Hvilken bank?

  • Hvilken bank skal man vælge?


    Lige nu har jeg Jyske bank, og de er da også ok med service osv.
    Men deres priser er altså ikke i top


    Jeg står og skal låne til et hus og vil selvfølgelig gerne have den bedste pris.


    Er der nogen der har gode erfaringer?

  • Det er svært bare lige at sige...


    Det smarteste ville være hvis du fik nogle tilbud fra bankerne. Nordea, Danske bank osv.


    Der kan sagtens pruttes lidt rundt omkring, og så vælger du bare den der passer dig...


    Lokal banker er somreglet de billigeste

    Toshiba Satellite Pro M70-233


    2 gHz Intel Pentium Centrion
    1024 DDR ram
    256 MB ATI Mobility Radeon 700X
    100 GB Toshiba Harddisk
    1 GB Intel Pro/wireless 2200BG
    ___________________________

  • Quote

    Originally posted by Zulu
    Prøv at kikke på SkandiaBank.
    Dem bruger jeg og det er jeg ganske godt tilfrdes med.


    http://www.skandiabank.dk


    Ja, har snakket med Skandiabanken, men de ville ikke lave en beregning.
    Der skulle man bare ansøge om lånet. Jo tak vil da gerne ansøge om lån på 100mio kr tak:-)


    Ja, tror dog også jeg skal have fat i en af de små banker. ( Bor i Århus)


    Eller måske en internetbank. Har også snakket med Basisbank

  • Som sagt før så få lavet nogle tilbud fra forskellige banker, bare sig til dem at hvis det er dem der kan give dig det bedste tilbud så kommer du igen om et par dage og opretter dig som kunde. Og når du så har fået tilbud alle steder fra kan du jo tænke over hvilken bnak der var venligst at snakke med, så går du derhen og siger "ved i hvad, banken i den anden ende af byen kunne gøre det for x,x% i rente, hvis i kan gøre det bedre så får i mig som kunde"...


    Banker kan SAGTENS presses, for som en bankrådgiver en gang sagde til en bekendt, efter han havde lavet dette lille stunt "så skulle man jo, som bank, være godt dum hvis man ikke ville tjene de penge".


    Banken har jo bedre af at tjene 2% på et lån til dig end slet ikke at tjene på dig ;)


    Så se du bare at komme i gang, det kan betale sig ;)



    Jeg har selv været igang med at se på hvem der billigst kan forsikre min bil, når jeg inden alt for længe (forhåbentlig) skal til at købe sådan en, og der har jeg allerede fundet en god pris på en forsikring, som jeg måske kan få presset endnu længere ned, med ovenstående metode ;)


  • Jo, men det jeg så skal vide er vel ÅOP?
    DVS jeg skal have den ÅOP på det samme lån og løbetid og så se ud fra det hvad der er billigst?

  • Quote

    Originally posted by Sukkerfar


    Jo, men det jeg så skal vide er vel ÅOP?
    DVS jeg skal have den ÅOP på det samme lån og løbetid og så se ud fra det hvad der er billigst?


    Ja det skal jo være et identisk lån fra alle banker du skal sammenligne, og så til sidst se hvad der er billigst ;)


  • Har haft Basisbank lige siden de startede og de er vist nok, sammen med Skandia og et par stykker til, de bedste bud. Har aldrig haft problemer med dem. De er som sagt en ren Internetbank og derfor er der ingen muligheder for, at forhandle e.lign.. Det er "pure facts" og så deres beregninger der tæller.
    Det er så deres måde, at drive forretning på. Tilgengæld så slipper man for en hel del gebyrer og en lavere rente. :9xo

  • Quote

    Originally posted by Try-this


    Ja det skal jo være et identisk lån fra alle banker du skal sammenligne, og så til sidst se hvad der er billigst ;)


    Ja, vil jo gerne være sikker på det her, da det jo er mange penge at "gamble" med


    Altså spørge hvad et 2mio kr 30 års lån koster i ÅOP?

  • Quote

    Originally posted by Bentzin


    Har haft Basisbank lige siden de startede og de er vist nok, sammen med Skandia og et par stykker til, de bedste bud. Har aldrig haft problemer med dem. De er som sagt en ren Internetbank og derfor er der ingen muligheder for, at forhandle e.lign.. Det er "pure facts" og så deres beregninger der tæller.
    Det er så deres måde, at drive forretning på. Tilgengæld så slipper man for en hel del gebyrer og en lavere rente. :9xo


    Ved du om der er noget gebyr for at hæve penge i pengeautomater i udlandet med visakort? Jeg har ikke kunnet finde noget om det på deres hjemmeside.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Originally posted by Sukkerfar


    Ingen gebyr i udlandet:-)


    https://www.basisbank.dk/produkter/priser/kort/


    Tak for det. Jeg kiggede i gebyroversigten, men der er nu gebyr i udlandet.


    Kontant hævning i pengeautomater i udlandet (Visa/Dankort)* 1% min. 30 kr.


    Det mest åndsvage er at de skriver 1%, men minimum 30 kr. Samtidig kan man kun hæve svarende til ca. 2000 kr i udenlandske automater, så ligemeget hvad vil man altid komme af med de 30 kr.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

    Rettet en gang, sidst af dna ().

  • Quote

    Originally posted by Sukkerfar


    Ja, vil jo gerne være sikker på det her, da det jo er mange penge at "gamble" med


    Altså spørge hvad et 2mio kr 30 års lån koster i ÅOP?


    Nemli, hvis du får svar på det så kan du sammenligne de forskellige tilbud ;)


  • Ah jeg kiggede på hvad det koster i forretninger. Der er det gratis.


    Godt man er kunde i banken der hvor jeg tager på ferie:-)

  • Quote

    Originally posted by Burger
    Har du tænkt dig at låne alle penge til huskøb i en bank?


    Nej nej da. Men banklånet er jo det dyreste


    Normalt er det jo:


    80% realkreditlån
    15%bank
    5% udbetaling


  • Det så bare sådan ud, fordi du snakkede om 2 millioner kr. i 30 år ;)


    Men som mange andre siger, så gælder det om at lave noget benarbejde først. Indhent tilbud fra så mange som muligt, og er der nogen du synes bedre om end andre, kan du evt. få dem ned i samme prisniveau som den billigste bank. Små lokalbanker er somregel billigere og mere risikovillige end f.eks. Nordea og Danske Bank.