Nyt Lovforslag.... NEJ TAK

  • Jeg har det sådan at det er udmærket.
    Med en bøde på 5000 kr. er der færre folk villige til at larme mere end højst nødvendigt.


    Lign. burde at laves så også bilisterne ikke har mulighed for at støje mere end de 80 db.


    Det eneste folk burde være sure over er jo at det kun gælder for mc'er...

  • Quote

    Originally posted by shahid_2dk
    Jeg har det sådan at det er udmærket.
    Med en bøde på 5000 kr. er der færre folk villige til at larme mere end højst nødvendigt.


    Lign. burde at laves så også bilisterne ikke har mulighed for at støje mere end de 80 db.


    Det eneste folk burde være sure over er jo at det kun gælder for mc'er...


    5000 kroner? det er da fuldstændig i overkanten..
    som der står skrevet "bøden er pt. på 500 kr" - det er da fair.


    Synes det er en alt for dyr bøde. Ja, der skal være en bøde (som der er i forvejen), men 5000 kroner er for meget!

  • Quote

    Originally posted by tAshDa


    5000 kroner? det er da fuldstændig i overkanten..
    som der står skrevet "bøden er pt. på 500 kr" - det er da fair.


    Synes det er en alt for dyr bøde. Ja, der skal være en bøde (som der er i forvejen), men 5000 kroner er for meget!


    ikke hvis man vil bekæmpe det, det får jo også folk til at tænke sig om en ekstra gang. 500 kr. det kan man sagtens overkomme og dermed betyder bøden ikke så meget, men 5000 kr. det ikke noget man kan overkomme hvergang.

  • Quote

    Originally posted by shahid_2dk
    Jeg har det sådan at det er udmærket.
    Med en bøde på 5000 kr. er der færre folk villige til at larme mere end højst nødvendigt.


    Lign. burde at laves så også bilisterne ikke har mulighed for at støje mere end de 80 db.


    Det eneste folk burde være sure over er jo at det kun gælder for mc'er...


    helt enig - hvad er der galt med en bøde for at larme unødvendigt meget? man kan argumentere for at 5k er lige i overkanten - men jeg synes det er ok... har ikke selv en knallert men hvis jeg hade en ville jeg ikke tune den til at larme mere - det er helt hen i vejret at gøre hvis du spørger mig

  • Quote

    Originally posted by tAshDa


    5000 kroner? det er da fuldstændig i overkanten..
    som der står skrevet "bøden er pt. på 500 kr" - det er da fair.


    Synes det er en alt for dyr bøde. Ja, der skal være en bøde (som der er i forvejen), men 5000 kroner er for meget!


    Hah siden hvornår har bødebeløb sku være fair? :D Tag dig lige sammen...


    Som shahid siger, så syns jeg det eneste folk ka være sure over er at det kun gælder en type motorkøretøjer...
    Jeg må ærligt talt indrømme at de idioter der kører rundt og spiller seje på deres overdrevent larmene maskiner, de er til at blive sindsyge af her hvor jeg bor... min lejlighed ligger lige ud til vejen og det er ikke til at holde en samtale igang når de kører i nærheden

  • Tja jeg syntes det er helt fint at man ikke må få sin MC til at støje mere end den gør fra fabrikkens side af. Kan man ikke leve med det, så må man sgu bare købe en anden MC.


    Men ja, der burde også gives bøder til mujafa og brian når de kommer kørende i deres dytter med musikken på fuld knald.

  • tjaa finder nu bøden ok - 500kr ser de fleste ikke stort på men 5kilo kommer til at gøre ondt.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Originally posted by M.Beier
    Og hvordan fan' skal det efterleves, hvis de bliver solgt sådan, er sqda ikke det man tænker på når man køber en bike?


    Håber da ikke de bliver solgt med de ulovlige potter på, fordi de er jo ikke lovlige..
    Synes egentlig det er fair nok et eller andet sted, 500kr er jo nærmest bare et klap på kinden. Og jo, "brianer" ( sorry til dem der heddder Brian herinde :P ) der kører rundt og hører deres Dj Aligator osv for fuld skrue igennem byen burde også ha' smækket en stor bøde i fjæset.

