Hjælp! - Davinci Mysteriet

  • Hej. I må undskylde hvis denne post ligger i den forkerte kattegori.


    - Mit problem er at jeg imorgen, når skolen begynder, skal have læst Davinci Mysteriet og give et hurtigt resumé med slutning af bogen.
    Jeg har bare ikke liiiige fået læst bogen da jeg syntes de første 150 sider var pænt kedelige.
    Derfor ville det virkeligt være dejligt hvis en eller anden kunne give et kort resume MED slutning af Davinci Mysteriet.


    Da jeg håber på svar, vil jeg bede folk der IKKE har læst bogen endnu lade være med at scrolle ned :)


    På forhånd tak :9xo

  • Ville godt nok have været glad for den slags historier da jeg gik i folkeskolen.
    Ud over det er du vist rigeligt sent ude, havde du været ude et par timer senere unne jeg da godt have hjulpet, men nu vil jeg hoppe i seng og se om jeg kan sove..

  • Jeg prøver og til dem der ikke har læst eller set den Da Vinci skal nok ikke læse med her ;)


    Jacques Saunière, den 76-årige direktør for Louvre museet i Paris, bliver i starten skudt af en Opus Dei (mener han er en munk af en art). Jacques Saunière er oss medlem af en hemmeligedsfuld gudindedyrkelses sekt. Han bliver skudt, fordi han kender til en skjult sandhed om Jesus. Inden han dør af kuglen, ligger han sig i en symbolsk stilling af en art.
    Robert Langdon (Tom Hanks) bliver underettet af politiet om mordet og skal undersøge den afdøde direktørs mordsted. Langdon afslører for politiet at Jacques Saunière havde tidligere kontaktet ham for at lave en aftale, da han havde noget at fortælle ham. I virkeligheden er Langdon mistænkt for mordet og Jacques Saunière's barnebarn (kan ikke huske hendes navn) kommer ham til undsætning. De flygter fra myndighederne og opsøger en "grals-ekspert". Han fortæller og tror selv på, at den Hellige Gral er ikke et bæger, men derimod en person - en kvinde ved navn Maria Magdalene.
    Langdon og 'barnebarnet' havde inden de ankom til ham eksperten/proffesoren, hentet en (kan igen ikke huske navnet, men vi kalder den "kode-ting" ;)) kode-ting i en bank. Den kode-ting tilhørte Jacques Saunière. Den indeholder info om hvor den Hellige Grals befinden. Politiet ankommer til ekspertens bolig og Langdon, barnebarnet og eksperten flygter til London, da de mangler information til at knække koden. Eksperten forråder dem, og får Langdon til at knække koden. Langdon får afvæbnet eksperten. Politiet får fingre i eksperten, men Robert Langdon og barnebarnet fortsætter, og opsøger en kirke hvor Maria Magdalene efter sigende skulle ligge. Hun ligger der ikke. Men nogle mennesker ankommer og fortælle barnetbarnet at de er hendes familie. Det ender med at hun får at vide at hun måske er den sidste efterkommer af Jesu blod. Altså at Jesus havde en kone ved navn Maria Magdalene og de sammen havde et barn. Langdon finder ud af til aller sidst at Magdalene ligger under den store glaspyramide ved Louvre museet.


    Jeg prøvede ;)

  • Quote

    Originally posted by BukkeMand
    Jeg prøver og til dem der ikke har læst eller set den Da Vinci skal nok ikke læse med her ;)


    Jacques Saunière, den 76-årige direktør for Louvre museet i Paris, bliver i starten skudt af en Opus Dei (mener han er en munk af en art). Jacques Saunière er oss medlem af en hemmeligedsfuld gudindedyrkelses sekt. Han bliver skudt, fordi han kender til en skjult sandhed om Jesus. Inden han dør af kuglen, ligger han sig i en symbolsk stilling af en art.
    Robert Langdon (Tom Hanks) bliver underettet af politiet om mordet og skal undersøge den afdøde direktørs mordsted. Langdon afslører for politiet at Jacques Saunière havde tidligere kontaktet ham for at lave en aftale, da han havde noget at fortælle ham. I virkeligheden er Langdon mistænkt for mordet og Jacques Saunière's barnebarn (kan ikke huske hendes navn) kommer ham til undsætning. De flygter fra myndighederne og opsøger en "grals-ekspert". Han fortæller og tror selv på, at den Hellige Gral er ikke et bæger, men derimod en person - en kvinde ved navn Maria Magdalene.
    Langdon og 'barnebarnet' havde inden de ankom til ham eksperten/proffesoren, hentet en (kan igen ikke huske navnet, men vi kalder den "kode-ting" ;)) kode-ting i en bank. Den kode-ting tilhørte Jacques Saunière. Den indeholder info om hvor den Hellige Grals befinden. Politiet ankommer til ekspertens bolig og Langdon, barnebarnet og eksperten flygter til London, da de mangler information til at knække koden. Eksperten forråder dem, og får Langdon til at knække koden. Langdon får afvæbnet eksperten. Politiet får fingre i eksperten, men Robert Langdon og barnebarnet fortsætter, og opsøger en kirke hvor Maria Magdalene efter sigende skulle ligge. Hun ligger der ikke. Men nogle mennesker ankommer og fortælle barnetbarnet at de er hendes familie. Det ender med at hun får at vide at hun måske er den sidste efterkommer af Jesu blod. Altså at Jesus havde en kone ved navn Maria Magdalene og de sammen havde et barn. Langdon finder ud af til aller sidst at Magdalene ligger under den store glaspyramide ved Louvre museet.


    Jeg prøvede ;)


    Tusind, tusind, tusind mange gange tak! :9xo

  • Quote

    Originally posted by Macimuz
    Og hvad kan du så lære af det til næste gang ? ;)


    At man bare skal spørge på Tweak for der er vi så flinke :$


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • jaja, vi har vel alle skippet en bog-rapport eller to i vores tid.
    Vi skulle f.eks. både læse det forsømte forår og frk. smilla's fornemmelse for sne.
    Men man sprang jo bare dansk timerne over når de skulle gennemgåes.

  • Quote

    Originally posted by fhqwhgad
    jaja, vi har vel alle skippet en bog-rapport eller to i vores tid.
    Vi skulle f.eks. både læse det forsømte forår og frk. smilla's fornemmelse for sne.
    Men man sprang jo bare dansk timerne over når de skulle gennemgåes.


    Det er da ellers 2 udmærkede bøger. :)


    Det forsømte forår har jeg dog kun set på film, men den er da god nok. ;)

  • Quote

    Originally posted by Mikkel


    Det er da ellers 2 udmærkede bøger. :)


    Det forsømte forår har jeg dog kun set på film, men den er da god nok. ;)


    Haha, du må da være tosset.
    Det er to forfærdelige historier både på film og på bog (selvom jeg ikke har set/læst nogle af dem).
    Istedet brugte jeg en masse dansk timer nede i fun-world hvor vi spillede daytona USA.

  • Hehe, jeg kan huske den gang vi selv fik lov til at vælge en bog, som vi skulle lave bograpport af. Jeg valgte selvfølgelig en bog, som jeg vidste læreren ikke havde læst. Derefter opdigtede jeg hele bograpporten, og den gik lige igennem :crazyeyes:

  • Men syns ærlig talt ikke at der var NOGEN der skulle have hjulpet ham, af flere årsager:


    1: google "da vinci +dog anmeldelse" vil give dig noget rigtig godt.
    2: lav dine egne lektier, du bliver ikke klogere af ikke at lave dem.
    3: Kun dumme mennesker forstår ikke vigtigheden af lærdom fra man bliver født.


    Quote

    Originally posted by Yilar
    Hehe, jeg kan huske den gang vi selv fik lov til at vælge en bog, som vi skulle lave bograpport af. Jeg valgte selvfølgelig en bog, som jeg vidste læreren ikke havde læst. Derefter opdigtede jeg hele bograpporten, og den gik lige igennem :crazyeyes:


    Jeg har læst meget, så jeg gjorde det til eksamen ;) ... hehe...

  • Quote

    Originally posted by fhqwhgad
    jaja, vi har vel alle skippet en bog-rapport eller to i vores tid.
    Vi skulle f.eks. både læse det forsømte forår og frk. smilla's fornemmelse for sne.
    Men man sprang jo bare dansk timerne over når de skulle gennemgåes.


    Nope, afleveringer har jeg dog ikke skippet, men på Handelsskolen i sin tid fandt man hurtigt ud af til hvilke fag det var nødvendigt at læse :$

  • Hejsa.
    Jeg kan godt forstå at I mener det er for dårligt at jeg ikke har læst bogen, men helt ærligt... Jeg laver altid mine ting, og læser virkeligt mange bøger, men sommetider gider jeg bare ikke når bogen er så kedelig (efter min mening).
    Tak for hjælpen igen.


    Btw. Jeg ville ikke bruge Tweak.dk som lektie hjælp, men det er tilfældigvis det eneste sted jeg kender hvor man får hurtigt svar.


    Iøvrigt, så har jeg søgt på google, dog uden resultater da slutningen ikke bliver nævnt.