Internetudbydere i aalborg?

  • HEF ( Himmerlands Elforsyning ) er i øjeblikket igang med at etablere fibernet i Himmerland, som de så udbyder til fx CyberCity, danskbredbånd osv. Men hvor langt oppe på listen Aalborg er tør jeg ikke sige. Jeg ved bare, at det ikke endnu har lydt til at de er højt oppe. Det faktum at de små pillik byer og "huller" omkring mig i en radius af 20km, er ved at få fiber, tyder på at de prioriterer landzonen først.

  • Nu kalder du stofa pålidelig ville jeg nu ikke gøre svingende hastighed pga. delt linie og hvis du spiller online er det praktisk talt ubrugeligt indtil efter 00.00

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Står ikke nogen steder og du har også din bånbrede men det hele kører som en stor linie så hvis der gennerelt er tryk på så for du choke loss og spikes i ping. Taler af bitter erfaring :(

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Originally posted by _WHAT_
    Står ikke nogen steder og du har også din bånbrede men det hele kører som en stor linie så hvis der gennerelt er tryk på så for du choke loss og spikes i ping. Taler af bitter erfaring :(


    fesent, men det må jeg nøjedes med til at starte med da det er det billigste - der skulle efter sigende meget hurtigt komme fiber til området... altså Q1 2007 sååå... :P

  • Hvad end du gør, så bestil ikke bredbånd hos telia stofa. Jeg har selv en 1024/256, og det eneste tidspunkt jeg kan spille på er enten tidligt om morgenen eller langt ud på natten. Det er så ustabilt, at forbindelsen nogle gange hopper mellem de 500-700 kb/s, og det kan virkelig mærkes i online spil. X(

      i5 2500k @ 4.4GHz w/ Antec Kühler 620

      GIGABYTE GA-Z68AP-D3

      Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz

      XFX Radeon HD 5850 BE

      Corsair TX650 V2

      Creative SB Audigy SE

  • :O Stavefejl, mener selvfølgelig 500-700 kbit

      i5 2500k @ 4.4GHz w/ Antec Kühler 620

      GIGABYTE GA-Z68AP-D3

      Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz

      XFX Radeon HD 5850 BE

      Corsair TX650 V2

      Creative SB Audigy SE

  • Quote

    Originally posted by Nice2u
    :O Stavefejl, mener selvfølgelig 500-700 kbit


    Jeg har bestilt stofa - og håber på det bedste, men kan ikke lide at man skal vente 3 uger på sit lort, hos tdc kan man ringe og bestilel og så have 3 dage efter - prut finale.


    Det tegner bare ikke ret godt det her. :(

  • jeg synes du skulle afbestille det og få oprettet et cybercity abbonnement istedet..de plejer at vide hvad de laver...og det gør stofa generelt ikke....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    jeg synes du skulle afbestille det og få oprettet et cybercity abbonnement istedet..de plejer at vide hvad de laver...og det gør stofa generelt ikke....


    hmm... så er begge bestilt, så må vi se hvem der kan levere først ;) ...

  • Quote

    Originally posted by FlexQ
    Jeg har bestilt stofa - og håber på det bedste, men kan ikke lide at man skal vente 3 uger på sit lort, hos tdc kan man ringe og bestilel og så have 3 dage efter - prut finale.


    Det tegner bare ikke ret godt det her. :(


    Ting kan også blive for billige.


    Men hvis du absolut vil have Stofa, skal du da få lov til det, men jeg vil følge alle de andre, og foreslå et andet selskab. Om det er TDC eller CC kan egentlig være ligemeget, de har begge væsentlig bedre styr på både produkt og kundeservice end Stofa nogensinde får.

  • Quote

    Originally posted by _WHAT_
    Nu kalder du stofa pålidelig ville jeg nu ikke gøre svingende hastighed pga. delt linie og hvis du spiller online er det praktisk talt ubrugeligt indtil efter 00.00


    Er jeg så let ikke enig i, har altid haft stofa, og spiller meget online, og har faktisk aldrig haft problemer.. Uanset hvad tid på dagen det er

    Mobo: Gigabyte P35-DS3 - CPU: Intel Core 2 duo E-6600@ 3.4ghz
    RAM: 2x2 GB Crucial BallistiX Tracer dual 800 Mhz
    GPU: Inno3D NVidia GeForce 8800GT 512 MB GDDR3 - Core: 702 Mhz - Memory: 1053
    HD: Maxtor fluid 7200 rpm 80GB, Seagate Barracude 160 GB 7200 rpm, Samsung 250 GB 7200 rpm. -
    Køling: CPU: Vandkølet - GPU: Standardkøler

  • du er en af de få.....vi er rigtig mange der har prævet at have stofa...og 90% har oplevet at det er noget nær umuligt at spille fps online med....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Kender rigtig rigtig mange som har bandet over deres forbindelser. Faktisk også nogen som har ført deres sag så godt så de har fået lov at opsige efter et par måneder istedet for at blive de 6 man binder sig til.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Jeg var faktisk engang ved at rive mit hår af hovedet fordi jeg blev så sur over at jeg ikke kunne spille CS:Source online :crazyeyes:

      i5 2500k @ 4.4GHz w/ Antec Kühler 620

      GIGABYTE GA-Z68AP-D3

      Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz

      XFX Radeon HD 5850 BE

      Corsair TX650 V2

      Creative SB Audigy SE

  • Når jeg får det der bekræftelses brev med posten fra stofa, så skriver jeg bare at jeg ikke er interesseret i det alligevel :) ...


    Men for faen - det kan da ikke passe at der ikke er lagt fiber ud, der bor da SÅ mangemennesker i det område :S


  • Flyt på et kollegie med forskningsnet. Så ruller det ;)

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    du er en af de få.....vi er rigtig mange der har prævet at have stofa...og 90% har oplevet at det er noget nær umuligt at spille fps online med....


    Okay troede ikke stofa var så ustabilt, mit kører i hvert fald som det skal.. Har haft stofa i ca. 3 år uden probs..
    Nogle gange hvor det har været nede, grundet tekniske ting, men aldrig oplevet at jeg ikke ku spille online fps spil, overhovedet..

    Mobo: Gigabyte P35-DS3 - CPU: Intel Core 2 duo E-6600@ 3.4ghz
    RAM: 2x2 GB Crucial BallistiX Tracer dual 800 Mhz
    GPU: Inno3D NVidia GeForce 8800GT 512 MB GDDR3 - Core: 702 Mhz - Memory: 1053
    HD: Maxtor fluid 7200 rpm 80GB, Seagate Barracude 160 GB 7200 rpm, Samsung 250 GB 7200 rpm. -
    Køling: CPU: Vandkølet - GPU: Standardkøler