Sabbatår + England.

  • Jeg kunne godt tænke mig at tage et sabbat år når jeg har været på efterskole igen og taget 10 klasse.


    Jeg vil ikke have nogen gæld og jeg vil ikke fed den hjemme. (Jo men hvad får jeg ud af det)


    Jeg vil gerne kombinere sabbatår og ting jeg kan bruge i skolen sammen, derfor tænker jeg på at tage et år til England.


    Jeg forestiller meget noget med at bo hos en familie, fodre deres børn og vakse op.. :)) :crazyeyes: @ HuleFanden goes real life.


    Jeg kunne evt. også skaffe mig et "rigtigt" job derover og noget at bo i.


    Hvor starter jeg med at lede/gøre. Jeg forventer ikke 530983k udbelt hver månede.


    Jeg skal muligvis have en anden Tweaker med derover men det er ikke sikkert. (Så vi er muligvis 2.)


    Så har du selv prøvet det?, noget der ligner?, eller har du noget relevant at poste så kom i gang :D

  • Jeg har selv spekuleret i de baner, men fandt ud af at det er rimeligt svært, hvis ikke du har kontakter i det land du vil til...


    Hvis du vil have dig et arbejde, så skal det være gennem nogle der kender dig, med mindre du er MEGET heldig... det er noget af en satsning, hvis du bare sådan flytter derover og regner med at få job med det samme - Du er ung og du har accent for det første


    Jeg har noget familie i new zealand, hvor jeg godt kunne tage mig et år, men jeg valgte at gøre noget helt andet... Holder friåret EFTER gymnasiet, for at jeg er mere parat på at bo alene og at jeg kan klare mig selv


    Jeg flytter så kun til aalborg, hvor jeg også er sikret job

  • Quote

    Originally posted by HuleFanden
    Jeg flytter ikke over før jeg er sikker på noget, men vil gøre meget for det. Jeg er ikke skoletræt, men vil genre sikre jeg ikke bliver det og holde lidt fri.


    Efterskole er sguda fri :)
    Tag og gem det til efter gym. Det er jeg ihvertfald glad for at jeg har gjort.

  • Quote

    Originally posted by Slacker


    Efterskole er sguda fri :)
    Tag og gem det til efter gym. Det er jeg ihvertfald glad for at jeg har gjort.


    Nej for karrektere kommer ikke af sig selv.. Jeg kan forstå i er glad for at have ventet - men jeg vil gerne afsted inden gym .. Men hvis det ikke kan lade sig gøre må det blive efter.

  • Du vil få problemer med at rejse til et andet land som Au Pair, da følgende kriterier gerne skal opfyldes:

    • Minimum 18 år
    • Kørekort og ikke-ryger vil være en meget god idé
    • Erfaring med børnepasning
    • Gerne kendskab til landets sprog


    Derudover så vil mange familier gerne have man passer på følgende beskrivelser:

    • Selvstændig
    • Erfaring med børn
    • Fleksibel med en god tilpasningsevne
    • Moden
    • Realistisk m.h.t. et ophold i udlandet
    • og ikke mindst: positiv og åben
  • Quote

    Originally posted by Burger
    Du vil få problemer med at rejse til et andet land som Au Pair, da følgende kriterier gerne skal opfyldes:

    • Minimum 18 år
    • Kørekort og ikke-ryger vil være en meget god idé
    • Erfaring med børnepasning
    • Gerne kendskab til landets sprog


    Derudover så vil mange familier gerne have man passer på følgende beskrivelser:

    • Selvstændig
    • Erfaring med børn
    • Fleksibel med en god tilpasningsevne
    • Moden
    • Realistisk m.h.t. et ophold i udlandet
    • og ikke mindst: positiv og åben


    Det eneste jeg kan sige med det samme der ikke passer.


    Jeg er ikke 18 og har ikke kørekort.. Ødelægger det alle muligheder?

  • Jeg regner med at tag til USA et år eller 2... vi har familie der over, og kan hurtig få arbejde, da vi selv har firma og kan bare "åbne" noget der over...


    Men usa er også en mulighed for dig jo ;) bare længer væk fra morog far ;)

  • Quote

    Originally posted by HuleFanden
    Det eneste jeg kan sige med det samme der ikke passer.


    Jeg er ikke 18 og har ikke kørekort.. Ødelægger det alle muligheder?


    Spørg evt. et bureau der arbejder med sådanne ting, men jeg vil tro det ødelægger en hel del. Alderen bl.a. pga. ansvaret og nok også ansvarsfølelsen, og kørekortet fordi det ofte er en fordel man kan transportere ungerne.

