2 år og mdr for trafikdrab

  • http://ekstrabladet.dk/112/article216413.ece


    Ja som overskriften siger 2 år og 3 mdr fængsel for uagtsom manddrab.


    IMO i underkanten men reglerne om fortsæt giver nok ikke mulighed for mere. Men for "rigtigt" drab(mener det er §237) er rammen 5 år til livstid. Jeg mener derfor straffen bør være 5 år. Hvad synes i ??

    MSI K9N sli platinum
    AMD 3800+ x2
    Apack Zerotherm BTF95 cpu køler
    WD Caviar SE16 320 gb
    2*1 kingston value pc5300
    Asus EAH 3650 HDMI
    Samsung SH-S203B dvd brænder
    Toshiba HD DVD drev
    Acer 17" AL1714MS,8ms
    Logitech z 3e

  • Det er ALT for lidt. Det danske retsystem er til grin, 2 år er ingenting i forhold til hvad der har kostet offrets familie, slet ikke at tale om moren til barnet/mandes kone...


    Efter min mening, burde den mand få frataget sin kørekort, uden mulighed for at få det tilbage, også minimum 6-7 år i fængsel.

  • Det jo fuldstændig til grin, helt enig med dig (DXC)
    Som sagt burde han få fra taget køre kortet resten af livet, og så skal han ind og sidde 10 år, det er i hvert fald min mening, man skal tænke på det er et andets liv man ødelægger, så burde man enlig give sit eget til fordel for den dræbte.

  • Jeg syntes faktisk det er en meget rimelig straf.


    Selvfølgelig er det dybt uansvarligt at have kørt så hurtigt på en vej der ikke har mulighederne for det. MEN, han gør det jo ikke med overlæg, han prøvede jo ikke at dræbe dem.
    2 års fængsel er jeg temmelig sikker på han ikke glemmer, og for fremtiden kører han garanteret med en hastighed som en gammel dame. Dvs, de 2 år lærer han af sin fejl!
    Fængslet er vel opbygget for at forbedre personer så de ikke laver den samme "fejl" igen.


    Selvfølgelig dybt tragisk for familien det gik ud over, men der er jo ikke noget der kan bringe dem tilbage

    Phenom II X2-555BE -> X4-955BE @ 3.8Ghz - Asus M4A79XTD - 2x2GB Kingston PC1600 - Radeon 5770


    OGame lagger ikke længere.... wohoo

  • Quote

    Originally posted by Martin_R
    Jeg syntes faktisk det er en meget rimelig straf.


    Selvfølgelig er det dybt uansvarligt at have kørt så hurtigt på en vej der ikke har mulighederne for det. MEN, han gør det jo ikke med overlæg, han prøvede jo ikke at dræbe dem.
    2 års fængsel er jeg temmelig sikker på han ikke glemmer, og for fremtiden kører han garanteret med en hastighed som en gammel dame. Dvs, de 2 år lærer han af sin fejl!
    Fængslet er vel opbygget for at forbedre personer så de ikke laver den samme "fejl" igen.


    Selvfølgelig dybt tragisk for familien det gik ud over, men der er jo ikke noget der kan bringe dem tilbage


    Er helt enig her.


    Det virker som om nogle af jer mener at antallet af år i fængsel skal kompensere for et tabt liv. Det handler mere om at personen skal 'komme til fornuft', mens han sidder derinde.

    zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

    dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
    geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
    leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
    chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

    http://www.kidsmythology.com

  • Quote

    Originally posted by Martin_R
    Jeg syntes faktisk det er en meget rimelig straf.


    Selvfølgelig er det dybt uansvarligt at have kørt så hurtigt på en vej der ikke har mulighederne for det. MEN, han gør det jo ikke med overlæg, han prøvede jo ikke at dræbe dem.
    2 års fængsel er jeg temmelig sikker på han ikke glemmer, og for fremtiden kører han garanteret med en hastighed som en gammel dame. Dvs, de 2 år lærer han af sin fejl!
    Fængslet er vel opbygget for at forbedre personer så de ikke laver den samme "fejl" igen.


