Iat / Ecu Tuning

  • da nogle om der kan svare på et spg.
    er denne noget vær ECU / IAT TUNING ???


    Tak.

    RAM: RAM 4 GB DDR2 PC2-5400 CORSAIR
    STRØMFORSYNING: Corsair HX520W
    DVD-BRÆNDER: 3 X NEC AD 7173S
    CPU: E6750
    GFX: GEFORCE 8800 GTS INNO3D
    HDD: WD 250 GB+ WD 500 GB+ WD 160 GB+(mærke??) 120 GB
    HØJTALER: INSPIRE T7900
    BUNDKORT: P5K AiLifestyle
    KABINET: ANTEC P180 SILVER

    Rettet en gang, sidst af sniffer ().

  • Det er bogus.. Fusk og klamp at påstå den giver effekt uden at teste den på lige netop DIN bil...

    ********************************************


    AMD og Intel styrer(!!!) - hvis den ene ikke var her, var den anden ikke så billig....

  • Quote

    Originally posted by Sajmon
    Det er bogus.. Fusk og klamp at påstå den giver effekt uden at teste den på lige netop DIN bil...


    så du tror ikke det vil give noget?

    RAM: RAM 4 GB DDR2 PC2-5400 CORSAIR
    STRØMFORSYNING: Corsair HX520W
    DVD-BRÆNDER: 3 X NEC AD 7173S
    CPU: E6750
    GFX: GEFORCE 8800 GTS INNO3D
    HDD: WD 250 GB+ WD 500 GB+ WD 160 GB+(mærke??) 120 GB
    HØJTALER: INSPIRE T7900
    BUNDKORT: P5K AiLifestyle
    KABINET: ANTEC P180 SILVER

  • Haha, de griner sku da hele vejen ned til banken dem der sælger det lort hver gang nogle køber. Der er jo UTALLIGE af den slags som bliver solg på ebay osv og det hjælper nitte. Spar dine penge op og køb noget ordenligt tuning hvis du endelig vil.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • Quote

    Originally posted by Henrik-
    Haha, de griner sku da hele vejen ned til banken dem der sælger det lort hver gang nogle køber. Der er jo UTALLIGE af den slags som bliver solg på ebay osv og det hjælper nitte. Spar dine penge op og køb noget ordenligt tuning hvis du endelig vil.


    ok takker for alle svarne

    RAM: RAM 4 GB DDR2 PC2-5400 CORSAIR
    STRØMFORSYNING: Corsair HX520W
    DVD-BRÆNDER: 3 X NEC AD 7173S
    CPU: E6750
    GFX: GEFORCE 8800 GTS INNO3D
    HDD: WD 250 GB+ WD 500 GB+ WD 160 GB+(mærke??) 120 GB
    HØJTALER: INSPIRE T7900
    BUNDKORT: P5K AiLifestyle
    KABINET: ANTEC P180 SILVER

  • Det er fusk, 100%. Hvis den kunne give mellem 4-20HK, ville den ikke koste 100kr. Uanset hvor billig den var at lave.


    Jeg ville slet ikke montere den. Ikke alle sensorer på biler afgiver det samme signal, selvom mange gir 4-20 mA. Jeg kunne forestille mig at stikket gav en højere eller lavere værdi, der giver mere brændstof. F.eks. ved at få styringen til at tro bilen enten kører koldstart, eller kører i meget varmt vejr.
    Men hvis du monterer den på en bil hvor styringsboksen skal have værdier på en hel anden skala, kan du få problemer.


    Så hold nallerne væk, det er mit råd.

  • Quote

    Originally posted by Carlsen
    Det er fusk, 100%. Hvis den kunne give mellem 4-20HK, ville den ikke koste 100kr. Uanset hvor billig den var at lave.


    Jeg ville slet ikke montere den. Ikke alle sensorer på biler afgiver det samme signal, selvom mange gir 4-20 mA. Jeg kunne forestille mig at stikket gav en højere eller lavere værdi, der giver mere brændstof. F.eks. ved at få styringen til at tro bilen enten kører koldstart, eller kører i meget varmt vejr.
    Men hvis du monterer den på en bil hvor styringsboksen skal have værdier på en hel anden skala, kan du få problemer.


    Så hold nallerne væk, det er mit råd.


    ok gør jeg hvad skal man købe hvorfår man mest for pengne??


    golf 3 95 1,8cl

    RAM: RAM 4 GB DDR2 PC2-5400 CORSAIR
    STRØMFORSYNING: Corsair HX520W
    DVD-BRÆNDER: 3 X NEC AD 7173S
    CPU: E6750
    GFX: GEFORCE 8800 GTS INNO3D
    HDD: WD 250 GB+ WD 500 GB+ WD 160 GB+(mærke??) 120 GB
    HØJTALER: INSPIRE T7900
    BUNDKORT: P5K AiLifestyle
    KABINET: ANTEC P180 SILVER

  • Quote

    Originally posted by sniffer


    ok gør jeg hvad skal man købe hvorfår man mest for pengne??


    golf 3 95 1,8cl


    Jeg ville slet ikke tune sådan en bil. Eller tune overhovedet. Det er det største spild af penge. Køb istedet en bil der fra fabrikken har de heste du vil have. For uanset hvad bliver det dyrt at have en bil med mange heste - forskellen er bare at standardvognen holder i mange år. Det gør en motor med eftermonteret turbo hos en eller anden bonderøv ikke.


    Skulle du endelig noget, skulle det være et andet luftfilter (KN) og en anden udstødning. Det er til for rimelige penge og giver et par heste. Men ikke noget du kan mærke. Ellers er en bananmanifold en god måde at få nogle heste på - og den forbedrer faktisk brændstoføkonomien. Men igen, så begynder det at koste penge.

  • Enig med Carlsen, sådan en sugemotor er ikke det bedste udgangs punkt. Havde det fx været en TDI / Turbo ville en chip havde været et godt bud.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • Quote

    Originally posted by Carlsen


    Jeg ville slet ikke tune sådan en bil. Eller tune overhovedet. Det er det største spild af penge. Køb istedet en bil der fra fabrikken har de heste du vil have. For uanset hvad bliver det dyrt at have en bil med mange heste - forskellen er bare at standardvognen holder i mange år. Det gør en motor med eftermonteret turbo hos en eller anden bonderøv ikke.


    Skulle du endelig noget, skulle det være et andet luftfilter (KN) og en anden udstødning. Det er til for rimelige penge og giver et par heste. Men ikke noget du kan mærke. Ellers er en bananmanifold en god måde at få nogle heste på - og den forbedrer faktisk brændstoføkonomien. Men igen, så begynder det at koste penge.


    skal have ny uds.
    og har tænkt på manifold ved du hvad sådan en giver ekstra
    har kn filter

    RAM: RAM 4 GB DDR2 PC2-5400 CORSAIR
    STRØMFORSYNING: Corsair HX520W
    DVD-BRÆNDER: 3 X NEC AD 7173S
    CPU: E6750
    GFX: GEFORCE 8800 GTS INNO3D
    HDD: WD 250 GB+ WD 500 GB+ WD 160 GB+(mærke??) 120 GB
    HØJTALER: INSPIRE T7900
    BUNDKORT: P5K AiLifestyle
    KABINET: ANTEC P180 SILVER

  • Quote

    Originally posted by Henrik-
    Enig med Carlsen, sådan en sugemotor er ikke det bedste udgangs punkt. Havde det fx været en TDI / Turbo ville en chip havde været et godt bud.


    jeg kan høre på det hele jeg bare skal hole mig til gejl

    RAM: RAM 4 GB DDR2 PC2-5400 CORSAIR
    STRØMFORSYNING: Corsair HX520W
    DVD-BRÆNDER: 3 X NEC AD 7173S
    CPU: E6750
    GFX: GEFORCE 8800 GTS INNO3D
    HDD: WD 250 GB+ WD 500 GB+ WD 160 GB+(mærke??) 120 GB
    HØJTALER: INSPIRE T7900
    BUNDKORT: P5K AiLifestyle
    KABINET: ANTEC P180 SILVER

  • Quote

    Originally posted by sniffer


    skal have ny uds.
    og har tænkt på manifold ved du hvad sådan en giver ekstra
    har kn filter


    Sammen med en 2" udstødning kunne jeg højest forestille mig 10-15HK. Men lad vær, det er slet ikke det værd. Du vil ikke kunne mærke det alligevel.
    En banenmanifold ligger mellem 3-5.000kr, alt efter mærke og model. Men en bananmanifold giver også mest hvis det er i forbindelse med anden tuning, da det ellers bliver manifolden der bliver flaskehalsen.

  • Som de andre skriver "kan" det give lidt, men det er slet ikke noget du vil kunne mærke... Ydermere kan du komme ud for at tændingen/computeren skal justeres. Mange skriver også at et KN / Green M.M luftfiltre giver et sted mellem 5 - 10 HK, Fis i en hornlygte kan jeg kun sige, de flere HK folk tror den har fået er kun fordi at motoren har fået en anden lyd.


    Sådanne ting som KN/Green filter - benzintryks regulator - højere Oktan tal M.M giver mildest talt intet på en suge motor, men der er forøelse på motoren hvis den er udstyret med Turbo eller Kompressor.


    Tror denne censer vil gi det samme som hvis du kører på Oktan 97 i stedet for Oktan 95 ~ ingen ting til Max 5 Hk.