Brevet med råd og vejledning til den ældre mand i forhold !

  • Kære Venner.


    Det er vigtigt at mænd husker på, at når kvinder bliver ældre, bliver det vanskeligere og vanskeligere for dem at opretholde den samme kvalitet på husarbejdet, som de havde da de var yngre. Når deres mænd opdager dette, må de prøve ikke at blive for arrige på dem eller kæfte for meget op.


    Lad mig fortælle hvordan jeg forholder mig til denne nye situation:


    Da jeg blev fyret fra mit salgsjob og takkede ja til førtidspension i april, blev det nødvendigt at Marie tog et fuldtidsjob, både fordi vi trænger til de ekstra penge og fordi firmaet har en udmærket helbredstjeneste til hele familien, hvilket vi nu absolut trænger til.


    Det var lige efter at hun begyndte på fuldtidsjobbet, at jeg bemærkede, at hun viste tegn på at blive ældre.
    Sædvanligvis kommer jeg hjem fra fiskeri eller jagt omtrent samtidigt med Marie kommer hjem fra jobbet. Selv om hun ved hvor sulten jeg er, siger hun næsten altid, at hun trænger til en halv times hvil før hun starter på middagen.


    Jeg prøver på ikke at blive arrig og kæfte op, i stedet siger jeg at hun kan tage den tid hun har brug for, og bare vække mig når hun endelig har fået middagen på bordet. Hun plejede altid at fjerne de beskidte tallerkener på bordet lige efter middagen, men nu virker det som om hun lader dem stå på bordet i flere timer hver dag.


    Flere gange i løbet af aftenen gør jeg hvad jeg kan for at minde hende om, at opvasken ikke tager sig selv. Jeg ved at hun sætter pris på dette, for det ser ud til at hjælpe hende til at få jobbet gjort før hun går i seng.


    Nu hvor hun er blevet ældre virker det som om hun bliver træt meget hurtigere end tidligere.


    Vaskerummet er i kælderen. Af og til siger hun, at hun bare ikke orker endnu en tur ned af trapperne. Jeg gør ikke et stort nummer ud af dette, så længe hun gør klatvasken færdig næste aften er jeg villig til at overse dette.


    Og ikke bare det: Hvis jeg ikke trænger til noget nystrøget, til en tur på pub'en om fredagene, klubmødet om onsdagen, lørdagens poker med gutterne eller tirsdagens og torsdagens bowling eller noget andet, beder jeg hende vente med strygningen til næste aften. Dette giver hende tid til at gøre alt andet forefaldende husarbejde færdigt, som f.eks. at bade hunden, støvsuge og tørre støv af. Og har jeg haft held med fiskeriet denne dag, giver det hende tid til at rense og tilberede fisken i ro og mag.
    Marie begynder at klage lidt indimellem.
    For eksempel siger hun det er vanskeligt at få tid i frokostpausen til at betale de månedlige regninger. Til trods for hendes ytringer, fortsætter jeg med at opmuntre hende. Jeg siger hun kan strække betalingen over to dage eller til og med over tre dage. På den måde behøver hun ikke at forhaste sig.


    Jeg minder hende også om, at det at hoppe over frokosten af og til ikke ville skade hende det mindste - om I forstår hvad jeg mener.


    Når Marie udfører enkle opgaver, virker det som om hun mener hun trænger til flere pauser. Her forleden dag måtte hun tage sig en pause, da hun kun havde slået det halve af græsplænen. Jeg prøver på ikke at gøre hende flov, når hun trænger til disse ekstra pauser. Jeg siger hun kan gå ind og lave sig et dejligt glas nypresset citronsaft og bare slappe af i et øjeblik. Og, siden hun alligevel skal lave sig selv et glas, kan hun lave et til mig også, for så sidder jeg i hængekøjen på terrassen sammen med hende til hun har snakket mig i søvn.


    Jeg ved at jeg antageligvis lyder som en helgen for den måde jeg passer på og opmuntrer Marie på i det daglige. Jeg siger ikke, at evnen til at vise så meget omsorg og støtte er let. Mange mænd vil finde dette vanskeligt. Nogen vil finde det umuligt.
    Ingen ved bedre end jeg hvor frustrerende kvinder kan blive når de bliver ældre.


    Men gutter, uanset om dette brev kun får jer til at kæfte op lidt sjældnere af jeres koner, vil jeg mene at den tid det har taget mig at skrive dette brev er værd hvert eneste sekund.


    Hold ud gutter :$

  • Er det ikke det et forhold handler om ?? At man støtter hinanden ?
    :crazyeyes:

    MSI K9N sli platinum
    AMD 3800+ x2
    Apack Zerotherm BTF95 cpu køler
    WD Caviar SE16 320 gb
    2*1 kingston value pc5300
    Asus EAH 3650 HDMI
    Samsung SH-S203B dvd brænder
    Toshiba HD DVD drev
    Acer 17" AL1714MS,8ms
    Logitech z 3e

  • Quote

    Originally posted by The old guy
    Er det ikke det et forhold handler om ?? At man støtter hinanden ?
    :crazyeyes:



    hehe lige præcis :9xo

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu