Penge indbringende erhverv?

  • Hejsa folkens,


    Jeg sad lige og t?nkte p?, hvilke erhverv er dem man skal v?lge for at tjene en HULENS masse penge?


    Offcourse er der nogen der tjener mere end andre, men hvilken branche ligger generealt h?jere?


    For som en eller anden l?gestuderende sagde "jeg l?ser ikke til l?ge for at blive rig, s? skulle jeg have valgt noget andet" <--- :crazyeyes:


    Men hvilken uddannelse ligger tungt?

  • Piloter - De skal samle MEGET erfaring f?r de kan f? god l?n, flyvetimer = erfaringer og det kan godt v?re sv?rt/ tage lang tid.


    L?ger tjener ikke det store - medmindre de tager en del bijobs, special l?ger tjener en god del mere, is?r p? udenlands ophold men det er i korte perioder, og stadig for lavt ifth. de mange ?r de l?ser (special l?ge tager jo de dersens 12 ?r)


    Ingeni?rer - De ligger ogs? lavt i starten, jeg er ikke helt sikker p? deres l?nudvikling - s?dan overordnet.



    Jeg vil g?tte p? at man skal ind i finansverdenen, alts? l?se ?konomi dit og dat?

  • det vil sige at du vil have et job hvor du starter med en l?n p? 50.000 kr. udbetalt om m?neden? ...



    hmm... Opfinder er vidst den eneste der kan bringe dig s? n?r den dr?m, eller dansk boreplatform arbejder, men s? skal du v?re vvs eller s?dan noget for at du kan f? arbejde der :)


    Men lad nu for helvede v?re med at v?lge jobbet for pengenes skyld.
    Hellere have et job hvor jeg tjener lidt og s? st? op hver morgen og gl?de mig til at tage p? arbejde, end at tjene meget og skulle sl?be sig afsted p? arbejde hver dag - ik?


  • gennemsnitsl?nnen for en startende ingeni?r er omkring 26.000. Og gennemsnittet for ingeni?rer generelt er omkring 46.000.
    Ja der skal sikker opbygges en del erfaring, men tror du de vell?nnede jobs kommer af sig selv? :rolleyes:

  • Advokat, revisor, starte egen virksomhed, er eksempler som nemt kan give en fed indtjening. :)


    At hyre sig ud som konsulent hos forskellige firmaer, kan ogs? nemt give gode penge...


    Men ellers kan man jo ende med at tjene kassen i langt de fleste erhverv, s? l?nge du holder dig v?k fra det offentlige... ;)


    En lang og h?rd uddannelse er ikke al tid lig med h?j indtjening. Se bare p? Aerial der som 27-?rig, tjener godt 80.000 om m?neden, med en 10. klasse-eksamen der endda gik d?rligt. :))

  • Man kan jo altid muntre sig p? Jobindex med deres l?nberegner.


    Derudover, s? afh?nger en l?gel?n meget af hvor i landet du befinder dig. Her i Midt og Vestjylland er l?gel?nnen faktisk meget god, hvilket skyldes manglen p? l?ger.


    Hvis man v?lger en MVU eller LVU som der er brug for i samfundet s? er der nok ogs? en god chance for, at l?nnen ender med at v?re ganske god, men i alle erhverv er man jo ogs? n?dt til at f? noget relevant erhvervserfaring, og kan derfor ikke forvente at starte p? 50K i m?neden. Man skal dog, IMO, ikke v?lge en karrierevej bare for pengenes skyld.


  • Det beviser jo s? ikke at lang uddannelse ikke altid er lig h?j l?n. Det beviser at kort eller ingen uddannelse ikke n?dvendigvis er lig lille l?n ;)

  • En masse over-/nat-/weekend-/helligdagsarbejde giver kassen. Eller nu hvor du er ung, find et eller andet job hvor du afsted i en uge, eller m?ske en m?ned, kender en der laver noget med nogle veje og s?n noget bygge hall?jsa ( er 18 ligesom mig ) og han tjener en rimelig kasse. Har lige k?bt egen bil, Audi 80, osv.

  • Ejeren af hjem og fix i skive har kun en hg uddandelse, ejer en god del af midt byen, har to sommerhuse, 2 store audier og en l?kker cruiser/speedb?d... :D ... p? en hg... igen viser det at der ikke altid skal s? meget til, udover initiativ. Men igen. hvorfor ikke tage det som du vil blive glad for at lave?

  • Quote

    Originally posted by Butcher
    Det beviser jo s? ikke at lang uddannelse ikke altid er lig h?j l?n. Det beviser at kort eller ingen uddannelse ikke n?dvendigvis er lig lille l?n ;)


    Ja men jeg er alts? ogs? en smule tr?t lige pt.! :evil: :))


  • Tror du levet lidt i din egen dr?mmeverden???


    Der er sku ingen steder hvor man bare f?r en h?j l?n uden at knokle - tror du ikke alle tjente +50K hvis det var s? let? Og det er da bestemt ikke noget man bare f?r som nyudl?rt.


    Der skal knokles for det, og de top stillinger tager meget mere end 37 timer om ugen - uanset hvilken uddannelse man s? har.


    Og ud fra det du skriver lyder det ikke som om det er en lang videreg?ende uddannelse du har t?nkt dig da det jo tager lang tid.


