Skole - for comp nørder?

  • Hvilke skoler har I gået på, hvor man virkelig har fået noget ud af den og lært en masse om computer, jeg går og overvejer hvad jeg skal uddanne mig til.. Ved ikke om det skal være grafik eller hjemmesider eller ligende, så ville være rart hvis skolen havde lidt af hvert så man kan prøve forskellige ting..


    Jeg bor i en lille by ved navn oksbøl ;) (tæt på esbjerg varde, eller sådan da :P)


    Jo tættere den er på mig, jo bedre er det jo selfølgelig da jeg ikke har bil eller noget.


    Nogen forslag?

    Dell 27'' UltraSharp U2711 IPS Panel
    CM Storm Sniper Black Edition
    Core i7 2600K Sandy Bridge ( 8 MB )
    ASRock P67 Extreme6 Sandy Bridge (P67 EXTREME6)
    EVGA GeForce GTX 780 Ti SC ACX - 3GB
    Corsair Hydro H100i Extreme Performance
    Corsair Dominator P DDR3-1600 DC - 16GBWestern Digital 2000 GB harddisk
    Asus Xonar DX
    Samsung SH-B123L DVD±RW Black
    Corsair er 256GB SSD Nova Series

  • tjaaa... jeg vil så nok sige at en htx vil være fint at starte på... så har du os 3 år til at finde ud af hvad det er du vil, for det der... det er godt nok noget "lala" det du vil der... :) ...

  • Tjaa.. Jeg lagde ud i en PC-klasse på HTX..
    Det var i hverrt fald starten på mit "nørdet" liv

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • lær at bruge omverden også...fx tag en snak med din studievejleder....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Har læst et par stykker:


    • Multimediedesigner
    • IKM (BA i international kommunikation og multimedie)
    • Cand.IT webkommunikation (igangværende)


    2 førstnævnte kan "alle" få adgang til efter enten hhx eller htx hvoraf sidstnævnte kræver en BA


    Multimediedesigner er godt nok meget bred og du får lov til at prøve en helt masse inden for IT - meeen kan langt fra anbefale den da størstedelen af alle der bliver udannet er arbejdsløse eller tvunget til at læse videre - desuden er der mange der mener den er så dårlig at den bør lukkes inkl østjysk it-forening


    IKM er i Herning, og efter min mening en ganske fin introduktion til IT (indenfor multimedie) og kommunikation, men det er altså halvt af hvert så hvis du bare ikke gidder marketing og kommunikation er det nok ikke det
    Ved SDU i kolding har en ligende BA uddannelse som vist bare hedder IT og Engelsk


    Hvis du ønsker mere hardcore programmering (ovenstående fokuserer kun på web) skal du nok ha' fat i datamatikker uddannelsen som vist også giver et fint indblik i de forskellige ting


    Af de mere grafiske har jeg ikke det store indblik, men alle de ovenstående har grafiske elementer så hvis det er for at finde ud af hvad du er til vil jeg nok anbefale en 3 år BA med Engelsk og IT.


    Så er der vist også mediegrafikker som er den mere kreative proces og design processen - det ved jeg de udbyder på CEU i Kolding om den er noget værd ved jeg ikke - den tager 4 år


    Fordelen ved en BA er jo helt klart at du til enhver tid kan bygge en kandidat ovenpå hvilket hverken multimedie, mediegrafikker eller datamatiker giver direkte adgang til


    Edit:
    lagde ud med hhx - du er næsten nødt til at ha enten den eller som der bliver nævnt HTX ellers kommer du ikke ind på de videregående særligt nemt

  • Quote

    Originally posted by Marquis
    Der er også den der IT skole HTX ting i Grenå eller hvor det er. Mener Søndergård herinde fra har gået der.


    http://www.it-college.dk/

    Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing


  • Da jeg er igang med fuldtid i fakta så tror jeg en multimedie designer ville være en fin start, da min viden inden for mat ikke er helt vildt stor så tror jeg ikke jeg skal havde en hhx uddannelse, men htx skal jeg sikkert se lidt på...



    Lige til fragman, grunden til jeg spørger herinde er at jeg simpelhen ikke kan sammen med min studievejleder, har prøvet men uanset hvad jeg siger er han negativ og da der ikke er andre på min skole vil jeg meget gerne havde råd fra jer, der muligvis allerede er igang med et liv hvor computer har meget at gøre med det, eller er igang med en uddannelse.

