Andelslejlighed i København ?

  • Andelslejlighed i København


    Har tænkt lidt på om jeg kunne finde en 3v andelslejlighed på 80+ m2 i KBH der passer til mit budget.


    Da jeg er fattig lærling, så ligger budgettet forholdsvis lavt ;(


    • max. 1.000.000 / andel
    • max. 6.000 / mdr


    Nogen der kan komme med nogle anbefalinger på det område ? (lønforhøjelse er desværre ikke muligt :O )
    Gode andelsforeninger, gode websites eller ligende.

  • Ikke for at være en lysseslukker, men 1mil.. 80m2 i KBH.. Tror det bliver svært hvis jeg skal være helt ærlig ;) . Tror du skal lidt ud af København for at få det til den pris.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Originally posted by urbananen
    Ikke for at være en lysseslukker, men 1mil.. 80m2 i KBH.. Tror det bliver svært hvis jeg skal være helt ærlig ;) . Tror du skal lidt ud af København for at få det til den pris.


    Det er jo andelslejlighed og ikke ejerlejlighed. Så sindsyge er priserne vel heller ikke i Kbh. at det ikke er muligt at få opfyldt de krav GrillRotten har. Normale andelsbeviser i min del af landet går ofte for 2-400.000 kr. og det er i nybyggeri.



    GrillRotten: Du kan jo tjekke ved ejendomsmæglere i området, de handler også med andelsboliger ;)

  • Ja, opdagede jeg lige.. :) . Søgte lige på Home.. Der er 19 andelsboliger i og omkring KBH, som stort set opfylder dine krav.. Sådan cirka.. Dog ikke nogen over 80, men liiige under..
    Og de ligger så også liiige over 6K om måneden.. Så det bliver nok svært at sidde i med en lærlings-løn..

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet en gang, sidst af urbananen ().

  • Flyt til Jylland :))
    http://www.home.dk/sag/701-5279
    283.000 i udb.
    5K om mdr.
    og 110m2.. Det sgu da fornemt. Utroligt at de bønder der henne kun køre i traktor, med alle de penge de må ha til overs :crazyeyes:


    Synes det virker lidt dyrt, selvom det "kun" er en andel.
    http://www.estate-maeglerne.dk…&fromsite=home&csref=home
    549.000 i udb., og 8.6K om mdr., for 90m2


    De er det eneste rigtige i KBH jeg har kunne finde, og det er jo langt over dit budget..
    Tror du skal under 80m2.. Ellers er der ikke noget tror jeg.


    Her er en under 80m2, men stadig lidt mere end 6K
    Bolig
    58m2
    6.6K om mdr.
    652.000 i udbetaling.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet 2 gange, sidst af urbananen ().


  • Man kan sagtens finde andele til de priser, men det kræver at man skriver sig op i andelsboligforeninger. Der kan man finde noget som er en hel del billigt.
    Problemet er bare at det tager som minimum 4-5 års opskrivning, så det hjælper jo nok ikke dig.
    Men til alle andre der har en ide om at flytte til Kbh på et tidspunkt. Det er smart at finde nogle steder at skrive sig op i god tid. Også selvom man måske ikke er sikker på at flytte dertil.


    Men ihvertfald så skal du nok prøve at søge hos de forskellige ejendomsmæglere, f.eks. http://www.boligsiden.dk som samler mange mægleres boliger.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Hey Grill. Du kan prøve på amager omkring mellem Christianshavn og Kastrup, der er lejlighederne ikke vildt dyre. En af mine veninder har lige lagt 600.000 for en 4-værelses andels lige ved Holmbladsgade. Ved dog ikke hvor stor den er, men den er forholdsvis stor. :)

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2


  • ikke for at være en lyseslukker, men Alle i jylland køre jo ikke træktor, retter sagt, tror kun det er en LILLE % flere landmænd i Jylland end på Ø'en... det er bare noget i siger fordi i ikke kan li at tabe ansigt ;) og i skal være Højre end os der over hehe... ( hvad mon de svensker vil gi for Ø'en... Hmm :$ HeHe.... (håber du kan se joken i det :P ) )

  • Quote

    Originally posted by urbananen
    Ikke for at være en lysseslukker, men 1mil.. 80m2 i KBH.. Tror det bliver svært hvis jeg skal være helt ærlig ;) . Tror du skal lidt ud af København for at få det til den pris.


