ud og kigge på en


    Ja.. Den skal starte i første huk på kickeren.. Gør den ikke det kan det ikke garnteres hvor længe fx platinerne, tændspolen osv holder..


    Gør den det, og går den godt efter lige at have stået i 30 sek før du giver gas, så er den penge værd.. En puch er så smart lavet. Endten virker den, eller også gør den ikke, Ikke noget halv-pjat her :P

  • Quote

    Originally posted by Midlertidig


    Ja.. Den skal starte i første huk på kickeren.. Gør den ikke det kan det ikke garnteres hvor længe fx platinerne, tændspolen osv holder..


    Gør den det, og går den godt efter lige at have stået i 30 sek før du giver gas, så er den penge værd.. En puch er så smart lavet. Endten virker den, eller også gør den ikke, Ikke noget halv-pjat her :P


    Det skal jeg huske på :D


    Og du har ret, hvis den ikke starter med det samme, så dur det ikke :D

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • Quote

    Originally posted by JuiCe
    Overvejer også at købe mig noget lignende her til vinter ;)


    Vil sku ikke ha min Piaggio NRG ud og smage på salt og al muligt skidt når jeg har brugt 14k på den incl al gejl 8)


    Har så også haft puch inden scooteren og hvis i lyster ka i se dem begge her:
    http://www.scootergalleri.dk/html/gal_loggetind.asp


    Kan jeg godt forstå :)


    står jeg skal logge ind, og det kan jeg ikke.. har du ikke et andet link?

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

    Rettet en gang, sidst af AbeTis ().



  • Du linker bare til din egen login side, når jeg trykker kommer jeg ind på min egen scooter derinde. Du er nødt til at gå ind på profilen.