50kg slik i snit

  • Der er vel heller ikk rigtigt noget galt i at man spiser slik? :) Det hører vel altsammen med til en højere levestandard, at man ikke spiser af nød mere, men af lyst


    At man ikke tager på af slikket kommer både an på slikket, ens stofskifte, hvor meget man laver i dagligdagen og specielt hva man laver lige efter man har ædt slikket, specielt hvis det er sukkerholdigt slik


    Ud over det, så er det som sædvanlig eb der får blæst artiklen op... 136 gram om dagen, for de værste slikædere er altså ikke særligt voldsomt...


    Det siges netop i artiklen at gennemsnittet ligger på 43 gram om dagen (16 kg på et år)... det svarer til lidt over en pose om ugen

  • Quote

    Originally posted by Shooqer


    efter 5uger i fryseren tror jeg de er lidt hårde at tykke :T


    hehe ja tror jeg gerne :P


    har tit købt en pose chips også og først åbnet den et par dage senere.. :P

  • Siden jeg er begyndt at bo alene, har jeg hverken købt slik, chips, snacks, eller fedtede nødder. :))


    Og jeg har heller ikke tænkt mig at købe det, det er for dyrt og jeg har ikke brug for det. :))

  • Jeg spiser selv meget slik, vil nærmere sige slik narkoman, jeg bliver helt vildt urolig hvis jeg ikke får slik, spiser slik hver dag og 2-5 dåsesodavand, men jeg er også begyndt at tage en slapper med det, det er bare så svært i ferien :))



    Men ja det ikke sundt, og hold fast der er mange på 12-16 år der spiser slik 24/7.


    Min farmor og far spiser også meget slik, så tror jeg har det efter dem, men jeg ved jo godt det ikke er sundt, så det de skriver i EB med at børnene som får meget slik tager det med når de bliver voksne og så får deres børn de samme problemer, det tror jeg nu næppe, jeg er da selv klog nok til at vide det er forkert, der er forskel på fede menekser som ikke tænker på andet end computer og slik og ikke har dårlig samvittighed over det, og så dem der har fx. mig selv.

  • Tror lige i skal læse nyheden fra EB igen for vi spiser ikke 50 kg slik i snit om året ;)


    Citat fra EB:


    Vi spiser op til 50 kilo slik om året
    Hver eneste dansker fra spæd til olding høvler i gennemsnit 16,2 kilo slik ned om året. Det viser tal fra statsregnskabets chokolade- og slikafgifter.

  • Quote

    Originally posted by Martin
    Tror lige i skal læse nyheden fra EB igen for vi spiser ikke 50 kg slik i snit om året ;)


    Citat fra EB:


    Vi spiser op til 50 kilo slik om året
    Hver eneste dansker fra spæd til olding høvler i gennemsnit 16,2 kilo slik ned om året. Det viser tal fra statsregnskabets chokolade- og slikafgifter.


    Som jeg også skriver længere oppe, så er det den sædvanlige måde for eb at blæse artiklerne op, så de lyder interessante...


    Nøglen til en god artikel er en lang, uklar overskrift, med store tal :))

  • Quote

    Originally posted by KarGa
    Som jeg også skriver længere oppe, så er det den sædvanlige måde for eb at blæse artiklerne op, så de lyder interessante...


    Nøglen til en god artikel er en lang, uklar overskrift, med store tal :))


    Det er jo ikke EB.dk's skyld, at der er nogen der har problemer med at læse en overskrift.


    I dette tilfælde er den klar nok, men så længe nogen kun læser det de vil læse, så er det jo nemt nok at skyde skylden på andre ;)

  • Quote

    Originally posted by Burger


    Det er jo ikke EB.dk's skyld, at der er nogen der har problemer med at læse en overskrift.


    I dette tilfælde er den klar nok, men så længe nogen kun læser det de vil læse, så er det jo nemt nok at skyde skylden på andre ;)


    Ved ikk helt hvor du vil hen med den post, men jeg har skam ingen problemer med at læse overskriften


    Men eb lever af store fancy overskrifter og afslørende forsider, der sælger når folk falder over dem på vej gennem kassen når de handler


    Selv hvis man er skarp oveni hovedet, så er der mange der blir fanget af de forsider eb laver, når de står og fylder varer på båndet

  • Quote

    Originally posted by Burger


    Det er jo ikke EB.dk's skyld, at der er nogen der har problemer med at læse en overskrift.


    I dette tilfælde er den klar nok, men så længe nogen kun læser det de vil læse, så er det jo nemt nok at skyde skylden på andre ;)


    Det er jo også nemmere, at gi' EB eller hvad det nu er for en Avis skylden - i stedet for at se det store problem, som det faltisk er for en pæn del mennesker, efterhånden. Og på den måde også indvirker på resten af samfundet.
    Usund levevis er et problem, som ikke bare ka' tolkes fra ens egen omkreds. Men et betydeligt problem, som kan vokse sig endnu større, hvis der ikke bl'r gjort noget ved det.
    Et tydeligt eksempel er den store stigning af børn og unge der får Diabetes 2 - det skyldes så at sige - kun forkert levemåde/for meget sukker.
    Og det er vist lige meget hvordan det står i ekstrabladet. For det er nemlig et faktum.

  • Tjah, jeg spiser sku nok ikke 50kg, det lyder altså af overkill, dog når jeg har en slikpose forsvinder den i løbet af 2minutter. Derfor plejer jeg ikke at købe så meget slik, det er sku en kort fornøjelse hehe.

  • Tja jeg prøver at lade vær' med at spise alle former for slik i en månede for at se om jeg kan :D det er svært. er på anden dag og har vidst lidt tabt. men vil ikke købe slik eller cola :)

    Apple Macbook Pro 13" | Intel Core 2 Duo 2.4Ghz | Nvidia GeForce 320M | 4GB RAM | 250GB SATA @ 5400 rpm | AVI ADM 9,1 | 1 TB Ekstern | Logitech MX518 | Steelpad S&S

  • Quote

    Originally posted by Mikkel
    Siden jeg er begyndt at bo alene, har jeg hverken købt slik, chips, snacks, eller fedtede nødder. :))


    Og jeg har heller ikke tænkt mig at købe det, det er for dyrt og jeg har ikke brug for det. :))


    Ahh, med andre ord: Du er en nærrigrøv.


    Her hjemme hjælper mine to tøser med til at holde gennemsnittet oppe. Hjælper også selv.