Breaking News: "Israel send in troops"

  • Tja. Så skete det.
    CNN fører netop nu en udsendelse med bombningen af Libanon.


    Jeg mener ikke at emnet "Mellemøst-krisen" har været her på tweak.dk endnu. Derfor vil det være rart at vide hvordan i forholder Jer til Israels begrundelse for at angribe Libanon.


    Retfærdigt? Forkert? Nødvendigt?

    Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

  • Synes bare at det går ud over en masse civile...


    Hizbollah skulle udrydes.. og ikke fn-observatører og civile mennesker...



    De har et seriøst problem... enten kan de ikke ramme eller er der noget galt med deres raketter...


  • Grunden til at de rammer så mange civile er pga. Hizbollah stiller deres raketter inde midt i byen i de små gader - midt inde i civilbefolkningen..


    Isral har taget en taktik i brug, som går ud på at ringe til folk i området og advare dem, inden de springer det i luften...


    Krig er aldrig godt, og det hele burde stoppe og fred i verdenen... Men sådan er det jo desværre ikke!


  • Det tror jeg nu ikke på... Hizbollah stiller ikke deres raketter iblandt nogen fn-observatører.... Sådan som det så ud i medierne var det bygninger som var bombet... somsagt de kan ikke sigte korrekt...


    og deres taktik burde komme på forsiden af ekstrabladet... den r sQ til at grine af.

  • Jeg ved sku snart ikke. Hvis Sverige begyndte at fyre raketter ind i Danmark ville vi vel også angribe. Desværre ser det jo ud til at de Hizbollah fucks er nogle kujoner som ikke rigtig tør stå ved det de står for, og derfor mænger sig med civilbefolkningen, eller er jeg helt forkert på den her ? Tror aldrig der kommer ro dernede, det skulle lige være hvis Israel formåede at udrydde det hele, eller også at Israel selv blev udryddet, either ways extreme. Israelerne overgiver sig aldrig.

  • Quote

    Originally posted by GiZzZa


    Det tror jeg nu ikke på... Hizbollah stiller ikke deres raketter iblandt nogen fn-observatører.... Sådan som det så ud i medierne var det bygninger som var bombet... somsagt de kan ikke sigte korrekt...


    og deres taktik burde komme på forsiden af ekstrabladet... den r sQ til at grine af.


    Grine af? Ja, nu er krig absolut ingen sjov ting. Og at Israel gør ting for at forhindre civile i at dø synes jeg er storhjertet. Ikke at det gir' dem lov til at bombe noget som helst, men det er jo krig.

  • Jah. Israel er ikke guds bedste børn, men kan godt følge dem langt hen af vejen...


    Quote

    Originally posted by tAshDa


    Grine af? Ja, nu er krig absolut ingen sjov ting. Og at Israel gør ting for at forhindre civile i at dø synes jeg er storhjertet. Ikke at det gir' dem lov til at bombe noget som helst, men det er jo krig.


    Storhjertet at de prøver ikke at dræbe civile? :)) Tror nu ikke det er andet end terrorister der ikke gør det...

  • Jeg mener at Libanon burde have set problemt før Israel begyndte deres eget togt.
    Så mange mennesker havde ikke været blevet dræbt, hvis blot nogen havde standset Hizbollah noget før. At civile dør er selvfølgelig tragisk, faktisk meget, men det er uundgåeligt i krig.
    Hvis kampene havde været mellem Israel og Libanon havde det ikke været nær "så" voldsomt med civile, men Libanon er ikke i krig. Det er en selvstændig militærorganisationi Libanon, uheldigvis , der fører kampen mod Israel.


    Jeg mener dog at det er yderst barnligt af den libanesiske regering at gå ud og sige at de ikke vil forhandle våbenhvile, før Israel stopper deres bombetogter. Uden diskussion sker intet - dårligt træk fra Libanons side.
    Den bedste løsning er, hvilket er umuligt, at Libanon og Israel allierer sig for at udkæmpe Hizbollah sammen, sådan at der kæmpes på de Libanesiske præmisser.

    Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

  • Sådan set er det Hizbollah der er skyld i alle de problemer der i øjeblikket er. Selvfølgelig er civile tab altid katastrofale, men som andre har nævnt, er de desværre uundgåelige i krig..
    Det burde være Hizbollah, der blev stillet til ansvar for deres handlinger mod Israel, men også mod det libanesiske folk..
    I mine øjne er Hizbollah ikke andet end endnu en flok terrorister, som forsøgte at skabe opmærksomhed ommkring sig selv, og se nu hvad det har ført til.. En ny voldsom mellemøsten-konflikt...
    Det gør mig virkelig ondt at vi, som mennesker, ikke kan finde en anden måde at løse konflikter på, end at sprede død og kaos... En dag ender vi måske med at udrydde os selv..

  • En ting som er væsentlig i min bedømmelse af denne vanvittige krig er, at de der ekstreme muslimer har et hovedmål:
    Israel skal fjernes fra landkortet. Det fraviger de aldrig - og at de så bruger civile, som en slags skjul, skjold el. direkte mål, viser som sædvanlig, at de er nogle hjernedøde kujoner. Som er bedøvende ligeglade med alle andre end dem selv ! Deres syge og destruktive tro styrer deres vanvittige aktioner.
    Det samme sker jo også i Irak, Afghanistan, Kashmir, Indonesien, Bali o.lign. steder - hvor deres egne uskyldige medborgere dræbes dagligt i denne religions navn.

    Det ville være fint, hvis alle lande - også de muslimske - gjorde fælles front mod disse syge og freds-ødelæggende grupperinger, som jo ikke lægger skjul på, at de er ligeglade med, hvilken måde de får deres vilje i gennem på. (Nogle muslimer påstår jo, at Koranens budskab er fred ![Blocked Image: http://www.bentrp.dk/assets/images/33.gif])


    Men det kommer nok aldrig til at ske - da de muslimske lande jo ikke gør noget alvorligt for at stoppe dem.

    Her er Libanon jo et ret tydeligt eksempel. De har selv redt den seng, de nu sidder i. Og det skyldes, at de har tilladt Hizbollah - som jo er en terrororganisation - at deltage i det politiske styre, som en væbnet fraktion.
    Og det siger jo sig selv, at det aldrig kan ende godt, med psykopater ved roret !
    Rent historisk så har denne gruppe sit udspring i Syrien, der på et tidspunkt faktisk styrede Libanon. Det er også dem, der forsyner Hizbollah med våben.
    Så groft sagt - så burde der smides en Big Bertha over Syrien og derefter skulle alle andre lande bidrage med, at få udryddet alle de vanvittige grupperinger der findes rundt omkring - én efter én !
    Før tror jeg ikke på, at vi kan leve uden den frygt og ødelæggelse, som disse ekstremister bruger, for at få omvendt alle os fredelige "vantro".

  • Jeg er 19 år gammel...


    Jeg har i mit liv ikke oplevet en hel uge hvor Israel ikke har været i nyhederne... For at være ærlig er jeg ved at være godt træt af at høre om alle de grusomheder der sker der nede...

  • Er snart ligeglad med hvad der sker dernede, min personlige mening om siturationen i mellemøsten og deres religion er stadig den samme. De er en stor flok arrogante idioter.


    Er også imod vi sender hjælp til nogle af de lande i mellemøsten og vi skulle aldrig have været gået ind i Irak. Hvorfor hjælpe et folkefærd der har så meget mod os i vesten, og imod USA. Ved ikke hvor mange penge Danmark har givet til nødforsyninger og andet til de lande, og hvad gør de, brænder vores flag fordi vi lever frit. De kan bare ikke fatte vi ikke køre efter deres regler.


    Gider slet ikke skrive mere, ender bare med jeg smadre et eller andet på mit skrivebord :P

  • personligt mener jeg israel har grebet det helt forkert an....men sålænge usa ikke vender sig mod dem bliver de ikke straffet for det...palæstinenserne har været udsat for meget, men de er også nogle af de værste dernede...de ender nu med at få folkelig støtte rundt omkring fordi israel ikke behandler situationen rimeligt..at bombe et helt land inkl røde kors og FN er bestemt ikke iorden...at man bombede de få områder de måske vidste der var hizbollah militser i og derefter sluttede fred igen ville have været noget andet..