  • Quote

    Originally posted by Marquis


    Håber da ikke de bliver solgt med de ulovlige potter på, fordi de er jo ikke lovlige..
    Synes egentlig det er fair nok et eller andet sted, 500kr er jo nærmest bare et klap på kinden. Og jo, "brianer" ( sorry til dem der heddder Brian herinde :P ) der kører rundt og hører deres Dj Aligator osv for fuld skrue igennem byen burde også ha' smækket en stor bøde i fjæset.


    http://skydiver.dk/gsx-r/techinfo/


    Hmm, søgte på google og fandt modellen min bror har, en lille bike, men hvordan man end vender og drejer det så larmer den super meget, den er jo tilegnet de 12-16.000 omdrejninger..

  • Nu køre jeg selv på en 1-cyl på 660ccm. Og den siger en helt del selv som standart. Da jeg købte den var der så en anden potte på. Og den siger en helt del. De gange jeg er blevet stoppet på den har jeg ikke fået nogen bøde. (7-9-13) Men skulle jeg få en er der jo ikke andet at gøre end at betale. Men skulle ikke 5000kr for en mindre forseelse. Det er jo det samme som man får i bøde hvis man køre uden kørekort. Det er sku for meget.... Men det er pisser mig mest af er, at forslaget kun glæder mc'er. Det er sku diskrimination!!!

  • Quote

    Originally posted by Carsten_DK
    Tja. Desværre tror denne regering, at den kan forbyde. og prissætte alt, hvad den vil ha has på.


    Det går jo også meget godt, men den glemmer, at den oprindelig var et liberalistisk parti....


    Jeg skriver under. Vil helst ikke ha, at når/hvis jeg får råd til en Harley,
    at den lyder som en symaskine.


    Jo jo, så kan du kalde den "Hurtig som en mis" :crazyeyes:



    Sys også det er dybt latterligt..

  • Quote

    Originally posted by recruit
    Nu køre jeg selv på en 1-cyl på 660ccm. Og den siger en helt del selv som standart. Da jeg købte den var der så en anden potte på. Og den siger en helt del. De gange jeg er blevet stoppet på den har jeg ikke fået nogen bøde. (7-9-13) Men skulle jeg få en er der jo ikke andet at gøre end at betale. Men skulle ikke 5000kr for en mindre forseelse. Det er jo det samme som man får i bøde hvis man køre uden kørekort. Det er sku for meget.... Men det er pisser mig mest af er, at forslaget kun glæder mc'er. Det er sku diskrimination!!!


    Det ka du så have ret i... der støtter jeg dig også, men sådan som jeg læser underskriftindsamlingen, så handler det om at forhindre beløbet man ska betale... ikk at man ska gøre den gældende for alle eller at den evt. sku afskaffes...


    I de to sidstnævnte tilfælde vil min holdning være meget anderledes... Jeg er irriteret over dem tosser der larmer ude på gaden, men jeg ka da også godt se det lidt fra din side, at du (nærmest) er tvunget til at bryde loven...


    Og der ska være lovgivning mod motorcykler, ska det sådan set gælde alle motoriserede køretøjer....



    Men jeg vil ikk sætte mine kravetæer på den underskriftindsamling der...

  • Quote

    Originally posted by Marquis
    Håber da ikke de bliver solgt med de ulovlige potter på, fordi de er jo ikke lovlige..


    Det er jo det.


    Hvis der er taler om nogle potter som får MC´en til at støje mere end den gør fra fabrikkens side,
    så kan jeg sgu ikke se hvad folk hyler over når de får at vide at bøden bare bliver større. Det er jo ulovligt i forvejen.


    Der findes jo MC´er der støjer en del fra fabrikkens side af. Disse MC´er kan man vel ikke gå ind og gøre ulovlige ... Håber jeg da ikke, men tror jeg nu heller ikke ville ske. Det er jo to vidt forskellige ting i praksis på trods af at støjen kan være meget ens.

  • Vil jeg sgu ikke skrive under på de har sgu godt af at få en over fingerne. Som et par andre er inde på 500,- skider i højt og flot på også derfor i syntes det er en "fin" takst.


    En bøde skal ikke være fin den skal være nederen træls sur og gøre ondt. Det er en straf man for ikke noget der skal være nemt at komme over.


    Folk må bare få orden på deres cykler så de er lovlige andet er der jo egentlig ikke at sige. Straffen burde så også gælde for biler og lastbiler ingen tvivl om det.


    Knallerter med for den sags skyld de er også belastende at høre på.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy