Brækket kraveben, andre crazy skader?

  • Undskyld, men LOL :D


    Jeg har aldrig selv brækket noget, men jeg reddede mig en skulderskade i sommers, ved at lege Belgisk Bankebøf med nogle af vores unger til FDF... der var en af de store der lige fik fældet mig så jeg landede med hele min vægt + hans ned direkte på min skulder.. Kunne overhovedet ikke bruge den arm i 1½ dag, og hvis jeg løfter noget tungt, eller hvis jeg lige laver en forkert bevægelse med den, så gør det så fucking ondt at I slet ikke fatter det. :S

  • Haha hvor en dum skade.
    Brækkede albuen i 5 stykker i et mindre trafikuheld engang. Altså inde i selve albue-ledet. Tog jævn lang tid at få genoptrænet og for pokker hvor er den følsom nu.
    2 skinner og 8 skruer sidder derinde, så snart vejret skifter bliver den øm. Nederen.
    Hårdt fysisk arbejde kan den heller ikke rigtig tåle, men det er jo godt nok. :)


    Derudover har jeg selvfølgelig brækket 3 fingre i 3 forskellige situationer der alle var startet med en masse alkohol.

  • Jeg er den type der liiiiige skal prøve engang til og det ender sgu altid med at det går galt, men efterhånden kender jeg da mine grænser :))


    Har sprunget mit korsbånd under opvarmning til kampsport, flækkede engang mit øjenlåg fordi min makker stak sin tommelfingernegl i hovedet på mig til træning, han kunne ikke finde ud af at knytte hånden ordentligt så hans tommel strittede når han slog- damn det gjorde nas at blive syet der. tjaa ellers bare en masse forstuvninger, blå øjne og bøjede ribben + at jeg engang brækkede begge knopper på højre ankel fordi jeg blev kørt ned mens jeg på knallert kørte forbi en sidevej.


    Men jeg lever da endnu og alt er vel :9xo

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • Kørte pisse fuld på scooter efter pizza, i et sving glemmer at jeg skal dreje der, og hamrer bremserne i... BANG, og jeg ligger der... nå, op med mig igen, og ned til pizzaria, for at finde ud af at de har lukket...


    æv


    Kører så hjem, og da jeg står i døren er dte ligesom som om at alt farve forsvinder fra deres ansigter.


    Min hjelm er mega ridset, det vælter ud med blod fra mit knæ, jeg har blod på skoen fordi at min ene fod bløder af 2 store grimme sår (læs, min sko kom ik til skade), jeg bløder fra brystet og fra hoften.


    Jeg følte mig godt nok os som en hjemvendt krigshelt.


    Men fuck det, vi drikker videre og lader det hele tørre før vi tørrer det værste blod af, og vi går så i seng.


    Næste morgen er jeg så næsten paralyseret, min skulder er mega varm, og det ser ud som om jeg har 2 på samme side pga den store bule der er kommet. Og min arm er helt følelsesløs, samt jeg har problemer med at trække vejret fordi at mine ribben trykker brystet :S


    Nåh, imens er min hofte blevet så øm at jeg heller ikke kan gå, så det hele er noget lort.


    Og ja, det er 6 mdr siden nu, og jeg vågner tit op og halter for vildt, fordi at min hofte gør kanon ondt, og det samme med armen.



    Og måske en lille morale?


    Jeg kører ikke påvirket på scooter mere, og jeg vil fraråde alle at gøre det, jeg smadrede led i hoften og i skulderen, som gør at jeg hver eneste dag lever i store smerter.


    Det er simpelthen for dumt, og ja, det gik sq godt med at køre stiv for mig de første 200 gange, men det gik grueligt galt, og det kan ikke repareres.



    Shit happens!

  • Synes ofte det går galt, når folk lige skal prøve noget vovet.


    Er selv af den rimelige forsigtige type, så vover mig egentlig aldrig ud i noget overdrevet vildt. Har endnu ikke brækket noget. De værste ting forholder sig vel til en tur på asfalten fra cyklen eller at falde på trappen og skade ens skulder lidt :ph34r:

  • Brækkede for to år siden både højre og venstre arm under en fodboldkamp. Det er stadig en gåde for mig, hvordan det kunne ske ...


    Og her i mandags fik jeg næsten revet min skulder af led, da jeg landede forkert efter en glidende tackling...

  • Quote

    Originally posted by Macimuz
    Synes ofte det går galt, når folk lige skal prøve noget vovet.


