Lånt bil fra sverige.

  • Quote

    Originally posted by Burger
    Nej. Du må ikke køre i en svensk indregistreret bil i Danmark.


    Netop og hvis du bliver taget i den, banker der lige en dansk afgift ind ad døren...

  • Quote

    Originally posted by Burger
    Nej. Du må ikke køre i en svensk indregistreret bil i Danmark.



    så tænker jeg på hvis man bor i sverige og køre til danmark i en svensk bil??


    det må man jo godt..


    virker bare langt ude imo.

  • Quote

    Originally posted by FlowingLil


    Netop og hvis du bliver taget i den, banker der lige en dansk afgift ind ad døren...


    som sagt.. den står jo i en andens navn.. han betaler alt for den osv. og så låner jeg den bare??


  • Reglerne er lavet sådan for at udelukke snyd. Enhver kan komme og påstå de har lånt bilen af en svensker, men det er lidt sværere at lyve omkring ens bopæl. Det ville også være lidt underligt hvis en svensk bosat person ikke må køre i Danmark i en svensk bil, så ville der jo f.eks. heller aldrig komme turister til landet. Du kan forhåbentlig godt selv se hvorfor der er forskel på de to ting.


    Min svoger har svensk familie, han må ikke engang køre deres bil herovre selvom de er med i bilen.

  • Quote

    Originally posted by Firedog


    som sagt.. den står jo i en andens navn.. han betaler alt for den osv. og så låner jeg den bare??


    Det for at der ikke er nogle som bor i danmark, men f.eks har hans bil indregisteret i sverige hos hans bror. Lidt ala det de vil forhindre...


    EDIT: Der var en Mcd lige hurtigere end mig:))

  • Quote

    Originally posted by Burger


    Reglerne er lavet sådan for at udelukke snyd. Enhver kan komme og påstå de har lånt bilen af en svensker, men det er lidt sværere at lyve omkring ens bopæl. Det ville også være lidt underligt hvis en svensk bosat person ikke må køre i Danmark i en svensk bil, så ville der jo f.eks. heller aldrig komme turister til landet. Du kan forhåbentlig godt selv se hvorfor der er forskel på de to ting.


    Min svoger har svensk familie, han må ikke engang køre deres bil herovre selvom de er med i bilen.


    ja kan godt se den første del.


    men den nederste del er IMO for dumt..


    jamen hvis jeg har ejerns registering i bilen så kan de vel checke det er en ven der ejer den??

  • Quote

    Originally posted by Burger


    Det er fuldstændig ligemeget, du må ikke køre i den. Gør du det alligevel og bliver snuppet, så koster det dyrt.


    Hvis du ikke tror på os, så kan du selv kontakte SKAT og spørge dem om reglerne.


    jeg har snakket med politet :D skulle være 100% sikker :D



  • Hva skulle det hjælpe hvis du kender en der over for du ham til at købe og registrer og kører så bare i bilen i dk og betaler ham de penge. Det er lavet for at stoppe fusk selvfølgelig og træls er det da men sådan er det nu engang.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy