• Grafik kortet på min 1½ år gamle Pc, købt gennem Føniks Computer er røget uden synlig grund. Det har aldrig været taget ud og er blevet blæst fri for støv min. 4 gange.
    FC siger at det ikke er deres problem, hvilket jeg mener falder under 2 års reklamationsretten.
    Jeg har tænkt mig at køre en klagesag imod dem men ville lige høre andre, om de havde nogle erfaringer?

  • Self. er det deres problem, eneste lille problem jeg kan se der kunne være er, at der har eller er nok et klistermærke bagpå som ikke må brydes, har du gjordt det. ? Og står der noget om hvad der frafalder hvis det brydes. ?

  • Der sidder et klisermærke men det er ikke brudt.
    Det er kun dem der har rodet i den. En gang hvor brænderen stod af og så denne gang, hvor de selv har undersøgt, hvad der var galt med den. De konstaterede at det var grafikkortet. De kunne ikke sige hvorfor det ikke virkede:"men sådan noget sker".

  • problemet nu er bare at du skal bevise du ikke har gjort noget galt, men at det er en fejl der hele tiden har været på kortet.....allerede nu vil jeg dog sige at en sådan ligegyldighed er nok til jeg aldrig vil handle derinde...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Capecastle
    Der sidder et klisermærke men det er ikke brudt.
    Det er kun dem der har rodet i den. En gang hvor brænderen stod af og så denne gang, hvor de selv har undersøgt, hvad der var galt med den. De konstaterede at det var grafikkortet. De kunne ikke sige hvorfor det ikke virkede:"men sådan noget sker".


    Så er der ingen slinger i valsen, det skal de lave... Du kan jo ringe til dem og spørge om de kender de rettigheder en køber har med et køb og reklamations ret, hvis ikke, ja så be dem om at læse købeloven. ;)


    Du har din fulde ret til at klage over varen.

  • Quote

    Originally posted by Icemann


    Så er der ingen slinger i valsen, det skal de lave... Du kan jo ringe til dem og spørge om de kender de rettigheder en køber har med et køb og reklamations ret, hvis ikke, ja så be dem om at læse købeloven. ;)


    Du har din fulde ret til at klage over varen.


    Ja, det falder ganske rigtigt ind under reklamationsretten, men det er Capecastle der i dette tilfælde skal bevise at det ikke er ham der har ødelagt kortet.


    Af de 2 års reklamationsret skal butikken/producenten bevise at det er brugeren der har ødelagt produktet i de første 6 måneder og omvendt i de sidste 18 måneder.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Jeg har allerede kontaktet dem per E-mail vedr. om en klagesag skal køres på kortet eller computeren som helhed. Ringer også til dem på mandag og ligeledes til Føniks computer for at indgive en officiel klage.
    Ser ud til (udfra kunders bedømmelse af FC på denne hjemmeside) at, det ikke er første gang de omgås købeloven, som det passer dem.