    Er selv af den rimelige forsigtige type, så vover mig egentlig aldrig ud i noget overdrevet vildt. Har endnu ikke brækket noget. De værste ting forholder sig vel til en tur på asfalten fra cyklen eller at falde på trappen og skade ens skulder lidt :ph34r:


    Hehe samme her... ;)


    Jeg er da kommet let til skade en sjælden gang i mellem, men jeg har aldrig haft forstuvet eller brækket noget som helst, og det er jeg nu kun glad for. :)

  • var engang på skiferie i sverige med nogen venner.. skulle så på et tidspunkt løbe om kap på ski, ned af en ret stejl bakke med en af mine venner, og jeg havde selvfølgelig ikke set at der var islag ca. 30m nede af bakken.. og til jer som ikke har stået på ski før, skal det lige siges at man ikkke har nogen kontrol overhovedet når man løber over is.. så mine ski gik på kryds over hinanden hvilket resulterede i en fuld salto ud over bakken. bageefter havde jeg kraftige hoftesmerter, og svært ved at få vejret.. det tog 10min før jeg kunne rejse mig igen.
    Det er efterhånden 2½ år siden, men får stadig smerter i hoften hvis jeg kommer ud i en speciel kropsstilling ;)

  • Quote

    Originally posted by ScratchY
    var engang på skiferie i sverige med nogen venner.. skulle så på et tidspunkt løbe om kap på ski, ned af en ret stejl bakke med en af mine venner, og jeg havde selvfølgelig ikke set at der var islag ca. 30m nede af bakken.. og til jer som ikke har stået på ski før, skal det lige siges at man ikkke har nogen kontrol overhovedet når man løber over is.. så mine ski gik på kryds over hinanden hvilket resulterede i en fuld salto ud over bakken. bageefter havde jeg kraftige hoftesmerter, og svært ved at få vejret.. det tog 10min før jeg kunne rejse mig igen.
    Det er efterhånden 2½ år siden, men får stadig smerter i hoften hvis jeg kommer ud i en speciel kropsstilling ;)


    Av, var på skiferie første gang sidste år, sindsyg fedt, selvom jeg havde en del stunts, kom jeg ikke til skade! :clap:

  • Jeg har prøvet lidt af hvert, tror jeg opsøger grænserne lidt for tit (eller oss er jeg bare uheldig og bilder mig selv noget smart ind :crazyeyes:)


    Jeg har prøvet; at falde 7m ned fra et egetræ, falde 1½m ned fra et ukrendt træ og banke hovedet ned i hus-kantstenen, vælte på cykel ned af fortovet og blive kørt ned af en Toyota osv., og har aldrig brækket noget :)
    Jeg minder vel meget om Bruce Willis i Unbreakable :crazyeyes:

  • Brækkede engang armen ved et fald fra en enkelt meter og en forkert landing.. Det gør pænt nas :P

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • "banke hovedet ned i hus-kantstenen" <- er slev fladet bagover på rulleskøjter (en gut kørte ind i mig) og faldet med hovedet på en kantsten - tog dog aldrig på skadestuen selvom det blødte lidt... har stpr erfaring med at slå hul i hovedet - mener det er sket 4-5 gange i mine unge dage - en af gangene inklusiv en massiv hjernerystelse (kunne ikke stå op på benene i en uges tid)... har dog aldrig brækket noget

  • Jeg har engang revet et ledbånd over i knæet ved at stå på ski...


    Det var sidste år i Østrig, jeg stod på sådan nogle snowblades og problemet med dem er at de ikke flyver af hvis det er såen man falder.
    Så jeg havde lige taget et flyvehop i forlængelse af en sort løjpe da jeg kørte ind i en snedrive der lå midt på løjpen.
    Jeg væltede ned af bakken og så kunne jeg høre en lyd som kom fra knæet (lyden blev faktisk bredt i kroppen op til ørene 8o ), ligesom man river et stykke papir over, og så gjorde det ellers bare mega nas i knæet...


    Jeg skulle gå med gips i 1½ måned :boxed:


  • Kender det godt, altså brækket kraveben.. har brækket begge mine.. Og hvem tror i der gjorde det? Min bror selvfølgelig :)


    Første gang var vi over ved naboen og spille fodbold ( var 8-10 år den gang ) vi spillede lidt, og så havde jeg bolden, var på vej op mod målet
    så kommer min storebror ( som er 4 år ældre) og laver en ond tackling, og jeg lander lige på skuldren.. KNÆK sagde det, og jeg kunne ikke bevæge min overkrop.. HOLD kæft det gjorde nullernaller!!


    Anden gang var jeg ca. 12, mig og mine brødre + min ældste storebrors kæreste alene hjemme.. Min bror og kæreste sidder inde på værelset og hygger, mig og den samme bror sidder inde og ser tv..


    Skal lige siges at da det her skete, var der 1 uge til vi skulle til USA i 17 dage..


    Nå, men jeg beslutter så at hoppe på ham ( broder kærlighed ) for at slåse lidt, det ender så med at han kaster mig så hårdt han kunne til den ene side og jeg lander sørme igen på min skulder, og knæk sagde det..
    Jeg lå så og græd lidt og min største storebror kommer ind.. skælder min anden bror ud, og han forlader huset. Min ældste bror prøver så at rejse, men kan ikke pga. smerten.. og så kommer den bedste forklaring af alle..
    Så siger kæresten " Det er da bare et lille slag" HALLO! jeg kunne ikke bevæge mig eller noget! så vi tager ind til hospitalet og får sådan en støttekrave ting på..
    Så det var brgrænset hvad jeg kunne prøve i disney lang og de steder i USA.. :)


    EDIT: Og så elsker jeg knive.. Har 2 store ar fra hvor jeg har skåret mig, på den samme hånd, + en lille en på min finger.

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

    Rettet en gang, sidst af AbeTis ().



  • Ok, hvor lang tid tog det for det at hele?