    Intet godt er nemt ... eller noget i den dur :))


    Ja, det bliver svært, men det er jo et forsøg værd.


    Her i området (StorKøbenhavn) ligger priserne mere på "mit" niveau må jeg nok indrømme, men nu vil jeg jo også have bare LIDT plads. Fortrækker at jeg selv kan bestemme hvilken vej sengen skal stå :))


    Quote

    Originally posted by Burger
    Det er jo andelslejlighed og ikke ejerlejlighed. Så sindsyge er priserne vel heller ikke i Kbh. at det ikke er muligt at få opfyldt de krav GrillRotten har. Normale andelsbeviser i min del af landet går ofte for 2-400.000 kr. og det er i nybyggeri.


    GrillRotten: Du kan jo tjekke ved ejendomsmæglere i området, de handler også med andelsboliger ;)


    200-400 ? ... Jamen dog. Tror vi har fundet endnu en forskel på mit og dit område :))


    Har kigget lidt på noget nybyggeri der er her i området.
    3 værelser, 91,5 m2 + 35 m2 tarrasse.
    Indskud 520.000 kr / boligafgift 8.103 kr.


    Indflytning : 1 juli 2007 :crazyeyes:


    Har tjekket nogle egendomsmæglere. De handlere generalt kun med ejerlejligheder (med undtagelser naturligvis). De fleste andelslejligheder håndteres tilsyneladende af andelsforeningerne. Som der er et VÆLD af. De har hver især ikke så mange lejligheder. Derfor jeg var nysgerrig om der måske var nogle der kunne anbefale et par stykker i KBH.


    Quote

    Originally posted by urbananen
    Flyt til Jylland :))


    Bliver sgu over mit lig :))


    Quote

    Originally posted by CrazYhanDi
    Han Lejer værelser/lejligheder ud....


    Søger ikke leje, men andel. Han har også det da ?


    Quote

    Originally posted by dna
    Man kan sagtens finde andele til de priser, men det kræver at man skriver sig op i andelsboligforeninger. Der kan man finde noget som er en hel del billigt.
    Problemet er bare at det tager som minimum 4-5 års opskrivning, så det hjælper jo nok ikke dig.
    Men til alle andre der har en ide om at flytte til Kbh på et tidspunkt. Det er smart at finde nogle steder at skrive sig op i god tid. Også selvom man måske ikke er sikker på at flytte dertil.


    Men ihvertfald så skal du nok prøve at søge hos de forskellige ejendomsmæglere, f.eks. http://www.boligsiden.dk som samler mange mægleres boliger.


    - Anders


    Problemet er også at mange andelsforeninger enten ikke har en extern venteliste eller også skal man kende nogle der bor der i forvejen for at blive skrevet på listen. Hvis de overhovedet HAR en liste. Det kører jo ikke som diverse boligselskaber, så man kan jo ikke "bare" blive skrevet op i en helvedes masse andelsforeninger.


    Men ja med hensyn til boligselskaber, så er det altid en god ide at blive skrevet op så tidligt som muligt. Det har alle forældre vel tænkt på. Men nu om dage kan man jo ikke blive skrevet op så tidligt som man kunne engang. Er sgu lidt surt for de meget unge mennesker nu om dage.

  • Quote

    Originally posted by Hayes
    Hey Grill. Du kan prøve på amager omkring mellem Christianshavn og Kastrup, der er lejlighederne ikke vildt dyre. En af mine veninder har lige lagt 600.000 for en 4-værelses andels lige ved Holmbladsgade. Ved dog ikke hvor stor den er, men den er forholdsvis stor. :)


    Kan du komme med navn på nogle af andelsforeningerne der inde af ?

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten


    Kan du komme med navn på nogle af andelsforeningerne der inde af ?


    Jeg mener det er http://www.ablo.dk de fik den igennem. Hjemmesiden er 'mindre' uprofessionel, så jeg ville nok prøve at ringe derind.

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2