  • Jo en lang videreg?ende uddannelse er LIGE hvad jeg har t?nkt mig, er ligeglad med om den varer 10 eller 50 ?r, men var bare interesseret i at h?re hvem der tjener meget ;)

  • Quote

    Originally posted by shahid_2dk


    Jo en lang videreg?ende uddannelse er LIGE hvad jeg har t?nkt mig, er ligeglad med om den varer 10 eller 50 ?r, men var bare interesseret i at h?re hvem der tjener meget ;)


    Jamen s? skal du jo bare have en Ph.D. i samfunds?konomi, virksomhedsledelse eller lignende.


    Men det vil da bare v?re trist at l?se noget i 10-12 ?r som ikke siger en noget som helst, og som man s? skal bruge en +70 timer om ugen p? bag efter. Og da du satser s? m?lrettet g?r jeg ud fra at du har et meget h?jt snit p? gym. eller hvor du nu g?r.


  • Piloter - De skal samle MEGET erfaring f?r de kan f? god l?n, flyvetimer = erfaringer og det kan godt v?re sv?rt/ tage lang tid.
    Ja selvf?lgelig, s?dan er livet?


    L?ger tjener ikke det store - medmindre de tager en del bijobs, special l?ger tjener en god del mere, is?r p? udenlands ophold men det er i korte perioder, og stadig for lavt ifth. de mange ?r de l?ser (special l?ge tager jo de dersens 12 ?r)
    Du skal bare have din egen praksis, s? er det lige meget om du er alm. l?ge eller special l?ge.


    Ingeni?rer - De ligger ogs? lavt i starten, jeg er ikke helt sikker p? deres l?nudvikling - s?dan overordnet.
    Igen som med mange andre ting i livet s? afh?nger det af hvor dygtig man er, og om man har nok power. Der er ingen, som forgylder en medarbejder eller leder, som har ringe evner og som ikke skaber resultater

  • Quote

    Originally posted by Martin


    Jamen s? skal du jo bare have en Ph.D. i samfunds?konomi, virksomhedsledelse eller lignende.


    Men det vil da bare v?re trist at l?se noget i 10-12 ?r som ikke siger en noget som helst, og som man s? skal bruge en +70 timer om ugen p? bag efter. Og da du satser s? m?lrettet g?r jeg ud fra at du har et meget h?jt snit p? gym. eller hvor du nu g?r.


    Nu var det jo bare om hvilke brancher der sidder tungt p? pengene jeg var interesseret i, alts? om man med en MBA eller lign. sidder inde p? DKs wall street (b?rsen) og tjener kassen ?
    Min uddannelser bliver efter en dr?m, og ikke en tegnet papir lap ;)

  • Quote

    Originally posted by shahid_2dk


    Nu var det jo bare om hvilke brancher der sidder tungt p? pengene jeg var interesseret i, alts? om man med en MBA eller lign. sidder inde p? DKs wall street (b?rsen) og tjener kassen ?
    Min uddannelser bliver efter en dr?m, og ikke en tegnet papir lap ;)


    I mine ?re lyder det som om du dr?mmer om at der kommer nogen og tilbyder dig et job der giver millioner s?dan bare uden videre. Og p? mig lyder det alts? ikke som om du har nogen videre planer ud over det.

  • Quote

    Originally posted by Martin


    I mine ?re lyder det som om du dr?mmer om at der kommer nogen og tilbyder dig et job der giver millioner s?dan bare uden videre. Og p? mig lyder det alts? ikke som om du har nogen videre planer ud over det.


    Det var ikke det der var pointen, selvom det virker oplagt.
    Jeg har mine planer, og jeg ville bare vide hvilke folk der tjener meget, l?gel?nnen og advokatl?nnen kom som en overraskelse for mig, jeg troede de tjente satans meget, men ikke S? meget igen.
    Jeg ved hvad jeg g?r efter, vil bare vide hvem der f?r mange penge, ikke mere i det.

  • Quote

    Originally posted by Martin


    Tror du levet lidt i din egen dr?mmeverden???


    Der er sku ingen steder hvor man bare f?r en h?j l?n uden at knokle - tror du ikke alle tjente +50K hvis det var s? let? Og det er da bestemt ikke noget man bare f?r som nyudl?rt.


    Helt enig.


    Og for at besvare Shahid - s? ved jeg nu ikke om ingeni?rer ligger lavt i starten. Kommer selvf?lgelig an p? hvad du mener med lavt, men det lyder lidt som om du dr?mmer om at tjene 40.000 lige efter du er v?ltet ud af skolen. Og det er helt sikkert inden for r?kkevidde med en ingeni?r-uddannelse, efter nogle ?r p? arbejdsmarkedet. Men selvf?lgelig alt efter hvad du laver og om du bliver i den stilling du altid har v?ret - for s? (i mange st?rre virksomheder ihvertfald) er det lige f?r den ?rlige l?nforhandling ikke engang ?der inflationen.


    EDIT: Har lige l?st dine efterf?lgende indl?g (skrevet mens jeg selv postede) og kan se det ikke er det du er ude efter. Men nu har du mit besyv med ihvertflad.

  • Quote

    Originally posted by shahid_2dk


    Det var ikke det der var pointen, selvom det virker oplagt.
    Jeg har mine planer, og jeg ville bare vide hvilke folk der tjener meget, l?gel?nnen og advokatl?nnen kom som en overraskelse for mig, jeg troede de tjente satans meget, men ikke S? meget igen.
    Jeg ved hvad jeg g?r efter, vil bare vide hvem der f?r mange penge, ikke mere i det.


    Ok det vil sige at muligheden for mere end millionen om ?ret ikke er nok?