    Selvfølgelig dybt tragisk for familien det gik ud over, men der er jo ikke noget der kan bringe dem tilbage


    Næh måske prøvede han ikke at dræbe dem men det er jo ikke hans første "fejl".
    Han havde lige generhvervet kørekortet efter en spritdom. Derfor mener jeg også straffen er for mild

    MSI K9N sli platinum
    AMD 3800+ x2
    Apack Zerotherm BTF95 cpu køler
    WD Caviar SE16 320 gb
    2*1 kingston value pc5300
    Asus EAH 3650 HDMI
    Samsung SH-S203B dvd brænder
    Toshiba HD DVD drev
    Acer 17" AL1714MS,8ms
    Logitech z 3e

  • Synes også den er fin nok...


    Kender ikke sagen helt, men han har nok ikke tænkt "nu skal de fandeme slagtes", såfremt hans hensigt har været at likvidere dem, så bør han få mere, men der er nok tale om en ulykke, og i såfald, stadig utilgiveligt, men hvem hjælper det at have ham buret inde i 5 år+, manden er højst sandsynligt pisse ulykkelig og vil aldrig gentage sin utilgivelige gerning.. - IMO havde 1 år og en konsekvent fratagelse af kørekort på livstid været passende, og hvis han blev taget i at køre bil igen, 1 års tænkepause i brummen..

  • Martin_R
    MvK
    The old guy
    M.Beier


    I kan da ikke mene seriøst at den straf er nok for at slå et barn og far ihjel.
    Uanset hvad gutten har tænkt, da han kom blæsende ud af vejen, kan han kun have været klar over at det kunne gå galt. Har han ødelagt en hel families liv, har været frataget sit kørekort før og været uden respekt for andres ve og vel. Desuden skal han ikke sidde 2 år 3 måneder i fængsel, han slipper ud efter at 2/3 af straffen er udstået, altså efter 19 måneder.
    Det er da seriøst for lidt for at tage andre menneskers liv.
    Hvad med familiens retsfølelse?, den bliver da krænket. For ikke at snakke om mange andres.

  • Jo Dirtbag, det mener jeg skam ganske seriøst.


    Han har ganske sikkert fået tænkt sig om efter de 2år(19 måneder eller hvor meget han nu kommer til at sidde)
    Han har ikke gjort det forsætligt. Havde han stået med en slagterkniv og hugget dem ihjel, så havde jeg nok haft et andet syn på sagen.


    Men hvad vil du have personen skal gøre for familien at de ikke bliver krænket og de får deres retsfølelse? Skal han gasses? Skal han have livstid? Dvs. ikke nok med at 2 personer får deres liv ødelagt(+ familiens pårørende) så skal han også have sit liv ødelagt?


    It was a mistake, deal with it, get over it, and live your lives, there aint anything you can do about it. Det lyder måske hårdt og kynisk, men hvad skal man ellers gøre?

    Phenom II X2-555BE -> X4-955BE @ 3.8Ghz - Asus M4A79XTD - 2x2GB Kingston PC1600 - Radeon 5770


    OGame lagger ikke længere.... wohoo

  • Gad dog ikke lige læse nyheden, men mener vel egentlig også, at straffen er for lille.


    Hvor meget mon han lære af de knap 2 år straffen i sidste ender bliver? Omend burde han i hvertfald ikke have lov til at få kørekort igen (ever).


    Hvis man tror man kan ræse rundt, hvor man løster i det tempo man løster, så må man da også kunne tage konsekvensen. Muligvis har han ikke gået efter at dræbe disse 2 uheldige ofre, men han kørte for stærkt et sted han ikke måtte. Det er næsten ligesom at sige: "Jamen, han var jo fuld".

  • det er jo rigtigt nok...det er jo det der er meningen..samt at holde farlige folk væk fra samfundet.....men enig i at han aldrig nogensidne skal have lov til at få chancen for at tage noget som helst kørekort.....han må nøjes med en puch maxi...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Falsk


    Det der mener du ikke seriøst?


    Det er da en af de klogeste ting sagt i denne tråd.
    Først syntes jeg egentlig også det var billigt sluppet men, Martin_R har jo fuldstændig ret. Han har ikke gjort det med vilje, det var et uheld.
    Og fænglset er altså ikke bare for at straffe folk. Det er også for at omvende dem så de ikke render ud og laver lort igen.