    Dell 27'' UltraSharp U2711 IPS Panel
    CM Storm Sniper Black Edition
    Core i7 2600K Sandy Bridge ( 8 MB )
    ASRock P67 Extreme6 Sandy Bridge (P67 EXTREME6)
    EVGA GeForce GTX 780 Ti SC ACX - 3GB
    Corsair Hydro H100i Extreme Performance
    Corsair Dominator P DDR3-1600 DC - 16GBWestern Digital 2000 GB harddisk
    Asus Xonar DX
    Samsung SH-B123L DVD±RW Black
    Corsair er 256GB SSD Nova Series

  • på hvilken måde er han negativ..mener han ikek at du har "hjerne" til det eller at det er fordi du ikke rigtigt brænder for det, men at det blot er en dille....for ellers er han da noget af en elendig vejleder....jeg ville klage direkte til skolens ledelse over det.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Adgangskrav for multimediedesigner er en af følgende:

    • Studentereksamen, hhx, htx eller hf med engelsk på C-niveau og matematik eller erhvervsøkonomi på C-niveau.
    • erhvervsuddannelse som film-, video- og tv-medarbejder, fotograf, mediegrafiker, teknisk designer eller i digital media med engelsk på C-niveau
    • anden relevant erhvervsuddannelse med engelsk på C-niveau og matematik eller erhvervsøkonomi på C-niveau
    • adgangseksamen til ingeniøruddannelserne med engelsk på C-niveau


    Et godt råd - snak med de studerende der går på det pågældende uddannelsessted - multimediedesigneruddannelsen er meget forskellig fra sted til sted, og nogle steder direkte ubrugelig mens andre er okay - så hvis det endelig skal være den så vælg med omhu


    Den er typisk opdelt i følgende 4 dele:
    [list=1]
    [*]Virksomheden: organisationsdesign, strategiudvikling, samfund og teknologiudvikling
    [*]Kommunikation og formidling: kommunikation, markedskommunikation og mediesociologi
    [*]Visualisering og konceptudvikling: multimediedesign, multimedieudvikling og multimedieintegration
    [*]Interaktionsudvikling: interaktionskonstruktion, konstruktion og modellering, konstruktion og databaser
    [/list=1]
    Hvor der er tale om et mix på alle semestre via projektorienteret forløb samt almindelig klasseundervisning, niveauet vil jeg sige er forholdsvis lavt idet folk der aldrig har set en hjemmeside eller tændt en computer skal kunne være med


    Du kan læse den her: Esbjerg, Herning, Kolding, København, Køge, Lyngby, Nakskov, Odense, Slagelse, Viby J, Aalborg, Århus samt på Bornholm, nogle steder både på Engelsk og Dansk

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    på hvilken måde er han negativ..mener han ikek at du har "hjerne" til det eller at det er fordi du ikke rigtigt brænder for det, men at det blot er en dille....for ellers er han da noget af en elendig vejleder....jeg ville klage direkte til skolens ledelse over det.


    Vi har været en hel klasse over for at klage over ham, han er virkelig nytteløs til at give råd, men desværre er intet ændret så gider slet ikke ham mere... Må da kunne klare mig uden

    Dell 27'' UltraSharp U2711 IPS Panel
    CM Storm Sniper Black Edition
    Core i7 2600K Sandy Bridge ( 8 MB )
    ASRock P67 Extreme6 Sandy Bridge (P67 EXTREME6)
    EVGA GeForce GTX 780 Ti SC ACX - 3GB
    Corsair Hydro H100i Extreme Performance
    Corsair Dominator P DDR3-1600 DC - 16GBWestern Digital 2000 GB harddisk
    Asus Xonar DX
    Samsung SH-B123L DVD±RW Black
    Corsair er 256GB SSD Nova Series

  • Så vidt jeg husker har man da også en studievejleder ved kommunen?


    Kender ikke reglerne og omstændighederne eller om det måske kun er her i Kastrup dog


    Men 1 uge efter jeg begyndte på htx for 2 år siden, fik jeg et brev om at jeg skulle til samtale hos min studievejleder, fordi de ikke havde registreret jeg var påbegyndt en uddannelse efter folkeren