28-årig fængslet for pulverbreve

  • Tjah han er jo psykisk syg. Hørte om det i radioen i dag.
    Eftersom det lignede et tidligere tilfælde han var dømt for kørte de derud, og spurgte ham "er den gal igen?"
    Hvortil han svarer ja. Så skal han jo behandles. Han har hørt stemmer i 14 dage, og de sidste par dage har de sagt til ham at han skal skade nogen eller noget. Han valgte så at sende flormelis fordi han mente at skrækken var skade nok til at trilfredsstille stemmerne..

  • Quote

    Originally posted by Slacker
    Tjah han er jo psykisk syg. Hørte om det i radioen i dag.
    Eftersom det lignede et tidligere tilfælde han var dømt for kørte de derud, og spurgte ham "er den gal igen?"
    Hvortil han svarer ja. Så skal han jo behandles. Han har hørt stemmer i 14 dage, og de sidste par dage har de sagt til ham at han skal skade nogen eller noget. Han valgte så at sende flormelis fordi han mente at skrækken var skade nok til at trilfredsstille stemmerne..


    Well.. Sådan en mand der er skizofren må jo få noget mdeicin som han så ikke tager.


    Når han har lavet et lignende nummer før, så er det 100% sikkert at han får medicin for sin sygdom.


    At han så ikke tager sin medicin som han skal, resultere jo så i sådan noget som dette.

  • Jah der er ikke så meget meget at sige til det, når han er psykisk syg. Sådan er det vel bare. Han skal bare have noget behandling. Desuden skulle alle psykisk syge tvangsbehandles, men det er så en anden historie.


    Dem jeg for alvor bliver s***ns harm over er dem som ringer og giver tomme bombetrusler - altså dem som ikke er syge...det er satme ringe. Men de får jo så som oftest også en pæn straf for det. Heldigvis. Og forresten har jeg også noget imod dem, som ringer med bombetrusler som ikke er tomme :)


  • Lige nøjagtig derfor skal alle psykisk syge tvangsbehandles og medicineres. De skal møde hver dag eller hvordan det nu skal laves, og så skal de have en pille...

  • Quote

    Originally posted by Butcher


    Lige nøjagtig derfor skal alle psykisk syge tvangsbehandles og medicineres. De skal møde hver dag eller hvordan det nu skal laves, og så skal de have en pille...


    Tvangsbehandling støtter jeg også 100% op for!


    Men tror nu medicin i et glas vand ville være mere sikkert, for du kan sq ikk tømme et glas vand i hovedet uden at sluge det, hvor imod man kan gemme en pille under tungen osv..

  • Quote

    Originally posted by Slacker


    Det var jo ikke ham, men STEMMERNE ;) :))


    Ja det var stemmerne?


    Min fætter er skizofren og fordi han røg hash på et tidspunkt - hvilket han ikke gjorde ret meget før det gik galt - Han høre stemmer...Han kom så på den lukkede og blev senere lukket ud igen


    Så begyndte han at høre stemmer der sagde han sku gøre folk fortræd hvorefter han så fik valget imellem at komme i fængsel eller tilbage på den lukkede/behandling


    Han kom på den lukkede men er nu ude igen og har det fint indtil videre.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • "ambulant mentalundersøgelse," <- hvad betyder det egentligt?


    anyway jeg synes han burde pålægges at betale for alt tabt arbejdstid + andre omkostninger i forbindelse med evakuering - sindslidende eller ej... jeg mener - han har jo været velovervejet nok til at fylde uplver i en kuvert og sende den - har man været dum nok til at lave noget så åndssvagt må man betale...

  • Quote

    Originally posted by xenon
    "ambulant mentalundersøgelse," <- hvad betyder det egentligt?


    anyway jeg synes han burde pålægges at betale for alt tabt arbejdstid + andre omkostninger i forbindelse med evakuering - sindslidende eller ej... jeg mener - han har jo været velovervejet nok til at fylde uplver i en kuvert og sende den - har man været dum nok til at lave noget så åndssvagt må man betale...


    Altså det betyder bare, at han skal mentalundersøges. Ambulant er måske bare fordi det skal være på et hospital eller noget...?

  • Jeg er 100% enig i at psykisk syge burde underlægges tvangsbehandling. Man ser flere og flere tilfælde af psykisk syge, der foretager sig sindsyge ting fordi de ikke tager deres medicin.


    Vi husker vel alle ham den psykisk syge der stak en englænder ned med 17 knivstik og praktisk talt skar hans hoved af inde i København?


    På tide, der er nogen der sætte dette på dagsordenen!

  • Inden man farer frem med en masse krav om tvang og straf skulle man måske lige gøre noget
    ved det som har været problemet i de sidste ti år mindst:
    Psykisk syge bliver udskrevet fra de psykiatriske afdelinger før de er blevet færdigbehandlet.
    Grunden er at man vil spare og sengepladser er dyre.
    Istedet for indlæggelser havde de kloge politikere så planlagt at patienterne skulle behandles ambulant.
    (uden for hospitalerne, eller ihvertfald uden at blive indlagt).
    De begyndte så med at nedlægge sengepladserne, men "glemte" at bruge de nødvendige ressourcer
    på at opgradere den ambulante behandling.


    Resultatet er at mange psykisk syge går rundt i samfundet uden nogen til at støtte dem og f.eks. sørge
    for at de tager deres medicin m.v.
    Dem læser vi så om i avisen når de begår noget kriminelt, og så bliver folk sure på de psykisk syge og forlanger bål og brand.


  • Det sku' synd. Men det heller ikke, alt for smart at ryge det. Nogle mennesker kan bare ikke holde til det. De får psykoser af det, og bliver underlige...

  • Jeg har selv noget i stil med, og det hedder tvangstanker, og har selv NLD (Non-verbal Learning), og har det skam fint, jeg foretager mig nøjagtigt det samme som andre børn, har bare meget svært ved at koncentrere mig så jeg lære dårliger og skal være i en klasse med mindre børn.
    Og mine tanker går hellere ikke ud på at skade nogle, jeg skal bare gøre nogle bestemte ting ellers sker der noget med min familie eller mig selv og det kan jeg godt sige jer er frygteligt, det er utroligt hårdt, og i de perioder jeg har det meget er det ikke til at foretage sig noget ikke en gang computeren kan jeg sidde ved, mit hjerte hopper osv.
    Men jeg får ikke medicen da jeg godt kan styre det i de fleste situationer.
    Så at være psykisk syg er noget af det værste der findes og det er der ingen tvil om.
    ____________________________


    Jeg syntes det fygteligt med de breve, men syntes nu det er mest synd for den psykiske, men man bliver self forskrækket når man modtager sådan et brev, og de kemiske sygedomme er jo noget af det værste.

  • Jeg synes ikke han skulle ind på den lukkede, men til gengæld få en person der kommer og ser han tager sin medicin.

    Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
    CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
    Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
    Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB

  • Synes det er synd for ham - At høre stemmer og sådan, og han ville jo ikke skade nogen hvilket var derfor han sendte flormelis.. Om han så tager sin medicin eller ej, det er en anden ting..

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2