Originally posted by Fragman
næh loven tager ikke hensyn til beløb....enten er man en tyv/bedrager eller også er man ikke.
Gu er man ej. Hvis kassedamen giver dig for mange bytterpenge, er du ikke krimmenel, for de kræver ikke at du tæller dem inden du putter dem i pungen. På samme måde gælder det med bankkontoen.
næh loven tager ikke hensyn til beløb....enten er man en tyv/bedrager eller også er man ikke.
Gu er man ej. Hvis kassedamen giver dig for mange bytterpenge, er du ikke krimmenel, for de kræver ikke at du tæller dem inden du putter dem i pungen. På samme måde gælder det med bankkontoen.
Så du vil hermed påstå at følgende er sandt i følge dansk lovgivning:
Kassedamen giver mig 30 kr for meget tilbage, jeg putter dem i min pung og går hjem. Jeg opdager altså aldrig at jeg har fået dem. Hun kan dermed melde mig, for ikke at have opdaget det selv, på grund af hendes stupeditet, og jeg vil altså blive dømt?
Det er helt samme scenarie vi snakker om, idet der ikke skelnes mellem konti og pengepung.
Hvis han nægter at betale pengene tilbage, i fald de opdager det, så ja, så gør han noget ulovligt. Det andet er ikke ulovligt. Læs lige loven selv min gode ven.
...
Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "shack" (29.07.2006, 22:14)
hvis de opdager at du har fået for meget kan de sagtens forlange dem tilbage....ja...uanset beløb.
af praktiske årsager gør man næppe det store ståhej ud af det, og da det er dem der har bevisbyrden er det helelr ikke praktisk...men det ændrer ikke ved at det er deres penge og de kan forlange dem tilbage ifølge loven.
Ja, det skrev jeg jo også, de kan FORLANGE dem tilbage i følge loven. Derfor gør han jo ikke noget ulovligt! Han siger han ikke vil gøre dem opmærksom på det, men hvis de opdager det, får de selvfølgelig pengene tilbage igen.
Så hvem af os er det der vrøvler, når du siger?:
Ved ikke hvad jeg havde gjort, men jeg tror sg jeg ville have tænkt: "Hmm jeg gider jo egentligt ikke bøvle med den sag - ligeglad om jeg har pengene eller ej".
Hvis vi vender situationen 360 grader... Jeg vil næsten vædde med at næsten ethvert firma, vil tænke: "Fuck det - hælder noget rødvin i konen for de penge iaften istedet". Altså nu snakker jeg om et mindre beløb. Hvis det var større (10.000 fx.) ville de nok være så ærlige at gi' besked. (må man håbe).
nej..min døgnrytme er normalt at jeg sover fra kl 5 ca.....men pga ferie og varmen ender det med jeg falder i søvn kl 8 efterhånden.....pisse træls...specielt når den conroe ligger og griner ved siden af..."haha somom jeg gider blive ocet uden et bundkort" ...lige før man havde lyst tila t se hvad den kan i et socket 939...den kan vel sidde der med en stor hammer
Jeg ville beholde pengene, det er dem der har lavet fejlen. Hvis jeg f.eks. fik en tyver tilbage i byttepenge i stedet for en ti'er, ville jeg heller ikke sige noget.
"Don't you know who the fuck i am? ... I`m the Juggernaut, Bitch!."
nej..min døgnrytme er normalt at jeg sover fra kl 5 ca.....men pga ferie og varmen ender det med jeg falder i søvn kl 8 efterhånden.....pisse træls...specielt når den conroe ligger og griner ved siden af..."haha somom jeg gider blive ocet uden et bundkort" ...lige før man havde lyst tila t se hvad den kan i et socket 939...den kan vel sidde der med en stor hammer
ja jeg kender godt følesen, jeg sidder og venter på et Ek køle hovede til mit x1900xtx jeg har alt det andet D-tek kølehoved til cpu pump og res
men jeg gider sgu ikke skille det hele af og teste for derefter at begynde forfra om en uge
ps er hele tweek holdet oppe ?
Asus Maximus IV Extreme: 2600k @ 4.9 2x Zotac GTX580 2x4gb ripjaws 2133mhz Corsair HX1000 2x EK-FC580 Laing DDC 18w - EK Surprime
ja jeg kender godt følesen, jeg sidder og venter på et Ek køle hovede til mit x1900xtx jeg har alt det andet D-tek kølehoved til cpu pump og res
men jeg gider sgu ikke skille det hele af og teste for derefter at begynde forfra om en uge
ps er hele tweek holdet oppe ?
Vi har ferie, vi går da ikke i seng før om nogle timer
"Don't you know who the fuck i am? ... I`m the Juggernaut, Bitch!."