Diskoteker holder indvandrere ude

  • Jeg faldt lige over dette på EB og kunde godt tænke mig at høre hvad folk syndes om det..


    LINK


    Personligt ser jeg intet problem med at diskuteker afviser folk de ikke ønsker.. om det så er Rokkere, Invandre, Punkere, eller andre folk der afviger fra det klientel de ønsker.. det må da 100% være op til ejeren hvem han ønsker skal have adgang.. jeg bliver selv afvist ved 90% af alle steder jeg prøver at komme ind pga mit udsende (stor, skaldet og meget tatoveret) og jeg kan faktisk godt forstå det.. og laver aldrig en scenne eller sådan når jeg bliver afvist.. jeg ønsker dørmanden en god aften og går et andet sted hen... og jeg har med årne fundet et par steder hvor jeg er velkommen og der kommer jeg så...


    Fed7haS

  • well kommer der en gruppe iført en slags "uniform" kan jeg da godt forstå det, men medmindre de skriver det udenfor INDEN så mener jeg ikke de kan tillade sig at holde folk udenfor pga deres ydre....er der derimod et skilt med dresscode så er det ok, det er jo deres sted.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Synes det er fint nok hvis det lugter af ballademagere...


    EDIT:
    "I udsendelsen blev unge med indvandrerbaggrund to fredage i træk nægtet adgang til diskotekerne La Hacienda"
    Hmm, det er jo IN det drejer sig om, nu så jeg ikke udsendelsen, men de har vidst en længere række regler, har dog aldrig haft problemer med at komme ind, men har hørt at man skal være anstændigt påklædt - altså ikke laset, derved ikke sagt tøserne skal ligne engle, gør bestemt ikke noget de tværtimod er let påklædt, men, ligner man en bums i tøjet, så kommer man næppe ind, ej hellere hvis man benytter sandaler.


    - Synes lige pt. ikke dørmændene skal betale, men ejerne..



    EDIT2:
    Er den kedelige del af IN, men nuvel :P - Samme entré

  • Jeg kan heller ikke se det store problem i at man kun lukker de folk ind som man mener ikke laver ballade. Problemet er bare at når man skærer f.eks. alle indvandrere over en kam og forbyder dem at komme ind så er det på grænsen til at være racisme. Jeg ville da også blive sur hvis jeg aldrig kunne komme ind, selv om jeg er flink, alene pga. hudfarve.


    Men der er jo masser af diskrimination i nattelivet. F.eks. alle de barer hvor man skal være 21 eller 24 år, men hvor alle piger der har det rette udseende sagtens kan komme ind selv om de kun er 18 år (eller yngre). Der er ikke meget ligestilling på det punkt :$


    I bund og grund synes jeg godt at man kan tillade sig at udelukke folk, men man skal have "begrundet mistanke".


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Jeg synes under inden omstændigheder det kan være okay at udelukke folk pga. deres hudfarve, det kan IMO. sidestilles med Apartheid, der var en primitiv og forældet samfundsform som jeg ikke tror på. :rolleyes:


    Men jeg synes derimod at det er iorden at afvise folk fra diskotekerne, hvis de virker urolige/skumle/farlige i deres adfærd og attitude. :9xo

  • Quote

    Originally posted by Wolf_of_dk
    Hvis der kommer en gruppe der lugter langt væk af ballade syntes jeg at det er 100% i orden at de ikke må komme ind


    Enig... HVER gang jeg har oplevet problemer er det enten begge grupper der er invandrere eller 1 af grupperne...


    Synes bare det er for meget efterhånden...

  • at det så visse steder næsten altid er indvandrere/rockere der starter de store slagsmål er jo så årsag til det formodentligt....småting imellem 2-6 mennesker kan udsmiderne jo selv klare, men masseslagsmål mellem 40 mennesker er jo ikke så nemt.....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Mikkel
    Jeg synes under inden omstændigheder det kan være okay at udelukke folk pga. deres hudfarve, det kan IMO. sidestilles med Apartheid, der var en primitiv og forældet samfundsform som jeg ikke tror på. :rolleyes:


    Men jeg synes derimod at det er iorden at afvise folk fra diskotekerne, hvis de virker urolige/skumle/farlige i deres adfærd og attitude. :9xo


    Det virkede da perfekt indtil de sorte begyndte at lave ballade :$


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Originally posted by dna


    Det virkede da perfekt indtil de sorte begyndte at lave ballade :$


    - Anders


    ... Jeg kender folk som ikke besøger et af de nævnte diskoteker, netop af to årsager: Mange er påvirkede af stoffer derinde - og den anden, som udelukkende er tøserne at de føler sig chikanerede derinde, det var åbenbart før den politik blev lanceret...

  • Quote

    Originally posted by M.Beier


    ... Jeg kender folk som ikke besøger et af de nævnte diskoteker, netop af to årsager: Mange er påvirkede af stoffer derinde - og den anden, som udelukkende er tøserne at de føler sig chikanerede derinde, det var åbenbart før den politik blev lanceret...


