Unge med stoffer kan miste kørekortet

  • http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article215502.ece


    "En festlig aften i Århus med hash eller hårde stoffer kan koste unge weekendbrugere dyrt. Hvis politiet opdager ulovlige stoffer, risikerer de at miste kørekortet, skriver Århus Stiftstidende. "

    Hvad synes i om dette tiltag?


    Et eller andet sted er det vel fair at der skal være en straf. Men for mig svare det til at konfiskere min pc hvis jeg køre over for rødt.

  • Quote

    Originally posted by HuleFanden
    http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article215502.ece


    "En festlig aften i Århus med hash eller hårde stoffer kan koste unge weekendbrugere dyrt. Hvis politiet opdager ulovlige stoffer, risikerer de at miste kørekortet, skriver Århus Stiftstidende. "

    Hvad synes i om dette tiltag?


    Et eller andet sted er det vel fair at der skal være en straf. Men for mig svare det til at konfiskere min pc hvis jeg køre over for rødt.


    Okay, den sammenligning der giver jo ingen mening. Selvfølgelig skal man da miste kortet, hvis man har taget nogen form for euforiserende stoffer, og sætter sig bag rattet på et hvilket som helt motoriseret køretøj, ja en cykel også for den sags skyld. Forstår ikke hvorfor det ikke er sådan i dagens danmark endnu. Længere er den ikke.

  • Netop, befinder de sig i en bil påvirket af stoffer, så er det helt i orden kørekortet ryger. Det vil det jo også gøre hvis de bliver stoppet i en brandert. Man er nødt til at lære, at der er konsekvenser hvis man bryder loven, og kan man ikke det, ja så har man et problem.


    Tænk på hvad der ville ske hvis de rammer nogen i deres dødskørsel*?



    *) Ja, jeg vælger at kalde det dødskørsel fordi de i den grad leger med liv, ligemeget hvor meget de påstår de har styr på det, så vil stoffer, og naturligvis alkohol, påvirke køreevnerne i en negativ retning.

  • Jeg så noget om det i nyheder for lang tid siden.


    Man vil netop fratage deres kørekort, selvom de ikke befinder i eller i nærheden af en bil. F.eks. på et diskotek.
    Det virkede også dengang ret vulgært. Hvad så hvis man intet kørekort har? går man så fri?

  • "Robert Hansen kunne miste kørekortet, hvis han blev taget i Århus med stoffer på sig. (Foto: Toke Hage)"


    Jeg er enig hvis de er i en bil, men det er jo ikke faktum - det er bare hvis de er på stoffer på et diskotek?

  • Quote

    Originally posted by Carlsen
    Jeg så noget om det i nyheder for lang tid siden.


    Man vil netop fratage deres kørekort, selvom de ikke befinder i eller i nærheden af en bil. F.eks. på et diskotek.
    Det virkede også dengang ret vulgært. Hvad så hvis man intet kørekort har? går man så fri?


    Hvis det ikke er mens de kører de er påvirket, så ser jeg ingen grund til at tage kørekortet. Ja, stoffer er ulovligt, men der ødelægger de da i det mindste kun dem selv.

  • Tror helt sikkert det vil have en positiv virkning og bringe stof misbruget ned. At det virker lidt dumt er så noget helt andet men tror det vil virke :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Det er jo et tiltag der er startet i Ribe politikreds som et forsøg. Åbenbart er det blevet godkendt til man kan gøre det i resten af landet også. Jeg er ikke klar over om det har været prøvet ved retten. Jeg kan dog se nogle problemer med lovligheden i det. Man bliver jo straffet for noget man ikke har gjort. Hvad nu hvis en indbrudstyv der havde sommerhuse som speciale blev taget ?? Skal han både dømmes for indbrud og have frataget kørekortet så han ikke kan køre på "arbejde" ?? Og have mulighed for at køre dagens "produktion" hjem ? LOL

    MSI K9N sli platinum
    AMD 3800+ x2
    Apack Zerotherm BTF95 cpu køler
    WD Caviar SE16 320 gb
    2*1 kingston value pc5300
    Asus EAH 3650 HDMI
    Samsung SH-S203B dvd brænder
    Toshiba HD DVD drev
    Acer 17" AL1714MS,8ms
    Logitech z 3e

  • kan heller ikke se logikken, medmindre det er for at få has på alle afhængiges kørekort...og hvad bliver så det næste...folk der ryger på offentlige steder ? folk der snakker i mobiltelefon?

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Når de sidder bag rettet påvirket, så er det kun mere end fair.


    Det kan gøre mig gal i knolden, når folk ikke kan køre ordentlig. Så skal folk lige ryge en smøg, snakke i telefon eller styre bilen med knæene. Det skal man bare ikke !!

  • Quote

    Originally posted by Macimuz
    Når de sidder bag rettet påvirket, så er det kun mere end fair.


    Det kan gøre mig gal i knolden, når folk ikke kan køre ordentlig. Så skal folk lige ryge en smøg, snakke i telefon eller styre bilen med knæene. Det skal man bare ikke !!


    helt enig, men at de bare går rundt på gaden og så får det taget...den holder ikke....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Fik mit taget da jeg blev indlagt pga stoffer sidste år, synes det er helt okay.


    Skal op til en ny køreprøve når politiet har tid ! X(

    Now I want you to take a step back... and literally f*ck your own face! - Les Grossman, Trophic Thunder

  • Kunne godt tænke mig en pålidlig kilde...


    I tilfælde af det er det som de hævder, giver det ingen mening..
    I tilfælde det er billister der bliver stoppet og er påvirkede af stoffer, så bør de miste kortet, men sker det ikke iforvejen?


    Iøvrigt ikke alle som har kørekort, selvom størstedelen har..