  • Jeg er enig med dem der syntes staffen er fair. Den højeste strafferamme er for de 'rigtige' forbrydere, altså dem der gør det mere end 1 gang... Uheld er nu engang uheld.

  • Quote

    Originally posted by Martin_R
    Jo Dirtbag, det mener jeg skam ganske seriøst.


    Han har ganske sikkert fået tænkt sig om efter de 2år(19 måneder eller hvor meget han nu kommer til at sidde)
    Han har ikke gjort det forsætligt. Havde han stået med en slagterkniv og hugget dem ihjel, så havde jeg nok haft et andet syn på sagen.


    Han har sat sig ind i en bil, trykket på speederen og kørt som en sindsyg på en landevej han kender. Det er bestemt forsætligt.
    At han slår 2 mennesker ihjel var bare et uheld, bad luck for dem der døde.Hmmm
    Vi er alle opvokset med at der følger af vores opførsel, men at slå ihjel på den måde, det giver kun et klap over fingerne.
    Fængsler er ikke laver for at lære kriminelle at opføre sig ordentligt, de er til for at straffe, at fortalle dem at de har lavet noget lort der ikke accepteres af samfundet, de er til for at påminde os om at der er konsekvenser af vores handlinger og vi riseíkere at havne der, hvis vi bryder loven. At sa samfundet siden hen har besluttet sig for at reformere fangerne, tja vi ved alle at det næsten er omsonst.
    Ideen er god nok, men jeg tror vi alle kan være enige om at der findes mennesker der burde forblive bag tremmer for altid.
    Tag et dansk fængsel, det er næsten blevet til hoteller med roomservice, uddannelse, arbejde, tv, hyggeligt samvær, udgang, psykolog hjælp og andre goder. Faktisk ting der er mange danskere i frihed der ikke har mulighed for at få.




    Quote

    Originally posted by Martin_R
    Men hvad vil du have personen skal gøre for familien at de ikke bliver krænket og de får deres retsfølelse? Skal han gasses? Skal han have livstid? Dvs. ikke nok med at 2 personer får deres liv ødelagt(+ familiens pårørende) så skal han også have sit liv ødelagt?


    Måske ikke gasses, men straffes hårt. Når man slår ihjel må man tage konsekvensen af sine handlinger. Ja hvorfor ikke ødelægge hans liv, hvorfor skulle han slippe, han gav jo ikke sine ofre en chance.


    Quote

    Originally posted by Martin_R
    It was a mistake, deal with it, get over it, and live your lives, there aint anything you can do about it. Det lyder måske hårdt og kynisk, men hvad skal man ellers gøre?


    Det pisser mig sq af når du siger sådan, jeg er sikker på at hvis din familie blev slået ihejl under samme omstændigheder, så ville du nok ikke sige sådan, og du ville nok flippe totalt ud, hvis det var den besked du fik af dine nærmeste venner.


  • Jeg har da bestemt ikke sagt den straf er høj nok

    MSI K9N sli platinum
    AMD 3800+ x2
    Apack Zerotherm BTF95 cpu køler
    WD Caviar SE16 320 gb
    2*1 kingston value pc5300
    Asus EAH 3650 HDMI
    Samsung SH-S203B dvd brænder
    Toshiba HD DVD drev
    Acer 17" AL1714MS,8ms
    Logitech z 3e

  • Quote

    Originally posted by M.Beier
    Synes også den er fin nok...


    Kender ikke sagen helt, men han har nok ikke tænkt "nu skal de fandeme slagtes", såfremt hans hensigt har været at likvidere dem, så bør han få mere, men der er nok tale om en ulykke, og i såfald, stadig utilgiveligt, men hvem hjælper det at have ham buret inde i 5 år+, manden er højst sandsynligt pisse ulykkelig og vil aldrig gentage sin utilgivelige gerning.. - IMO havde 1 år og en konsekvent fratagelse af kørekort på livstid været passende, og hvis han blev taget i at køre bil igen, 1 års tænkepause i brummen..


    Hvis det bare var en almindelig sag, hvor de var blevet kørt ned, så er jeg enig. Men ham Nick der har sagt ting som "Det var hans egen skyld, han kunne bare lade være med at være døv" f.eks....det er fandme sygt, og han fortjener 5 år. Mindst.