    Hmmm... Men altså... hvad har det egentlig med sagen at gøre? :)


    Og hvilken politik snakker du om?


    Am I missing something? :ph34r:

  • Quote

    Originally posted by Mikkel


    Hmmm... Men altså... hvad har det egentlig med sagen at gøre? :)


    At det måske i sidste ende giver folk lov til at være der, selvom det er diskriminerende... - Skal jo være plads til alle IMO, og der er simpelthen nogle der føler sig generede... Tilhører ikke lige den gruppe, da jeg hverken bliver udsat for sexchikane :)) og aldrig har været oppe og slås.. (det så lige ud over til kampsport hvor det er formålet, hehe..)


    Et er hvad en sød tanke er, andet er virkeligheden.. Ikke altid de to ting er helt ens.

  • Quote

    Originally posted by M.Beier


    At det måske i sidste ende giver folk lov til at være der, selvom det er diskriminerende... - Skal jo være plads til alle IMO, og der er simpelthen nogle der føler sig generede... Tilhører ikke lige den gruppe, da jeg hverken bliver udsat for sexchikane :)) og aldrig har været oppe og slås.. (det så lige ud over til kampsport hvor det er formålet, hehe..)


    Et er hvad en sød tanke er, andet er virkeligheden.. Ikke altid de to ting er helt ens.


    Jeg er desværre helt lost :boxed: Enten er det fordi det er tidligt om morgenen - Eller også fordi det er dig :D Hvor vil du egentlig hen med det?

  • Syntes egentlig det er et svært spørgsmål. Kan godt se det fra bestyrens side der er rigtig mange ting at kæmpe med og hvis han pludselig kommer op på 40-50% invandre gæster så kommer der pludselig ingen danskere mere.


    Nu vil jeg helst ikke være fordømmende men for mig virker det også til at invandrer ofte er indblandet i ballade. Det skyldes måske rester fra en anden kultur som gør at de ikke kender så meget til "vores" måde at være på i byen.


    Det er selvfølgelig langt fra alle der er på denne måde og jeg kender da selv folk der ikke er. Desværre er det jo som ofte de få der ødelægger det for massen.



    Det med at det ikke er dørmanden der skal have bøden... hvor nemt tror i lige den er klaret... han betaler og skriver så bare timer på sedelen så han for udbetalt det ekstra i løn også er den skid slået.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Jeg synes bare det er helt i orden. Alle tal siger, at indvandrere laver meget mere ballade - ikke mindst i nattelivet. Så hvorfor skulle de lukke dem ind?
    Der er naturligvis også flinke og ufarlige indvandrere, men der må dørmændene jo så tage et skøn, det tror jeg nu rimelig nemt de kan....

  • Personligt synes jeg det er trist at nogle mennesker skal afvises bare fordi de har samme baggrund som nogen der måske har lavet ballade på et tidspunkt.
    Det er jo et faktum for mange diskoteker at de har haft ballade med større grupper af folk med anden etnisk baggrund, og det er så åbenbart blevet til at alle folk af etnisk udseende laver ballade, og det er jo langt fra sandheden, det ville vel være det samme som at sige alle ”danskere” som er skaldet er skinheads og dermed racister – det er jo igen langt fra sandheden selvom det er på den baggrund topicstarteren nok bliver afvist jo.


    Samtidig kan jeg da også godt se det fra den anden side, det kan være umådeligt svært at se hvem ballademagerene er og hvem der er fredlige borgere – men direkte afvise alle pga man ikke tør tage en chance må da i min verden være diskriminition af første klasse. For år tilbage var jeg selv i byen med en gruppe på 5 hvoraf en var med anden etnisk baggrund, han var den eneste af os alle der havde jakkesæt på og man kan på ingen måde kalde ham problematisk, født og opvokset i danmark lige som sine forældre og alligevel blev han afvist fra et diskotek mens vi andre kunne gå ind hvis vi havde lyst bare vi ikke tog vores ven med..... vi takkede selvfølgelig pænt nej tak og fandt et værtshus i stedet :D


  • De 2 indvandere var skam klædt helt fint i tøjet.


    En tidligere dørmand måtte fra ejerens side kun lukke 20-30 invandere ind.

  • Jeg syntes slet ikke det er et svært spørgsmål. Det er ulovligt at gøre, så der kan vel ikke rigtig være noget at ta stilling til.
    Selvfølgelig må man ikke ekskludere nogle bare fordi de er invandrerer.


    De 2 invandrere i udsendelsen var som Macimuz siger, klædt rigtig pænt på. De fik bare at vide at "man skulle have medlemskort for at komme ind" eller "i ligner nogle vi har haft problemer med før, så jeg har fået at vide, oppe fra, at i ikke må komme ind".


    Sjovt nok fik de akkurat det samme at vide de samme steder fredagen efter. Danskerne skulle intet medlemskort have for at komme ind.



    Men som sagt, så er det altså ulovligt.