Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 26. august 2006, 23:07

Hey...

Er der nogle der ved hvor man kan købe farver Billige kontaktlincer på nettet.

og skal man ha nogle bestemte mål og alt muligt, da jeg var oppe ved en optiker i byen og der ville det komme til at koste mig 650,- for en månede fordi man skulle ha væske, kontaktlincer og måles og en masse, kan man ikke bare købe nogle som bare er helt alm. og ikke skal måles til??

Jeg vil nemlig gerne ha nogle blå eller grønne kontaktlincer til når man er i byen, sådan lidt for sjov.

:thumbsup:

3

søndag, 27. august 2006, 07:56

Ja, man skal have målt øjet. Linserne skal passe til øjets krumning (og muligvis også andre forhold).

EDIT: Jeg kiggede lige på mine egne linser og det man skal vide er krumning af øjet (BC) og diameter. Derudover selvfølgelig styrke, + (plus) ved langsynethed og - (minus) ved nærsynethed. 0 er uden styrke.

- Anders

---------------------------------------------------------------
Bærbar computer
10 fingre
2 øjne
1 hjerne
---------------------------------------------------------------

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "dna" (27.08.2006, 08:06)

4

søndag, 27. august 2006, 13:16

Du kan da vidst gå ned i Synoptik og få målt dine øjne gratis mener jeg.

Rig:
CPU: Intel E8500 @ 3.50
RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
MOBO: Maximus Formula II
GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.