Ny bil ?

  • Hej alle herinde...


    Jeg skal ud og kigge på en ny bil her indenfor meget kort tid og jeg har bl.a. spottet en mazda mx3 1.8v6 24V til ca. 80.000 kr... bilen er fra 1995 og har gået 160.000km --> derfor jeg spørger nu om det er ALT for meget at give for sådan en bil der??


    derudover er jeg åben på en debat hvad angår jeres meninger om hvilken bil jeg skal gå efter... kapital er nok omkring 100.000kr... HAr også overvejet et honda prelude 2.2vti til 130.000kr, de er primært fra 1997 og har ca. gået 90.000-160.000km


    Krav til bilen, den skal være lille, smart og stærk i motoren, gerne lidt gejlet op :)


    I kan selvfølgelig også selv komme med det i har eller har haft, eller kunne tænke sig? og hvorfor osv. osv...



    lad os starte en bil debat...

  • så længe en bil har gået under 300.000 km, så skal du være glad, da der ellers kan gå mange penge til reperationer.


    MX3'eren lyder ret god, da den har gået et lavt antal kilometer, sammenlignet med prisen, dog er bilen over 10 år gammel, så den skal du nok kigge godt igennem hvis du vil have den, da der kan være en del defekter.


    Honda prelude er en dejlig bil, den er et par år yngre, og har ikke kørt nær så mange kilometer. husk igen at kigge den godt igennem.


    Noget af det første du skal kigge lidt på er nok benzinøkonomien, da benzin efterhånden er blevet til en ret dyr væske.


    Husk især at kigge alle listerne igennem... løse gummilister er typisk noget man finder ved brugte biler. Forudsat at du køber dem fra en bilforhandler, skal du indberette det til ham, da han så kan sende den til reperation for de defekter der er blevet fundet. Det skal du ikke betale for :D


    EDIT: husk at kigge servicehæftet godt igennem...

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

    Rettet en gang, sidst af Foxx ().

  • jeg synes at du starter godt med et par japanere og dem skal du nok holde dig til hvis du skal have en fejlfri bil prøv at kigge efter en Civic eller Corolla, deres motorer kan tåle stort set alt ( også tunning i stor stil ) og så kan du jo få en ret så ny bil til 100.000 DKK

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

  • syntes mazda er et udmærket valg. men kender ikke så meget til mx3, men sku vidst være fint nok. men lad være med at købe honda, de er pisse dyre i res-dele. og så fede er ders biler nu heller ikke. hvis jeg sku ud og have en ny bil nu, vil jeg nok kigge lidt på en A3 eller S3 da du har så mange penge at gøre med, ellers evt, en Peugeot 206 GTI eller 306 GTI, en lille bil, med mange hk. som er let at style og det :D har selv en 306 men dog er det kun en 1.6 med 90HK men den rykker sku nu meget godt forhold til andre 1.6 og 1.8


    da jeg købte min 306, gik jeg efter, at den ikke måtte have kørt mere end 150.000 km og den skulle være fra 95 og op. men fandt så en der er fra 97
    og kørt 165.000 km. så det er jo meget fint, den kosted 50.000 kr.


    ik køb golf3 de ruster for et godt ord

  • Her er lidt af det jeg har fundet :


    Alfa 156


    Ford Mondeo 2.5
    Ganske godt optræk.


    Peugeot
    Der er gang i skidtet, men den sluger!


    Toyota Avensis
    Ikke den vilde sportsbil, men dejlig rolig


    Peugoet 206GTI
    Hidsig lille satan!


    Golf 2.8 VR6
    Mange hyppere i en lille øse (119.000)


    Håber du kan bruge det til noget..
    Men ja, som der bliver sagt, en japaner er nu en god bil, hvis ikke man vil for meget til mekanikeren.
    Men tror nu også at disse biler holder til lidt.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet en gang, sidst af urbananen ().

  • Mondeo'en kan jeg klart anbefalde vi har en mondeo fra 93, som har gået 115.000. Da vi købte den havde den kørt 80.000. Vi har en kørsel forbrug på ca. 35-40k om året. Vi har kun brugt penge på rutine reperationer altså lidt olie skift, tændrør osv INTET stort. Vi gav godt nok 35k da vi kender forhandleren. Men ellers en ligende kan erhvers fra 50 og op efter. Det er en doch motorer der sidder i, den klare det udemærket og så kan den godt bide fra sig. vores det er en 1.8. Højtalerne er dog rimelig irreterende de højtalere som er i dørene. Da de skal være 5 /7" rimelig fucked up underlig størelse.... Håber du kan bruge det....

  • HUSK!! en tandrem klarer ca 100.000 km, og derefter skal den skiftes.
    Hvis du skifter den inden den springer kan det gøres for ca 1.500.,-
    Men hvis du venter til efter den er sprunget, skal hele motoren renoveres (nye ventiler osv...)


    Jeg taler af dyr-købt erfaring.


    Derfor - sørg for at forhandleren kan dokumentere at den er skiftet for nylig, eller be ham om at gøre det inden du får bilen leveret.


    Kan kun tilslutte mig NIEn at Honda er pissedyre at køre i.


    Køb evt en VW. de er måske ikke så seje, men de er pålidelige og holder prisen bedre end de fleste biler...


    Held og lykke, og husk at poste billeder af den nye bil herinde :)

  • Lad være med at købe en der er gejlet. I de fleste tilfælde er det biler der er kørt hårdt i, og derfor mere slidt.
    Find i stedet en der kunne være kørt af bedstemor and, som sandsynligvis aldrig har været over 3000 o/min.

  • Min er da kørt hårdt, og kører stadig godt..
    Ja, en bil er mere slidt når den er kørt hårdt, men ikke noget jeg ville vælge bil ud fra.
    Men dog ville jeg personligt selv heller ikke købe en bil der allerede er gejlet. Hellere selv starte fra bunden af.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb