Commodore 64

  • Øj, jeg bliver helt nostalgisk...


    Sag lige og fik en lille griner over at jeg kunne huske spil som THE LAST NINJA og BOULDER DASH... *G* :))


    Skræmmende nok, så har jeg nok brugt mere tid på BOULDER BASH dengang end jeg har brugt på nyere spil nu om dage... Med få undtagelser naturligvis. :))


    [Blocked Image: http://www.hardwaretidende.dk/…ikelimages/23082003-2.jpg]


    http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/03/08/23/3919131

  • Damn - kan godt huske Last Ninja ;) Det var sg* et fedt spil dengang.


    Der var en der smed et link forleden aften til de gamle afsnit af troldspejlet. Så et afsnit fra 89 hvor han anmelder Batman (til amiga 500). Han sagde at det var den bedste grafik til dato og hold k*** hvor så det ud ;)


    Dejlige minder :)


    Her er linket lige igen => Troldspejlet nostalgi

  • [quote]Originally posted by GrillRotten
    Øj, jeg bliver helt nostalgisk...


    Sag lige og fik en lille griner over at jeg kunne huske spil som THE LAST NINJA og BOULDER BASH... *G* :))


    Skræmmende nok, så har jeg nok brugt mere tid på BOULDER BASH dengang end jeg har brugt på nyere spil nu om dage... Med få undtagelser naturligvis. :))


    Yep! boulder dash og international karate..det vækker sq minder :)
    Et af de spil jeg osse spillede rigtig meget var 1942 elite(det der fly spil) det var fedt -dengang- :)
    Der var også et bilspil der var ret fedt...hva´pokker er det nu det hedder...man kunne hoppe over andre biler, og hvis man landede på dem smadrede man dem.. burning rubber?

  • Quote

    Originally posted by Aerial
    Jeg var jo personligt meget til International Karate 3+ ;)


    kan sq ikke huske int. 3.... :))

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten
    Hmm... Gad vide om jeg ikke skulle prøve at køre BOULDER DASH bare for nostalgiens skyld. Det gør jeg jo med WOLF3D en gang imellem. :))


    er det ikke noget med at man kan få et prg, så man kan køre de gamle 64-spil?

  • Quote

    Originally posted by kioskbaskeren


    er det ikke noget med at man kan få et prg, så man kan køre de gamle 64-spil?


    Joh da. Du tror vel ikke at jeg stadig har min gamle Commodore liggende vel ?... :)) ... Godt nok har jeg gemt et par gamle ting så som et gammelt 486´er bundkort og nogle gamle CPU´ere, men der er jo en grænse. :))

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten


    Joh da. Du tror vel ikke at jeg stadig har min gamle Commodore liggende vel ?... :)) ... Godt nok har jeg gemt et par gamle ting så som et gammelt 486´er bundkort og nogle gamle CPU´ere, men der er jo en grænse. :))

    var ellers sikker på du havde en gammel 64ér stående.. ;)

  • Quote

    Originally posted by kioskbaskeren
    var ellers sikker på du havde en gammel 64ér stående.. ;)


    Baah!... Dog ikke. :))


    Jeg har stadig min gamle PII-450 kørende og det er vist nostalgi nok. Den er mere holdbart end noget man finder på markedet i dag, så den får lov til at køre videre. Den kan jo altid bruges. :))

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten


    Baah!... Dog ikke. :))


    Jeg har stadig min gamle PII-450 kørende og det er vist nostalgi nok. Den er mere holdbart end noget man finder på markedet i dag, så den får lov til at køre videre. Den kan jo altid bruges. :))

    pokkers! så er det ikke dig der vil sælge en 64ér..ville ellers godt gi´en flad femmer for den... 8)

  • Quote

    Originally posted by Getalife
    Jeg har stadig min C64 med dobbelt båndstation og turbokort.
    Har faktisk også en A600 og min første PC.. en 386 DX40 (og co-processor) med 4 MB ram

    dobbelt båndstation! det lyder fandeme saftigt!

  • Quote

    Originally posted by kioskbaskeren
    pokkers! så er det ikke dig der vil sælge en 64ér..ville ellers godt gi´en flad femmer for den... 8)


    Hvis du nu rent faktisk ville have en C64´er uden fejl osv, så skulle du have fat en hel del længere ned i pungen. ;)

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten


    Hvis du nu rent faktisk ville have en C64´er uden fejl osv, så skulle du have fat en hel del længere ned i pungen. ;)

    ja..med dobbelt båndstation kunne den sikkert indbringe en lækker tyver :))