Kom I ind på Uni?

  • Quote

    Originally posted by shack
    Okay lyder sp?ndende. Hvad g?r studiet helt pr?cist ud p??


    Cand.IT ITKO er en Kandidatgrad indenfor IT, Kommunikation og Organisation. Der findes en r?kke andre Cand.IT uddannelser bl.a. multimedier, oplevelsesdesign, webkommunikation og softwarekonstruktion.


    Om to ?r, n?r jeg forh?bentlig er f?rdig, skulle jeg gerne v?re rustet til f?lgende:



    Uddannelsens sigte er at udvikle de studerendes f?rdigheder i at koordinere samspillet mellem organisation, kommunikation og IT med henblik p? at:
    - formulere IT-baserede forretningsstrategier med v?gt p? helhedsforst?else
    - lede IT-projekter og samarbejde i organisationer
    - designe IT-systemer
    - designe og udforme kommunikation internt i organisatioen og eksternt i forhold til relevante interessenter i organisationens omgivelser.


    Jobmuligheder kan fx v?re projektleder, web-manager, IT-udvikler, marketingkoordinator, kommunikationsmedarbejder, analytiker, forretningskonsulent eller e-businesskonsulent.

  • Afventer svar senere idag (fredag d.28 er det jo blevet), men jeg har f?et en halv bekr?ftigelse forinden, at jeg kunne p?regne at begynde p? studiet eller s?rn noget... Og s? fik jeg oplyst for et par dage siden at jeg har f?et kollegiev?relse ved uddannelsesstedet, s? mon ikke jeg er optaget?


    HA.alm

  • Quote

    Originally posted by shack
    Du kan da se om du er kommet ind eller ej p? nettet?


    F?r brev om det idag :)


    ... Underlig f?ltelse, gl?der mig sq til at begynde efter sommerferie, aldrig haft det s?dan f?r.. - Men sq nok mest pga. 3 ?r i munkeskole /// HTX, og s? til en handelsh?jskole :dance:

  • Aarhus og Odense sendte sig et brev med en adgangskode i. Mener ikke KBH fik lavet det p? den m?de.
    Jeg kan ogs? bekr?fte over internettet ved at uploade et billede af mig selv, og sende det.

  • Et stort tillykke til jer alle herfra, et godt r?d fra en nu forhenv?rende studerende er at give den en skalle fra starten. Det er vigtigt at komme godt igang p? studiet, s? bliver det lidt nemmere p? sigt.
    Det kan godt v?re lidt af en omv?ltning med den ofte lidt anderledes studieform, men find nogle gode studiekammerater p? rusturen (et absolut must) - det er guld v?rd i l?ngden.
    For de af jer som skal starte i Aalborg, kan det v?re lidt h?rdt i starten med gruppe arbejde, hvor det kr?ver ualmidelig meget diplomati at f? tingene til at l?be, men man l?re utroligt meget af det og det bliver bedre med tiden.
    Endnu en gang et stort tillykke og de bedste ?nsker frem over
    :rules:

    Chieftec DragonMidi 750W Silverstone Gold PSU E6400@3,3GHz 32GB GSKILL 3200MHz (capped 2933), 1TB Evo 960, 2x500GB EVO 850, NEC4551A, Sapphire RVII, Asus Pro Gaming Z170

  • Quote

    Originally posted by jesdals
    Et stort tillykke til jer alle herfra, et godt r?d fra en nu forhenv?rende studerende er at give den en skalle fra starten. Det er vigtigt at komme godt igang p? studiet, s? bliver det lidt nemmere p? sigt.
    Det kan godt v?re lidt af en omv?ltning med den ofte lidt anderledes studieform, men find nogle gode studiekammerater p? rusturen (et absolut must) - det er guld v?rd i l?ngden.
    For de af jer som skal starte i Aalborg, kan det v?re lidt h?rdt i starten med gruppe arbejde, hvor det kr?ver ualmidelig meget diplomati at f? tingene til at l?be, men man l?re utroligt meget af det og det bliver bedre med tiden.
    Endnu en gang et stort tillykke og de bedste ?nsker frem over
    :rules:


    Men "Aalborg modellen" (gruppearbejde) betragtes ogs? som den bedste... :) Desv?rre er der bare mange forskellige l?sninger p? de individuelle eksamner... :/
    Nu l?ser jeg p? NOEA og ikke UNI, men vores gruppe eksamner blev lavet om midt under semesteret, s? vi lige pludseligt, skulle lave en masse andre forberedelser til eksamen... :( Men det var s? lidt OFF TOPIC! :O

  • Det er helt okay med off topic, vi kan jo alle bruge det til noget:)
    er det s?dan, at det er ekstra h?rdt i starten, s? de skr?mmer folk v?k? (alts? forst?et s?dan, at man sorterer fra i starten)

  • Her lidt i to har jeg stadig ikke f?et brev, men heller ikke alle de andre vigtige breve, postmand Per b?r skydes...


    Anyhow, ringede til dem for lidt siden og h?rte ad, jeg er kommet ind =)
    Onsdag skal jeg hen og m?le kollegiev?relset op s? jeg kan f? mine egne ting med (det er inkl. m?bler, men undv?re ikke skrivebordet osv.)


    held og lykke til dem der ikke har f?et noget afvide endnu, og tillykke til dem som har f?et bekr?ftigelse.
    Aerial, damn, en kollega(chef :/ ) p? mit tidligere job, kom igennem i?r og var en af de 3 med bedste karakterer, af hvad jeg har h?rt skulle undervisningen ikke v?re skide god p? linien, men det var sp?ndende med de forskellige oprindelser fra folk..

  • Kl kvart over 1 havde jeg ikke f?et brev. Men det kommer nok. Gider ikke g? ned og tjekke.


    Er dog 99% sikker p? at jeg bliver optaget p? HA i Aalborg, men desv?rre bliver jeg n?d til at flytte. H?ber derfor at jeg kan f? rykket det til CBS.

  • Quote

    Originally posted by Djake
    Kl kvart over 1 havde jeg ikke f?et brev. Men det kommer nok. Gider ikke g? ned og tjekke.


    Er dog 99% sikker p? at jeg bliver optaget p? HA i Aalborg, men desv?rre bliver jeg n?d til at flytte. H?ber derfor at jeg kan f? rykket det til CBS.


    Hmm, kan du n? at ringe endnu eller noget?


    EDIT:
    Hmm, nu er jeg jo ikke s? gammel, s? er glad for at f? flyttet og pr?vet noget nyt, men s?fremt man lyster, kan man s? skifte under f.eks 1 eller 2 semestre? CBS er jo nok at foretr?kke s? man stadig kan nyde KBH :)