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    personligt mener jeg israel har grebet det helt forkert an....men sålænge usa ikke vender sig mod dem bliver de ikke straffet for det...palæstinenserne har været udsat for meget, men de er også nogle af de værste dernede...de ender nu med at få folkelig støtte rundt omkring fordi israel ikke behandler situationen rimeligt..at bombe et helt land inkl røde kors og FN er bestemt ikke iorden...at man bombede de få områder de måske vidste der var hizbollah militser i og derefter sluttede fred igen ville have været noget andet..


    Det med Røde kors og den halvmåne der, ja det er noget skidt de ikke kan arbejde under anstændige forhold...


    FN er så fandens sløve, de er ALT for langsomme, EU kunne have gjort noget, men personligt, så overfor palestinænserne er jeg blevet lidt... Well har du set filmen "Rules of Engagement" - Der er et quote "WASTE THE MOTHERFUCKRES", det kommer i aggression efter hans mates, soldater, bliver pløkket og en marine spørg om han er sikker...
    Efter deres handlinger i Muhammed krisen, så ligger sympatien hos de individer ikke helt så højt mere... Selvom jeg synes det var trist med udfaldet af præsident valget, ihvertilfælde mht. roen i området..

  • Jeg tror ikke det er muligt at udrydde Hizbollah - måske som organisation men ikke som filosofi; Zionisterne blev plantet i Israel af stormagterne efter anden verdenskrig og det er intet under, at det har været grobund til harme og følelser af uretfærdighed og had.


    Jeg syntes Israel fører krig op amerikansk maner (de er jo selvfølgelig også støttet af amerikanske jødiske dollars), som USA har gjort det snart over hele kloden og det er vist bevist at den taktik ikke virker - Korea, Vietnam, Afrika, Afghanistan, Irak osv. Så jeg håber at Israel skifter taktik og går den diplomatiske vej, mod en integration af Israel og Palæstina.


    Hizbollah og andre organisationer der benytter terror, støtter jeg ikke, men jeg har en forståelse for deres frustration og jeg mener at det er Israel der har overskuddet og derfor burde det være dem der går forest mod en diplomatisk løsning.


    Men jeg tror ikke på en fredelig løsning i min levetid i mellemøsten...

    (\__/)Intel C2D E6320/Scythe Ninja Gigabyte 965P-DS3
    (='.'=)2x1024 Mb Corsair PC6400 GeForce 8800 320mb
    (")_(")Antec Super Lanboy 160+250Gb SATA
    Corsair 520HX Samsung SyncMaster 206bw

  • Jeg kan sagtens følge Israel. Nu har de i 6 år været udsat for raket angreb og lign. fra hizbollah. Hizbollah's eksistens grundlag er at udrydde Israel. Jeg kan sagtens forstå at de nu endelig har fået nok.
    Det er selvfølgelig lidt uheldigt at civile og FN bygninger bliver ramt, men man må regne med lidt "collataral damage" i krig. Alt krig burde ungåes men jeg tror vi er længe over det punkt her.


    Så syntes jeg også det er langt ude at kalde det en krise. Det har varet i 4 uger nu, for mig er det sgu en krig, ikke en krise.


    Det virker også lidt primitivt at smide flyers ud over de områder man vil bombe, for at opfordre civile til at komme væk, men det er da mere primitivt at nogle af dem så bliver, fordi "Hizbollah beskytter dem". Et eller andet sted må de beregnes med som fjenden hvis de lader hizbollah skyde raketter fra deres skoler, og så bagefter bliver der, når de ved israel kommer.


    Jeg er fuldt ud enig med Bentzin på dette område. Libanon kunne have ungået det her hvis de for 6 år siden overholdt deres del af aftalen. Israel gjorde hvad de fik besked på, trak sig ud af libanon, men hizbollah har angrebet israel lige siden. Jeg håber ikke USA lader FN stoppe Israel før de har fået hizbollah helt ud.


  • :9xo

  • Israel vinder absolut intet ved at angribe Libanon på den måde de gør. De mister omdømme i resten af verden når det går ud over civile, og så er det ligegyldigt om Hisbollah har opstille rraketter på toppen af en børnehave.


    Der er to parter der kan stoppe denne konflikt, Syrien er den ene da det er den der styrer Hisbollah, men dem har Israelerne og Amerikanerne ikke villet snakke med. Den anden part er Amerikanerne, Israel ville aldrig indvadere et land i den region, uden at de har fået grønt lys fra den anden side af atlanten.


    Jeg mener at Israel burde gå vejen gennem FN's sikkerhedsrås og få FN til at skride til handling overfor Hisbollah og/eller Syrien. Så længe de ikke gør det, vil krigen fortsætte da USA har vetoret i sikkerhedsrådet, men det kan jo også være at det er netop det de er interesserede i.


    -


    Hvis man skal være lidt kynisk, kan man jo sige at det kunne være sundt med en rask lille krig i hele mellemøsten, så oliepriserne kommer op i et niveau hvor selv amerikanerne forstår at det altså er værd at få Israel til at ofre deres bosættelser osv. for at få et kompromis der kan føre til varig fred. For indtil videre har USA brugt deres vetoret til at opretholde Israels ret til at "forsvare" sig selv.

  • Konflikten er ikke særlig kompliceret hvis man gider at læse om den og forstå.
    Om det er ekstreme muslimer eller ekstreme zionister, det kan man selv finde ud af ved at læse historien.


    Men en ting er sikkert,
    Retfærdigt, det kunne det have været, men når der dør så mange civile, og når Libanons infrastruktur bliver total smadret, så er der ingen retfærdighed i det, det er heller ikke nødvendigt at bombe et folk tilbage til stenalderen for at få ram på en terrorgruppe.


    Israelsk militær kan sagtens finde den præcise bil som en eller anden milits person kører rundt i, og dernæst tilintetgøre den, men de ved ikke at der befinder sig mange uskyldige folk (eller FN folk) i de bygninger de smadrer? hmmm....


    Civilie drab og ødelæggelse af "civil infrastruktur", det kan intet retfærdigøre.


    Det er jo ikke Libanon som har angrebet nogen, det er jo en konflikt mellem Israel og Hizbollah.


    Terrorister følger ingen regler og har ingen etik eller moral.


    Hverken statsterroristerne eller de almendelige terrorister, men de er dygtige til propaganda.


    Om det er israelere eller libanesere gøre ingen forskel, men at se folk retfærdiggøre drab på civile, that makes me sick!

  • Quote

    Originally posted by shahid_2dk
    Det er jo ikke Libanon som har angrebet nogen, det er jo en konflikt mellem Israel og Hizbollah.


    Jo det er netop Libanon. Hizbollah er det største politiske parti i Libanon, og Libanon's leder har ligefrem sagt at han støtter Hizbollah fuldt ud i denne sag.


    Så jeg vil da sige at det er Libanon der er et problem. De støtter Hizbollah og giver dem "logi".


    Infrastrukturen er altid det første man angriber, så jeg har svært ved at se hvorfor det er forkert. Det er jo den eneste måde at prøve at begrænse hvad der kommer ind af støtte, fra nabo-landene, til Hizbollah.


    Israel har endda ladet alle der ville ud af landet, komme ud uden problemer.
    At de bomber en FN bygning er uheldigt men det kan jo have et uheld.


    Du kan jo ikke undgå civili tab når du starter sådan en aktion, og selvom Israels metoder måske har været lidt primitive, syntes jeg da at de har givet civile muligheden for at komme væk.
    Jeg tror sgu ikke amerikanerne smed flyers ned over dele af Irak inden de sendte bomberne afsted.
    Det virker primitivt at smide de her advarsels-flyers men det er måske den eneste måde man kan komme i kontakt med folk i de områder.
    De civile der er blevet dræbt i bombede skoler osv, har fået at vide at der ville blive bombet der, og har valgt at blive, da de støtter Hizbollah.
    Syntes du ikke det er lidt et tilfælde at de bygninger der bliver bombet altid indeholder primært kvinder og børn?
    Det er da klart overlagt af libaneserne. Så får de lidt martyrer og de har et stærkt propaganda våben.


    Det er en meget svær situation når Hizbollah går ind og udnytter deres egen befolkning på den måde som de nu gør.


    Skyder raketter ind i Israel fra skoler og børnehaver kan vist ikke have andre grunde end at man forventer at bruge børnene til forsvar.