  • Quote

    Originally posted by Burger


    Spørg evt. et bureau der arbejder med sådanne ting, men jeg vil tro det ødelægger en hel del. Alderen bl.a. pga. ansvaret og nok også ansvarsfølelsen, og kørekortet fordi det ofte er en fordel man kan transportere ungerne.


    Hvor finder jeg sådanne? Har intet kunne finde.

  • Min kærestes kusine har lige draget en tur til England som Auo Pair-pige, og hun er ikke 18 endnu, og har jo så selvfølgelig heller ikke kørekort.
    Ved ikke hvordan hun fik skabt kontakten til dem i England, men det var bestemt ikke nogle de kendte.


    Hun får så løn hos familien, for at passe nogle børn, og rydte op..
    Hun gjorde det efter 1. år på Gym.


    Så meget kan jeg nævne om emnet.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Ikke helt samme boldgade men alligevel…


    Jeg tog selv til England – nærmere betegnet Ramsgate i det Sydlige England - i 1990 i en alder af 18 år og skulle være der fra Juni til januar.
    Arbejdede som tjener på et Hotel, som hørte til en engelsk sprogskole. I højsæsonen som gik fra juni til august/september var der 400 unge mennesker fra hele verden.
    Fik kost og logi samt lidt lomme penge og gik så i skole(advance engelsk) i dagtimerne, medmindre der skulle sove brandert ud ;-)
    Måske ikke så advanceret som mange af de muligheder der eksistere idag, men i 1990 var det altså rimelig heftigt


    Et helt fantastisk ophold og kan kun anbefale andre at prøve et udlandsophold inden man går i gang med en evt. uddannelse herhjemme, eller hvis man endnu ikke helt ved hvad man skal gå i gang med.

  • Lyder fint - det er godt nok langtid siden. Men kan du give et navn så jeg kan finde det eller?


    Quote

    Originally posted by urbananen
    Min kærestes kusine har lige draget en tur til England som Auo Pair-pige, og hun er ikke 18 endnu, og har jo så selvfølgelig heller ikke kørekort.
    Ved ikke hvordan hun fik skabt kontakten til dem i England, men det var bestemt ikke nogle de kendte.


    Hun får så løn hos familien, for at passe nogle børn, og rydte op..
    Hun gjorde det efter 1. år på Gym.


    Så meget kan jeg nævne om emnet.


    Kunne du lokke din kæreste til at finde ud af det? Det haster ikke pt. men vil gerne der over.

  • Jeg ved godt at dette ikke er det du umiddelbart søger efter, men det viser lidt hvilke alternativer der kunne være.


    Personligt vil jeg også tro at de fleste får mest ud af det efter gymnasiet. Der er mange der tager det sidste år af highschool i USA, hvor de vist som regel bor hos en familie. Det er der ihvertfald en af mine holdkamerater på studiet der gjorde.


    Hvis du skulle være interesseret så kan jeg da prøve om jeg kan finde ud af mere.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Lyder fint - det er godt nok langtid siden. Men kan du give et navn så jeg kan finde det eller?



    Jepsen, kommer her.


    The Regency school of english.
    http://www.regencyschool.co.uk/

  • Quote

    Originally posted by HuleFanden


    Kunne du lokke din kæreste til at finde ud af det? Det haster ikke pt. men vil gerne der over.


    Hun mener det var via nogle veninder som også havde været i den familie.
    Men jeg kan da godt skrive til kærestens kusine, og spørge om lidt hvis det er..
    Bare fyr løs med lidt spørgsmål, og så sender jeg dem til hende.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Vent til efter gymnasietiden, eller senere endnu.. Jeg venter selv med udenlandsophold til 5. semester på videregående, da det derved kan blive integreret med uddannelsen...


    - Men siger ikke mit bud er den perfekte løsning, for er den langt fra hos alle.. - Siger derimod, bliv 18 eller derover, så du kan få et markant bedre arbejde.. Som ufaglært kan du selvfølgelig ikke få noget fedt job, men stadig markant forskel på sub18 og 18+..


    Quote

    Originally posted by Angelus
    Jeg regner med at tag til USA et år eller 2... vi har familie der over, og kan hurtig få arbejde, da vi selv har firma og kan bare "åbne" noget der over...


    Men usa er også en mulighed for dig jo ;) bare længer væk fra morog far ;)


    Outsource til USA? Interessant..