Genoptaget sag efter 43år

  • Mon de kan bestemme sig til om drabet er foregået for 43 år siden, eller i 1943 - det er alligevel en væsentlig forskel.


    Det er ikke første gang de har forsøgt at få ham udleveret, og med den alder Søren Kam efterhånden har, kan man snakke om det er rimeligt at blive ved. Han er nok næppe farlig for sine omgivelser, og han vil alligevel ikke kunne overleve en evt. fængselsstraf for drab, så måske det danske politi skulle vælge at bruge deres ressourcer på områder hvor der er mere brug for dem.

  • Quote

    Mon de kan bestemme sig til om drabet er foregået for 43 år siden, eller i 1943 - det er alligevel en væsentlig forskel.


    Sad jeg også lige og tænkte på :crazyeyes:
    _____________________________________


    Jeg syntes også det er latterligt at genoptage sådan en sag, og så når manden er så gammel er der da ingen grund til at blive ved, hvis han bliver 85 år eller noget i den stil, er der ingen grund til at smide ham i fængsel, og hvis nu han bliver ældre er der hellere ingen grund til det, da han jo næppe er farlig for han's omgivelser, det vil jeg i hvert fald ikke tro.


    Så drop det dog, dansk politi kan være for meget :T
    ___________________________________________-


    Quote


    Så har Tyskland givet de danske myndigheder lov til at hente ham hjem. http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article209755.ece


    Jeg synes, at det er fint. Det ville da være for dårligt, ikke at give manden den straf, han fortjener. Ikke?


    Jo da kan vel godt ske, men syntes det er for sent at gøre noget ved.

  • Quote

    "Den 84-årige tyske statsborger Søren Kam kræves udleveret for et drab begået i 1943 på redaktør."


    Quote

    "Han er sigtet for at have dræbt en redaktør i Lundtofte for 43 år siden."


    Ekstra Bladet i en nøddeskal simpelthen .... :roller:

  • Et eller andet sted så var tiden jo en anden, det var under krigen og der skete mange ting den gang som folk er sluppet ustraffet fra.
    Men vælger man at behandle denne sag som en regulær mordsag, synes jeg man bliver nødt til at give den mand den straf enhver anden morder ville få. skal det måske være "lovligt" at slå andre mennesker ihjæl hvis man kan undgå politiet i en hvis årrække ?

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • Quote

    Originally posted by Fruitloop
    Et eller andet sted så var tiden jo en anden, det var under krigen og der skete mange ting den gang som folk er sluppet ustraffet fra.
    Men vælger man at behandle denne sag som en regulær mordsag, synes jeg man bliver nødt til at give den mand den straf enhver anden morder ville få. skal det måske være "lovligt" at slå andre mennesker ihjæl hvis man kan undgå politiet i en hvis årrække ?


    Præcis... Skulle Josef Mengele også gå ustraffet hen, hvis man havde haft chancen for at straffe ham...?

  • Quote

    Originally posted by Burger
    Mon de kan bestemme sig til om drabet er foregået for 43 år siden, eller i 1943 - det er alligevel en væsentlig forskel.


    Det er ikke første gang de har forsøgt at få ham udleveret, og med den alder Søren Kam efterhånden har, kan man snakke om det er rimeligt at blive ved. Han er nok næppe farlig for sine omgivelser, og han vil alligevel ikke kunne overleve en evt. fængselsstraf for drab, så måske det danske politi skulle vælge at bruge deres ressourcer på områder hvor der er mere brug for dem.


    Det må man sige ja til, det en om'er!

  • Quote

    Originally posted by Burger
    Mon de kan bestemme sig til om drabet er foregået for 43 år siden, eller i 1943 - det er alligevel en væsentlig forskel.


    Det er ikke første gang de har forsøgt at få ham udleveret, og med den alder Søren Kam efterhånden har, kan man snakke om det er rimeligt at blive ved. Han er nok næppe farlig for sine omgivelser, og han vil alligevel ikke kunne overleve en evt. fængselsstraf for drab, så måske det danske politi skulle vælge at bruge deres ressourcer på områder hvor der er mere brug for dem.


    Det kan der jo sådan set være noget om, men jeg synes nu stadig der er noget moralsk i det. Sagen SKAL køre. Han har forrådt sine landsmænd, og han skal have en straf, så der kan ske retfærdighed, ligemeget om det skete i 1943...